Minder snoepen en snacken

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Gisteren:

Ontbijt: 2 volkoren pannenkoekjes met pindakaas/dadels en granaatappelstroop
    Middag: stukje stokbrood met boter en gebakken ei
    Avond: zelfgebakken brood met hete peper dip en olijfolie en gebakken vis (tonijn)
    Daarna is het wel een beetje fout gegaan, een paar blokjes chocolade en 2 dadelkoekjes :oops:

Probeer vandaag weer strenger te zijn. Dit staat voor vandaag op de planning (alleen ontbijt tot nu toe gehad, dus de rest is onder voorbehoud):
    Ontbijt: havermoutpap met 3 dadels
    Middag: couscous met groenten (en misschien een restje van het ei van gisteren als niemand anders dat opmaakt)
    Avondeten: kikkererwten met groenten

Tussendoor waarschijnlijk visbouillon die ik gisteren had getrokken van het hoofd van de tonijn.

Sado vindt dit leuk.
  2. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.071
    4.318
    113
    Laatste dagen niet meegeschreven. Niet perse heel gezond gegeten en het was wel heel druk.
    Vanmorgen 68.1 op de weegschaal, dus dat betekent dat ik nog 3 zwangerschapskilo's te gaan heb.
    Op zaterdagavond eten we sowieso niet heel gezond. De jongens kozen vanmorgen voor pizza en ik maak er nog een fetasalade bij.

3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.071
    4.318
    113

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.887
    113
    Vrouw
    Ik zit lekker in de flow :)
    Wat een heerlijk weer is het ook. Vanmorgen voor het eerst weer zin in een zomers ontbijt ipv de eeuwige brinta :D

En vanmorgen nieuwe hardloopschoenen gekocht. Wat een feestje is dat altijd. Ik ga al 20 jaar naar dezelfde winkel. En die stralen daar zo'n passie voor lopen uit. Niet alleen hoed advies omtrent schoenen. Ze kijken echt hoe je loopt (eerst op je oude schoenen en daarna op verschillende nieuwe) Je krijgt ook altijd adviezen mee over je loopstijl.
    Morgen staat een lange training op het programma. Zin in.

O: halfvolle yoghurt met banaan van havermout
    L: meergranen pistolet met hummus en tonijnsalade ('blikje tonijn op olie, 1 kleine rode biet en wat gemengde sla)
    D: planning is risotto met paddenstoelen met een glas lekkere witte wijn.

In de avond wat nootjes en/'of dadels. Als ik er zin in heb.

citroenrasp vindt dit leuk.
  5. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik laat het weekend voor gezien, het lukt nu even niet. Baal teveel, dus hopelijk pak ik het na het gesprek met de chirurg weer op.
    Jullie zijn wel goed bezig, toppers!

Mamafiets vindt dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.887
    113
    Vrouw
    Snap ik. Het is ook flink balen. Hopelijk kan je dnel geholpen worden.
    Dikke knuffel vanaf hier. Je herpakt je op een later moment wel.

Spoetnik vindt dit leuk.
  7. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.188
    113
    Vrouw
    O: 2 boterhammen met appelstroop
    T: mango met druiven
    L: 1 boterham met gekookt ei, 1 boterham met rundvlees salade en 1 met appelstroop
    T: 1/2 brownie m&m en 1/2 brownie Oreo van brownies en downies (dochter had na een rot week met haar broertjes even positieve aandacht nodig)
    D: veel rauwkost, friet en 1 kroket
    T: magere kwark met een vleugje aardbei

11750 stappen en 24 minuten yoga

Sado vindt dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.057
    113
    De bakker had toch geen oliebollen vandaag, grrrr. Dan maar een appelcake meegenomen, ook lekker en net zo (on)gezond.:thumup:

O: 3 mini afbakbroodjes (1 met jonge kaas, 2 met kipfilet)
    T: Niks
    L: Een wit schnitt broodje met jonge kaas en tomaat. Een kommetje champignonsoep
    T: Een dun plakje appelcake en een zwarte koffie
    A: Vega burger (op een ciabatta met tomatensalsa, basiliciumcrème en rucola/veldsla) en een klein beetje aardappeltjes uit de oven

Vanavond niks meer op de planning, we aten pas toen de kinderen op bed lagen, zij aten eerder pannenkoeken ;)

9. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.709
    3.852
    113
    Laat ontbijt/vroege lunch:
    2 volkoren tosties met kaas

Tussendoor:
    Tros groene druiven

Diner:
    Kom champignonnen soep
    Maaltijdsalade geitenkaas en een dikke snee vers gebakken bruin brood

Tussendoor:
    Vanille skyr met 3 grote aardbeien in blokjes gesneden, amandelen, krenten en zaden

2 gekookte eieren

10. anexis

anexis Actief lid

1 okt 2021
    372
    157
    43
    Vrouw
    Hier ging het even wat minder door een onverwachts overlijdens geval in de familie. Vanaf morgen ga ik weer verder met letten op wat ik eet.

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.057
    113
    Wat naar, gecondoleerd!

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    O: kwark met appel, rozijnen en kaneel
    L: 2 kommen groentesoep, broodje met kruidenboter en broodje kipkerriesalade
    D: lasagne met zalm, spinazie en geitenkaas. Bakje met perzik yoghurt na.

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Dat werd eens tijd :roflmao: Hoewel ik brinta lekker vind en soms wel eens mis, kan ik me er weinig bij voorstellen om echt iedere dag hetzelfde te ontbijten. Vind het wel grappig dat mensen (Nederlanders eigenlijk) zo gevarieerd mogelijk avondeten willen, maar ontbijt en lunch is altijd hetzelfde :oops:

Mamafiets en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Gisteren naar het sushirestaurant geweest. Veel te veel gegeten maar wel genoten. Vandaag de draad weer oppakken:

O/L: brownie havermout
    T: volkoren boterham met geitenkaas en honingvervanger en walnoten
    D: andijviestamppot van zoete aardappel
    T: niks denk ik

15. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Hoe maak je de havermout brownie?

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.887
    113
    Vrouw
    Haha. Ja apart he.
    En traditioneel is het hier elke avond avg ook nog :roflmao:

In de zomer varieer ik wel veel meer met verschillende soorten fruit en zuivel. En de ene keer met havermout en de andere keer noten en/of pitten.

Maar in de winter (of als het fris is in de ochtend) wil ik iets warms. En eieren of pannekoeken bakken is me teveel werk. Dus dan maar pap.

Vanmorgen was ik eindelijk in de gelegenheid om een ontbijtrecept te proberen wat iemand hier eerder deelde.
    En dat beviel goed :D
    Normaal is mijn bordje tot de rand gevuld, dus ik vroeg me aanvankelijk af of het genoeg zou zijn. Maar het vult enorm. Ipv kaneel (was op) heb ik wat vanille-essence toegevoegd. Iets andere smaak, maar leek me een goede combi met banaan en chocolade
    https://www.easydailyfood.com/chocolate-brownie-oats/
    20230319_092942.jpg

Nu ga immers klaarmaken voor een hardloopsessie op mijn nieuwe schoenen :). Het is mooi weer.

Vanmiddag naar mijn schoonmoeder (uitdaging, zij heeft geen rust tot iedereen uit haar snoeppot heeft gegeten. En nog een. En nog een)

citroenrasp vindt dit leuk.
  17. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hier even een baalmoment!
    Vorige +0,1 en deze week +0,2.
    En dat terwijl ik echt mijn best doe! Neem al die lekkere koeken niet op mijn werk, geen chocolade, gisteren bij een lunch tijdens een cursus 2 bruine pistoletjes gekozen ipv de heerlijke croissantjes en krentenbollen die er lagen. Er lag allemaal lekkers op tafel, niks genomen. En dan toch 2 weken aankomen. Het is minimaal maar werkt enorm demotiverend.

Maar we gaan door!
    O: brinta
    T: niks
    L: 2 bruine boterhammen met 1 plak 30+ kaas en een gebakken ei
    T: planning is niks
    D: tagliatelle met spinazie boursin en ei
    T: proteïne toetje of stukje chocolade denk ik

18. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Heftig! :(Gecondoleerd!

19. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier gisteren onverwachts een prima dag gehad, mn moeder had voor avondeten heel veel gezonde opties gelukkig dus dat scheelde enorm :thumup:

T: Banaan
    L: 3 boterhammen, 1 met honing 1 pindakaas en 1 chocopasta
    T: appeltaartpuntje met klein beetje slagroom, 3/4 handjes chips
    D: kom tomatensoep, stuk of 6 stokbroodjes met roomkaas, verder pasta salade, gewone salade & stokjes mozarella/tomaat
    T: 3 hele kleine chocolade bonbons bij de koffie, 's avonds thuis 2 glazen rose

Heb op de verjaardag ook alleen maar zwarte koffie, thee of water gedronken. Dus dat scheelt ook al! :)

Vanmiddag verjaardag van schoonzus en zwager, ga weer proberen weinig te snacken naast het taartje en 's avonds weer afwachten wat het wordt. Zo thuis iig starten met goede bak skyr met banaan, kiwi en lijnzaad. Lekker vullend, dan heb ik ook minder trek vanmiddag :D Oh en heb net mn fiets op kunnen halen dus ik kan vanavond ook op de fiets stappen als ik daar de zin nog voor kan maken & anders iig morgenavond op de fiets!

Sado vindt dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.887
    113
    Vrouw
    Gemeen is dat he.
    Als ik een week gewoon gezond eet zonder extra's en ik blijf gelijk dan maakt het me niet zoveel uit.
    Maar als ik in dezelfde week koek en taart afsla die worden aangeboden, dan moet er minimaal een kilo af zijn.

Enige wat je kan doen is rustig volhouden en eventueel kijken of je ergens nog wat kan aanscherpen of veranderen. Kleine stapjes. Volkoren ipv gewoon bruin brood. Of de tagliatelle in volkoren variant.

Soms sta je een poosje min of meer stil. En dan ineens vliegt het weer eraf. Iets met vocht, cyclus, het weer of de stand van de maan (als om aan te geven dat t niet altijd te achterhalen is wat het is ;))

Succes. Volhouden als he even geen resultaten ziet is lastig. Maar je kan het :thumup:

liefkleintje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina