Mag lekker je mening zijn hoor, je weet vast zelf ook wel dat het enkel een simpele gedachte is en we als land natuurlijk nooit zomaar de grenzen kunnen gaan sluiten voor vluchteling. Gelukkig ook maar.
Uiteraard snap ik dat! En dat is ook niet wat ik beweer, zoals je kunt lezen... Ik zeg alleen dat wat mij betreft heel europa zorg moet dragen voor deze vluchtelingen, niet alleen nederland an sich...
@one of kind, maar ook niet alle vluchtelingen zijn/waren arm natuurlijk. Zat mensen met een goede baan in land van herkomst die vanwege politieke redenen hun land hebben moeten ontvluchten en hun spaargeld gebruikte voor de reis. Veel mensen lenen ook geld.
Nee dat klopt idd. Maar er waren ook heeeeeeeel waarschijnlijk mensen van een bepaalde groep bij, geen lekker idee hoor.
Dit schrijf je toch: Oorspronkelijk geplaatst door hummeltje5: Kijk.. dat zou nou eens mooi zijn!! Niet alle asielzoekers hier laten wonen.. Nederland is ook maar een klein land en bot gezegd: vol is vol! Duitsland, Oostenrijk, delen van Frankrijk... allemaal prima plekken om te wonen en allemaal dunbevolkt! Lijkt mij een goed compromis!! hoe moet ik dat dan zien. Zie jouw reactie op mijn punt hierboven..
ik lees geen antwoord op mijn vraag maar whatever. Dat Nederland alles alleen moet oplossen is dus flauwe kul en er zijn zat Europese landen die veel meer vluchtelingen opvangen.
Er is in Europese verdragen vastgelegd dat álle lidstaten van de EU een bepaald percentage/hoeveelheid aan vluchtelingen moet opvangen. Doorgaans is het zo dat je een asielprocedure moet doorlopen in het land waar je de EU binnen komt, dus je kunt wel nagaan dat landen als Italië, Spanje en Griekenland vele malen meer asielzoekers opnemen dan Nederland. Verder ben ik het helemaal eens met femkes. Er wordt door dit soort berichten xenofobie gekweekt in Nederland. Kwalijke zaak. Pak de regering aan en niet de mensen die huis en haard achter laten om te vluchten. Ik heb leerlingen in de klas zitten die steevast onder de tafel kruipen van angst als ons test luchtalarm afgaat op maandag verschrikkelijk.
Maar hoe kom je erbij dat dat nu zo is dan? Er is hier al eerder uitgelegd, dat heel EU vluchtelingen opvangt en echt niet alleen NL. Dus hoe kom jij er zo stellig bij dat het niet zo is?
voor je verder ongefundeerd blijft schreeuwen, er is europees asielbeleid. Gemeenschappelijk Europees asielbeleid (GEAS) - Europa Nu Het beleid in Nederland is daar een afgeleide van. En Umm85 heeft helemaal gelijk met haar cijfers. Dus het mag misschien wel makkelijk op zijn Wilders schreeuwen dat vol vol is, maar de realiteit is toch wat anders.
14 februari is het 3 jaar geleden. Zagen we het aankomen....ja en nee. Ze had al wat halfbakken geprobeerd,maar toch voor het leven gekozen door hulp in te roepen (112). Dus dat het deze keer écht zo was...dat kwam toch als afgrijselijke verassing. De eenzaamheid,dat iemand geen enkel lichtje meer ziet, zo volkomen alleen je leven eindigen, het is zo ontzettend intens verdrietig. We missen haar vreselijk
Same here en dan wask mn kind kwijtgeweest. Alleen woonde k gewoon in nederland. Na een jaar (dochter was 6 weken toen we weg gingen/moesten) van t kastje naar de muur verhaal kon ik pas na een wachttijd (!) in een crisisopvang (!) worden opgenomen.
Vreselijk, ik krijg er kippenvel van. Arme vrouw, wat zal ze zich gruwelijk rot, eenzaam en angstig hebben gevoeld. Heel veel sterkte meis!
Dit dus. NL is gewoon nog lang niet vol, gelukkig maar. Neemt niet weg dat ik vind dat het één het ander niet zou moeten uitsluiten. Een rijk, welwarend en sociaal land zoals Nederland moet ervoor zorgen dat zowel diegene die uit een oorlogssituatie gevlucht is met haar kindjes als een Nederlandse moeder die moet vluchten vanwege een gewelddadige echtgenoot allebei een veilig een prettig onderkomen hier kunnen krijgen. Een keuze daarin moeten maken, theoretisch dan, is onmenselijk.
Vergeet er dan even niet bij te vermelden dat die claim mede gebaseerd is op de woningen die de woningbouw in portefeuille heeft. Een woningbouw betaald tussen de 30-40 jaar af op de woningen (incl het onderhoud in die jaren) die ze hebben, na die afbetaling blijven alleen de kosten voor onderhoud en up to date houden van de woning. In verhouding tot de woningen van 30-40 jaar die men verkoopt (hetzij aan de zittende huurders, hetzij nadat de huurders zijn vertrokken) wordt er een kleiner percentage terug gebouwd en dat doorgaans alleen wanneer in bijv de nieuwbouwwijk 70% van de koopwoningen is verkocht. Daarbij wordt de gemiddelde woningbouw woning die verkocht wordt met dermate slecht onderhoud verkocht, dat je ook daaruit al kan concluderen dat het voornamelijk geld verdienen is. Bij herstructurering worden er doorgaans hele stukken gesloopt (veelal flats uit de jaren '60) waar eengezinswoningen voor terug komen. In verhouding dus minder woningen, want in een lage flat heb je al 3 woningen boven elkaar waar er met een eengezinswoning maar 1 staat. Om de statistieken hiervan te weten hoef je niet bij een woningbouw te werken, deze kun je gewoon opvragen. Ik heb ze bijvoorbeeld voor mijn scriptie gebruikt en uit interesse hou ik ze nog steeds bij!
Bedenk ook, dat de doorstroom ook niet meer zo hoog is. Het huizen tekort is ook te danken aan dat ouderen langer zelfstandig moeten blijven wonen, maar gaan na 70 jr niet zo maar hun eengezinswoning opgeven om naar een flat te verhuizen! Vergrijzing speelt ook een rol (by the way zeg ik niet dat ze naar een bejaardentehuis moeten).