Minder sociale huurwoningen door asielzoekers

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door sunshineS1976, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het gros van de mensen die klagen over sociale huur klagen niet dat ze op straat komen te staan, maar dat hun extreem goedkope dubbel gesubsidieerde huisje niet groot genoeg is of in de verkeerde wijk staat of 'ingepikt' wordt door een asielzoeker met verblijfsvergunning. En daar ben ik wel klaar mee.

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Te weinig sociale huurwoningen ben ik het zeker mee eens, hier wordt gewoon heel veel verkocht, ipv gebruiken voor juist mensen die het hard nodig hebben, en of dat nou de mensen hier of asiel zoekers zijn boeit me niet.
    Wel moet het gewoon eerlijk gaan.

Verder ben ik nu heel hard voor sommige denk ik , maar ik ben van mening als je terug kan naar je eigen land (het is dus weer veilig) moeten ze terug, en dat gebeurd te weinig heb ik het gevoel, iedereen krijgt maar een verblijfsvergunning, of er word keihard voor gevochten via de tv ;)
    Nederland is en *** land met corrupte regeltjes als ik kon verhuizen was ik al lang weg geweest,

3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Klopt, maar zou jij verhuizen als je bijvoorbeeld al tig jaar in een eengezinswoning zit voor nog geen 400€ in de maand, naar een appartement van 700€? De meeste oudere mensen zitten al heel lang in die eengezinswoningen (vaak vanaf de bouw)en hebben een aanzienlijk lagere huur als mensen die dezelfde woning met dezelfde gemakken en ongemakken zouden krijgen dat kan meer als 200€ schelen per maand. Voor een aanleunwoning of bejaardentehuis komen ze vaak (nog) niet in aanmerking omdat ze daar nog 'te goed' voor zijn en naar een appartement verhuizen betekent vaak dat de woonlasten verdubbelen of zelfs in sommige gevallen verdriedubbelen. En qua inkomen gaan ze er echt niet op vooruit. ;)

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.576
    13.824
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Lekker kort door de bocht! ;)
    Ach ja... ik kan er niet wakker van liggen gelukkig ;)

En om op iemand anders haar vraag te reageren: hoe ik daarbij kwam?? Nou, er was iemand die zo'n zelfde soort opmerking maakte... ;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind je nogal onduidelijk, weet niet of je het expres doet omdat je er nu pas achter komt dat Nederland niet de enige is die vluchtelingen opvangt en ook niet de meeste of dat je gewoon niet zo snugger bent.

Of misschien ligt het wel aan mij.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja, eens. Idioot gewoon. ;)

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.576
    13.824
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik neem aan dat je het over mij hebt??
    Eerlijk is eerlijk: ik kwam er dus net pas achter dat nederland niet de enige is die asielzoekers opvangt... :)
    En nee, daar schaam ik me niet voor.. ik kijk gewoon veel te weinig nieuws!! Gelukkig ben ik Sinterklaas niet, dus ik hoef niet alles te weten...! :p

Duidelijk genoeg? ;)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ok, respect haha!

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #89 Lovely83, 25 jan 2015
    Laatst bewerkt: 25 jan 2015

Alsof vluchtelingen geen geld kunnen hebben, je hebt vluchtelingen in verschillende gradaties. Deze mensen kunnen ook een goede baan hebben gehad oid.
    Dat iemand geld had om hier te komen betekend niet per direct dat deze dan ook niets heeft mee gemaakt en geen hulp nodig heeft.

Wees blij dat je ouders je op dat moment hebben kunnen opvangen, dat je een veilige thuis haven had om naar toe te gaan.
    Ik heb ook moeten vluchten voor een ex en zelfs ondergedoken gezeten. De deur van mijn familie stond op dat moment niet open.
    Moet ik de vluchtelingen dan ook daarvan de schuld geven, want als diegene met 10 000 euro gewoon in oorlogsgebied was gebleven had ik misschien toendertijd wel een huisje gekregen ipv in een vrouwen opvang te hebben moeten wonen.

Laten we gewoon de vluchtelingen van alle shit in Nederland geven en vooral niet naar ons zelf kijken.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Duidelijk :)
    Daar hoef je je ook niet voor te schamen, zo zie je maar dat ZP heel leerzaam kan zijn :)

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik heb jaren bij vluchtelingenwerk gewerkt.
    Ik heb dossiers gelezen en doorgespit waar mijn hart van oversloeg.
    Ellende, verdriet en pijn wat de meeste mensen zich, in ons veilige landje, niet eens voor kunnen stellen.
    Klagen over ellenlange wachtlijsten m.b.t. woningen is daar niets bij!
    Het is altijd makkelijk om asielzoekers erbij te betrekken, want zij zijn immers toch geen Nederlanders, en wij moeten ook voor ons eigen volk zorgen want er is hier zoveel armoede.;)
    ik zou zeggen, verbreid je horizon en kijk verder dan je eigen neus lang is, want asielzoekers kunnen er niets aan doen dat er hier een te kort is aan sociale woningen.
    En ja, ik kan recht vanuit mijn hart zeggen dat zij het verdienen om die woningen te krijgen.
    Jarenlang ellende, verdriet en pijn, alles achterlaten en moeten vluchten, vervolgens volgestouwd worden in een opvangcentrum, angst om je familie niet meer te zien, angst om terug te moeten (dat gebeurd ook vaak), niet mogen werken, jaren moeten wachten op een verblijfsvergunning, en dan weer helemaal overnieuw je leven op moeten bouwen in een vreemd land.
    Mensen hier in Nederland komen nog niet om van de honger en hebben een dak boven hun hoofd (waar dat ook mag zijn), dus om nu te gaan roepen dat asielzoekers huizenpikkers zijn is echt volstrekt belachelijk, dan ben je appels met peren aan het vergelijken.

12. Logan

Logan Niet meer actief

Het lijkt me verstandig als je je algemene kennis wat gaat bijstellen. Niet alle asielzoekers die hier asiel aanvragen worden geaccepteerd en daarbij is er een verdrag in Europa dat ervoor zorgt dat vluchtelingen verdeeld worden over al die landen. Moet je je voorstellen, dat je met je familie uit een oorlog komt en eindelijk een veilige plek hebt bereikt. Maandenlang als een broedkip in een te klein hok met je man en kindjes, wetend dat jouw zus duizenden kilometers verderopzit met haar kinderen (hoop je!) en je broer weer ergens anders.
    En dan nog zijn er mensen zoals jij die zo durven praten. Maakt me echt verdrietig.

13. Logan

Logan Niet meer actief

Helemaal mee eens.

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

AMEN... MET MIJN CAPSLOCK AAN JA!!!

Amen amen amen amen

ik krijg werkelijk waar plaatsvervangende schaamte van sommige ongenuanceerde , ondoordachte en domme opmerkingen....

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik blijf het een lastige discussie vinden.

Als mens trek ik mij al het verdriet wat deze mensen hebben moeten meemaken en nog steeds meemaken heel erg aan, ik heb tenslotte ook gewoon gevoel.
    Wat asielzoekers meemaken is soms zo vreselijk en beestachtig, daar wil je niet aan denken.

En toch, zie ik ook een andere kant.

Asielzoekers die hier in NL terecht komen, in de procedure zitten en aan kinderen beginnen. Asielzoekers die ipv investeren in een toekomst bezig zijn met criminele praktijken of de hele dag maar niets doen.

Ik denk ook niet dat de oplossing is al deze mensen opvangen maar dat er meer naar de oorzaak gekeken moet worden anders blijf je achter de feiten aan lopen.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #96 Lovely83, 25 jan 2015
    Laatst bewerkt: 25 jan 2015
    Rotte appels heb je overal tussen zitten.

Helaas kan mijn man uit ervaring vertellen dat het als asielzoeker enorm moeilijk is om aan een toekomst te werken. Je mag niet werken, kan je een opleiding doen dan moet je halverwege stoppen omdat je geen stage mag lopen ivm het niet hebben van Nederlandse papieren . Daarnaast is de keuze in opleidingen beperkt. Mijn man heeft geneeskunde gestudeerd maar dat is zonder studiefinanciering oid gegaan hoor en ook niet betaald van de 40 euro per week waarvan hij moest leven.
    Hij had het geluk de eerste paar jaar van zijn studie konden worden betaald van giften. Toen hij zijn verblijf kreeg is hij in de thuiszorg gaan werken om de andere jaren van zijn studie te gaan betalen.
    Nu had mijn man toendertijd de middelen en kansen om aan zijn toekomst te werken, had hij dit niet dan moest hij helaas ook doelloos thuis zitten.

Wij zijn nog elke dag dankbaar dat we toen steun hebben gehad van lieve maar ook gulle mensen die wel in hem geloofden en hem de kans wouden geven een toekomst op te bouwen en ook wat voor de maatschappij te betekenen.
    Wat hij nu heeft bereikt komt niet alleen door zijn doorzettingsvermogen maar ook dus door dat soort mensen, die niet direct een oordeel klaar hebben en niet iedereen over één kam scheren.

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Natuurlijk heb je overal rotte appels tussen zitten en kan je niet iedereen over één kam scheren, dat kan met niets en niemand.

Wat dat betreft vind ik NL wat soft mbt uitzetting.
    Mensen die hier een leven opbouwen en hun kansen grijpen moeten beloond worden. Zodra jij de fout in gaat door je bezig te houden met criminele activiteiten mag je wat mij betreft linea recta terug naar waar je vandaan komt.

18. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Mijn sm zit in zo'n eengezinswoning en haar huur is ruim 600 euro, flat kost 400 euro maar ze wil haar huis niet uit! Woont er al 30 jaar blablabla terwijl ze met een rolator loopt, erg slecht ter been is etc.
    Ook zij krijgt elk jaar huursverhoging, dus dat lage huurtje valt wel mee.

19. adi

adi Niet meer actief

Dan heb maar 1 advies voor je:
    Als je een oordeel over iets wilt hebben zorg er eerst voor dat je de feiten weet. Het is je eigen keuze om weinig van de wereld te weten, maar dan kun je je ook niet veroorloven om te oordelen, of überhaupt een mening te hebben over dingen waar je niks van weet.
    Want een mening zonder onderbouwing is niks anders dan leeg rondschreeuwen ...

20. Logan

Logan Niet meer actief

Ok lees nu dit pas. Als je ergens geen verstand van hebt, is het dan niet een beetje onhandig om daar een mening over te roepen?

Deel Deze Pagina