Ik heb wel eens gehoord dat je bij een tweede zwangerschap minder last van symptomen hebt omdat je lichaam het HCG hormoon al kent. Wie deelt deze ervaring of juist het tegenovergestelde?
tja, wij waren niet bezig met zwanger worden, maar juist vanwege de klachten die ik had, heb ik getest en die was dus positief. M'n vriendin, die nu 11 weken zwanger is, geeft wel aan, dat ze iets minder misselijk is, dan bij de 1e.
Nou ik kan helaas niet zeggen dat de klachten minder zijn bij de 2e. Bij de 1e had ik erg veel klachten van spugen en 24 uur per dag misselijk tot 14 weken en daarna ischias veel voorweeeen etc.. naar nu bij de 2e zwangerschap ook al 2 weken heel erg misselijk (24u per dag) en spugen dus ik denkm dat ik wel weet wat er nog komen gaat
hoi bij mij is het andersom bij mijn zoontje , geen klachten , alleen heel moe bij dit kindje, geen eetlust , misselijk , moe , duizelig, bij mijn zoontje was mijn test pas 1 week na nod goed positief bij dit kindje al 5 dagen voor nod dezelfde soort testuitslag dus meer hormonen naar mij idee, dus meer klachten spinnekop
qua misselijkheid geen verschil. Ik heb wel veel minder buikpijn. Misschien omdat alles al een keer opgerekt is
Bedankt vor jullie reacties. Het lijkt dus een fabeltje. Mij valt wel op dat ik zo snel al weer ben vergeten hoe het bij mijn vorige zwangerschap allemaal ging. Herkenbaar? Inmiddels komt alles weer terug, incl de klachten, joepie!
ow ik hóóp het zo dat ik bij de (hopelijk snel volgende) zwangerschap niet meer zo misselijk ben....heb 9 maanden lang dagelijks overgegeven.... als ik daar nog aan denk. Maar ja, we zullen zien, ik ben in ieder geval heel erg benieuwd!
ik heb nu bij de 2de zwangerschap ook veel meer klachten dan bij de eerste.. bij de eerste wel misselijk en spugen maar niet vaak of veel en nu alleen maar misselijk moe duizelig geen eetlust pff wordt er wel moe van al die klachten ik hoop maar dat het snel over is want dit is bijna geen doen ... x