Onverwachts zwanger van de 4e...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dott, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dott

Dott Lid

12 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Dott, 12 jul 2012
    Laatst bewerkt: 12 jul 2012
    Ben even compleet van de wereld af. :(
    We hadden net een mega verpakking condooms via m'n zorgverzekering in gebruik genomen.
    Toch iets mis mee gegaan.
    Wat precies? Wat maakt het nog uit?
    Gisteren positief getest en ben vandaag 5 weken zwanger.
    Ik heb de hele nacht wakker gelegen.
    De jongste is net 7 maanden....;)
    Mijn vriend reageerde heel lief met: Ach, ook deze krijgen we nog groot...
    Maar ik ben helemaal van slag.
    4 kinderen straks, wat veel!!!
    Ik heb net op mijn werk en tegen iedereen verkondigd bij de 3e geboorte: dit is Echt de laatste. Ik schaam me heel erg om nu weer tegen iedereen te zeggen: Oja ik ben toch weer zwanger:cool:.
    Iedereen weet gelijk dat het een "ongelukje" was.
    Bij de derde die enorm gewenst was, zeiden collega's op mijn werk al: 3 kinderen EN je werk, hoe ga je dat doen???
    Maar het ging en gaat heel goed;)

Ik voel me nu wel enorm schuldig naar de andere 3 kinderen toe. Ik zal de aandacht nu door 4 moeten delen....
    Maar abortus zal ik nooit doen. Ik zal er het beste van moeten maken.

Zijn er meer moeders die soortgelijke situatie hebben meegemaakt?
    Hoe gaat dat praktisch, in de auto en met de kamers in huis. Allemaal dingen waar ik me zorgen over maak.
    Het paste allemaal net....

2. watwordhet

watwordhet Actief lid

27 feb 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    ik kan je geen tips geven, maar wil je toch feliciteren en denk dat je vriend gelijk heeft.
    en betreft het 'ongelukje'' dat hoef je tegen niemand te zeggen toch.. is nog altijd jullie keuze (in dit geval dan niet helemaal, maar toch) en daar heeft niemand iets over te zeggen.

3. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    niet met 4 kinderen wel met 3
    me 2de meisje is met 32 weken geboren en door alle drukte die dat met zich mee bracht totaal niet aan de pil gedacht. toen spontaan zwanger van de 3de worden er voor mij 2 in 1 jaar
    en dat het een ongelukje is betekent toch niet dat het niet gewenst is

4. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb hier geen ervaring maar wil je heel veel sterkte toe wensen
    Maar waar er 3 kids kunnen eten kunnen er ook 4 eten
    Overde kamers geen zorgen maken hoor wat ze echt nodig hebben is liefde en geen slaapkamer.
    En je aandacht door 4 delen ik weet zeker dat dat geen probleem zal zijn heb je vast ook zo gedacht toen je zwanger was van de tweede en derde
    En niet zo druk maken wat andere ervan denken het is tog mooi jou gezinnetje

Knuff

5. Dott

Dott Lid

12 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor bovenstaande reacties, doet me goed dit soort dingen te lezen!!!
    2 kleintjes binnen 1 jaar is ook heftig zeg!

6. Gazy

Gazy Niet meer actief

he meid, geen ervaring hier, maar wel inderdaad wil ook ik je even feliciteren. Wij zeggen altijd tegen anderen, die het hebben over een ongelukje, dat het geen ongelukje is, maar een verrassing. Want dat is het je bent verrast.
    En wat je voelt is heel logisch! het is onwijs heftig!
    Maar ik denk dat als jij je baan met drie kids kunt combineren, dat je dat ook met vier kunt. En zoals ze zeiden, een kind is vooral liefde nodig. En vrouwen zitten dan nou eenmaal anders in elkaar als mannen, zij hebben dan ook niet die hormonen enz. ;)

maar je kunt het! het is al zo'n kracht dat je zegt dat abortus gewoon geen optie is. Je niet schuldig voelen naar je andere kinderen, je voelde je toch ook niet schuldig toen de derde kwam naar de andere twee toe. Weetje hoe blij zij zullen zijn met nog een vriendje voor het leven. Kop op, zet hem op!

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Als eerst.. gefeliciteerd.

Ben het eens met de rest... 3 of 4 kids.. Makkelijk is anders maar ja het is wel iets om even heel erg goed over na te denken.
    Wat anderen ervan zeggen.. boeie!!
    Je moet je leven niet leven naar wat andere vinden of zeggen.

Het is jullie kind en het is alleen maar mooi dat je zoveel liefde te geven hebt!

8. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    hier vriend lief 3 kids en ik 2 kids bij elkaar 5 en nummer 6 onderweg .. makkelijk is het niet maar zkeer wel de moeite waard
    Was de kleine gepland? jazeker alleen ze had besloten om door de prikpil heen te komen wouden het liefst nog een aantal maanden wachten... maar doet dat ertoe ?
    Niemand hoeft het te weten want ze is meer dan welkom!

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Geen ervaring, maar ik wil je gewoon feliciteren! Blijkbaar wilde dit kindje nog heel graag komen, als het ondanks condooms gelukt is! En met kamers kom je er vast wel uit, hartstikke leuk toch, stapelbedden. Kinderen hoeven echt niet allemaal een eigen kamer te hebben. Ik zou je niet schuldig voelen over aandacht verdelen, dat gaat je vast lukken.

10. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hier precies dezelfde situatie, ook onverwacht zwanger van de 4e en jongste was bij de ontdekking ook pas 8 maanden..
    Kamers zijn in orde gekomen, 2 kinderen zullen een grote kamer moeten delen.
    De liefde voor een 4e zal ook geen probleem zijn, het enige waar ik tegen op zie is mijn energie.....die is echt ver te zoeken. Maar dat zal vast wel goed komen!

Ik schaamde me trouwens ook erg voor mijn omgeving, want ik riep ook dat de derde de laatste was haha.
    Nu vind ik het alleen maar leuk dat we zo'n groot gezin zullen vormen, is toch kei gezellig?

I.i.g. gefeliciteerd met dit wonder, en sta boven de reacties van je omgeving!

11. Dott

Dott Lid

12 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal bovenstaande zin ik mijn hoofd prenten;)
    Op mijn werk is het gemiddelde bij collega's: 1 kind, hooguit 2.
    Daarbij werk ik met ouderen die soms nieuwsgierig en brutaal kunnen zijn...
    Maar ik verzin wel iets, moet ik even over nadenken;)

12. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Aller eerst gefelicteerd.. Maar ongelukje zou ik het persoonlijk nooit noemen (klinkt zo raar) Wij zeggen gewoon het is ongepland, maar zeer welkom. Ons derde kindje was ook niet gepland en wij zeggen tegen mensen dat het gepland was.. Boeien wat andere zeggen! Mensen die dicht bij ons staan, zoals ouders. Hebben we wel gezegt dat het een verassing voor ons was.

En idd wat al meedere zeggen de twee oudste 1 grote kamer delen. En voor een met 4 kids zou ik wel een andere auto kopen, maar dat hoeft ook niet duur te zijn.

(mensen die zeggen waar 3 kunnen eten kunnen er ook 4 eten. Ben het daar helemaal mee eens, maar kdv kosten schieten wel omhoog..das iets minder!!!)

13. Immmie

Immmie Lid

15 dec 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd! komt allemaal goed! En wat lief/fijn dat je man zo reageerde! en dat is het fijne aan n forum..gewoon anoniem je gedachten en angsten van je afschrijven! Kan me goed voorstellen dat je even van slag bent! Succes ermee en probeer te genieten!

14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met jullie 4de wondertje. Zelf hebben wij 3 kids (14/ 9/ en 1 jaar) ik was als jong moeder, en nu was ons gezinnetje compleet. Mijn man heeft zich bewust laten steriliseren 3 maand geleden. Het was goed zo. Ongeveer 5 weken geleden heb ik een zwangerschapstest gedaan omdat de sterilisatie nog maar kort geleden was, dus condooms gebruikt, en daar zat een scheurtje in. Ik had 2 keer over een lichtpositieve test in handen, en was ondanks dat wij zo compleet zijn, stiekum heel blij! Helaas kreeg ik toch een paar dagen later bloeding,het moest gewoon niet zo zijn. Mijn gedachten gingen ook meteen serieus naar dingen als, we hebben geen extra kamer, de auto word te klein, hoe moet dat allemaal dan. Maar echt daar vind je een oplossing voor! 2 kleine bedjes bij elkaar, en straks als ze wat groter zijn, in een stapelbed, of 2 persoonsbed. (heeft een vriendin van mij ook, die kids vinden het geweldig!) En je hoeft je toch niet te schamen dat mensen nu denken dat het een ongelukje was. Bekijk het eens anders.. Het was geen ongelukje, het is een cadeautje! en als jullie de keus maken dat jullie kindje welkom is, dan is het toch gewenst! Wees trots en geniet van dit mooie cadeautje!!

15. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Gefeliciteerd!!! Vervan de term "ongelukje" maar gewoon voor "verrassing", klinkt veeeeel leuker!

Mijn vriend had al 3 kids uit zn vorige relatie, maar wil met mij ook graag een gezinnetje. Dat brengt logistiek wat problemen met zich mee qua vervoer enzo, maarja, er zijn ook 7 persoons auto's, en voor kinderen geld echt nog, hoe meer zielen hoe meer vreugt. Die denken totaal niet aan dat iedereen het nu of straks even met wat minder moet gaat doen. Tenminste, dat is mijn ervaring met de kids van mn vriend, die zijn dolgelukkig dat ze een brusje krijgen :D

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej

Ik heb zelf geen 4 kids maar wij thuis waren wel met 4 ;)

Ik was de derde, en mijn ervaring is dat ik het altijd heel gezellig vond zo met z'n allen, ik heb ook niet het idee dat ik 'aandacht te kort kwam oid..
    Ik kan m'n zusje ook echt niet missen haha

Dus ik denk dat het allemaal wel goed komt hoor, laat het rustig bezinken.

In ieder geval gefeliciteerd met dit mooie wonder!

17. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Bij ons was de 4e geen verrassing, maar de 5e!
    Na 3 dicht op elkaar (binnen net 3 jaar) wilden we graag nog een 4e. Die is er na 4 jaar bij gekomen. Toen ze net 1 jaar was bleek ik zwanger van de 5e. Een complete verrassing!
    Maar helemaal welkom hoor!

TS ik snap best dat je even bij moet komen van de 'schrik', maar als ik je bericht lees komt het allemaal wel goed met jullie. Natuurlijk is het even regelen qua praktische dingen. Maar je hebt nog even de tijd. Fijn dat je man het zo nuchter oppakt. Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe!

18. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ja, zou ik haast vergeten! Pluim voor je man dat zijn eerste reactie zo lief is!!! Komt helemaal goed hoor!

19. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Die reacties van anderen doen er idd helemaal niet toe, maar ze kunnen toch steken....
    Nu, bij mijn 5e zwangerschap, heb ik ook al van alles aan moeten horen. Vaak geef ik een antwoord dat wij ze groot moeten gaan brengen en de ander niet en dat ze zich daarom echt geen zorgen hoeven te maken.
    Mijn buurman vroeg me, nadat ik het hem verteld had: 'en tot hoeveel kinderen ben je van plan door te gaan?' Ik keek hem heel serieus aan en zei: 'minimaal 10, buurman' Hij keek me heel verbaasd aan.
    Sorry hoor, op een rare vraag/opmerking geef ik ook een raar antwoord... :D

20. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Wat een ander ervan vindt daar moet je lak aan hebben. Vroeger was het hebben van 7 kinderen in de mode en nu 1,5. De enige die bepaalt hoeveel kinderen je mag hebben ben je zelf. Zolang je zelf je verantwoordelijkheid neemt en je onvoorwaardelijk van je kindje zult houden is het mooi toch?
    Gefeliciteerd ermee! En wat een fijne man heb je. :)

Deel Deze Pagina