Hoi hoi, Ik heb afgelopen vrijdag en maandag positief getest. Mijn eerste dag van de laatste menstruatie was 18 juni (dit was tevens VMK). Ik ben 6 juli naar de gynaecoloog geweest voor controle om te kijken of alles weg was en toen was er een ei te zien die op springen stond. Zij adviseerde om te gaan vrijen en dat hebben we diezelfde dag gedaan. Nu vraag ik mij af hoe lang ik zwanger ben want als ik op die sites kijk om het te laten berekenen dan komt daar 3, 5 of 6 weken zwangerschap uit. Wat denken jullie?? Ik moet in ieder geval 8 aug voor mijn eerste echo en ik vind het zo spannend! Duurt voor mijn gevoel nog zó lang. Ik had vannacht vreselijk buikpijn lag met opgetrokken benen met mijn handen op mijn buik te kreunen en te steunen van de pijn. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik dacht dit is het begin van het einde. Ik was echt bang dat mijn lichaam bezig was om het af te stoten.
Ja, komend weekend ben je dan zo'n 6 weken, op basis van je eisprong: je telt gewoon vanaf je eisprong en telt daar 2 weken bij op. Houdt er wel rekening mee dat je bij een echo rustig nog wat terug gezet kunt worden: als innesteling even geduurd heeft, ben je vaak wat korter zwanger dan je op basis van je eisprong zou denken.
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk zelf ook 5 á 6 weken. Wat zeggen jullie van die buikpijn? Zojuist ruzie gehad met mijn vriend (kan weinig hebben door de hormonen) en meteen begon de buikpijn weer in alle hevigheid op te spelen. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Kan nu absoluut geen stress gebruiken, ben zo bang dat het weer misgaat..