Voor mij als zelfstandige, maar ook voor partners van zelfstandige geldt dat je een uitkering kunt aanvragen bij het UWV. Het gaat om de zogenaamde ZEZ uitkering. Zeker de moeite waard, dit wilde ik jullie niet onthouden !
Hey Marleen, Ik ben dan nog niet zwanger maar mijn partner is wel zelfstandige. En ik ga waarschijnlijk beginnen met werken vanaf oktober 2009. Mocht ik dan al zwanger zijn zou het misschien kunnen zijn dat ik moeilijk werk kan vinden vanwege zwangerschap. ZOu je iets meer kunnen vertellen over die uitkering? groetjes Kleintjevoorons
De ZEZ geldt toch alleen voor zwangere zelfstandigen? Dus niet voor de partner van een zelfstandige (zo als ik het via de site van het UWV lees)
ik heb zelf inderdaad ook nog even gekeken. Het geld alleen voor de partner van een zelfstandige als je werkt in het bedrijf van je partner. Maar dat is bij ons niet het geval. Dus helaas,,,,,
Op de website kun je het aanvraagformulier downloaden. Er staat precies bij wanneer je aanspraak kunt maken op de uitkering. Ik ben er heel erg blij mee. Ik heb een eigen bedrijf EN werk mee in het bedrijf van mijn partner. Dat laatste was ik even vergeten duidelijk te melden...
Op de website kun je het aanvraagformulier downloaden. Er staat precies bij wanneer je aanspraak kunt maken op de uitkering. Ik ben er heel erg blij mee. Ik heb een eigen bedrijf EN werk mee in het bedrijf van mijn partner. Dat laatste was ik even vergeten duidelijk te melden...
Bedankt voor de tip! Ik had er nog nooit van gehoord. Ik werk op freelance basis, dus ga 'm ook aanvragen.
Ik ben zelfstandigondernemer en wil heel graag zwanger worden. Ik heb een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Hierin is ook een zwangerschapsverlof in opgenomen. Als ik zwanger ben krijg ik van de verzekering een uitkering. Je moet wel een jaar (volgens mij) de verzekering hebben voordat je hiervoor in aanmerking komt.