Minder uren ivm vakantieperiode, 'babyboom' en personeelstekort.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Light, 12 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Een kraamverzorgende is er voor de medische controles van moeder en kind, voor begeleiding bij de voeding en het beginnende ouderschap en voor de huishoudelijke taken gericht op hygiëne.

    Voor oppas, strijken en wat al dan niet meer heb je een partner, familie of vrienden. Dit is een van de dingen waar het mis mee gaat. Er worden dingen verwacht van de kraamzorg die helemaal niet bij haar taken horen. Doet zij dit wel omdat er tijd voor is heb je mazzel.
     
    Samengeluk vindt dit leuk.
  2. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    De kraamhulp is er ook voor de gezondheid van de moeder. Als het huishouden loopt kan de kraamvrouw de rust pakken die ze nodig heeft voor gezond herstel. Je krijgt niet voor niets meer uren als je bijv 3 kinderen onder de 6 jaar hebt.

    De kraamhulp die wij hadden stapte binnen met de mededeling ik neem deze week jouw huishouden over en heeft de basistaken gedaan. Borstvoeding, medische controles en poetsen van de wc/ badkamer etc. Maar heeft ook spelletjes met de kinderen gedaan zodat ik en mijn man af en toe even wat rust konden pakken. En hierdoor na de kraamweek goed hersteld waren van de bevalling etc.

    Nee ze is niet verantwoordelijk voor mijn kinderen en is geen oppas maar ze draait wel 8 uur mee in een gezin met 4 kinderen dus daar hoort ook een stukje zorg voor hen bij.

    En werkelijk waar alle kraamhulpen die we gehad hebben deden gewoon de was en de strijk van het hele gezin. Dat viel volgens de intake onder "licht huishoudelijke taken".
     
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Dan heb je heel veel geluk gehad ;) Hier in regio Amsterdam draaien we max 6 uur per dag. Tuurlijk doe ik ook spelletjes of iets met de oudste kindjes maar je kan hier niet standaard van uit gaan. Strijken doe ik bijna nooit, simpelweg geen tijd voor. En ja je kan uiteindelijk wel recht hebben op meer uren omdat JIJ 4 kinderen onder de 6 jaar hebt gekregen maar wat niet rond te krijgen is met de planning is niet rond te draaien. In de zomer heb ik dagen gedraaid van 8 uur in de ochtend tot 20.30 uur (en dan was ik nog niet eens thuis), hoe lang denk je dat de kraamverzorgenden dat volhouden? Zeker degene die nog een eigen gezin hebben? Ergens snap ik wel dat het tekort steeds groter wordt. De uren zijn bijna niet te doen en dan de eisen die sommige kraamvrouwen stellen :roflmao: Ik heb lijstjes voorbij zien komen met ramen lappen, keukenkastjes schrobben. Sorry maar die lijken het niet begrepen te hebben.
     
  4. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    @Elena22 ik heb super veel geluk gehad met de geweldige vrouwen die ik als kraamhulp gehad heb. Oudste dochter en ik hebben flink zitten huilen toen ze weg ging. Ik moet foto's van haar op de kast plakken dus ze is nog een soort van bij ons!
     

Deel Deze Pagina