Beste lactatiedeskundige, Ons zoontje is inmiddels 6 weken oud, maar de borstvoeding verloopt steeds minder soepel. Eigenlijk ging het in het begin vrij goed (hij dronk wat kort, maar kwam wel altijd aan de 2e borst toe). Sinds de laatste 2 weken en met name de laatste paar dagen gaan erg moeizaam. Al was hij in 2 weken tijd 1 kilo aangekomen, dus ik zou zeggen dat hij iig genoeg krijgt. Om 23.00 uur kolf ik mijn borsten leeg, gisteravond was dit ongeveer 360 ml uit beide borsten. Hij drinkt hier 150 ml van, rest vries ik in. Om 04.00 uur aan de borst (deze voeding gaat eigenlijk altijd prima, hij drinkt uit 2 borsten, ik denk in totaal zo'n 15 minuten). Om 07.00 uur aan de borst, ook deze voeding gaat vrij goed. Om 10.00 uur, 13.00 uur en 19.00 uur voedingen, deze gaan steeds moeizamer. Hij hapt, drinkt een paar slokken, proest en verslikt zich, gaat huilen en met zijn armpjes en beentjes zwaaien. Ik probeer hem dan te laten boeren en weer aanleggen maar dan wordt hij erg boos en wil absoluut niet verder drinken. Ik denk dat hij 3/4 minuten met veel pijn en moeite in totaal drinkt en ben bang dat hij zo te weinig binnen krijgt. Mijn productie is enorm, de voeding spuit letterlijk alle kanten op. Heb al geprobeerd om de druk eraf te kolven, maar het lijkt wel of de druk blijft, al kolf ik eerst 75 ml per borst af, hij blijft zich verslikken en de voeding loopt langs zijn mondje weg. Is er iets wat ik hier aan kan doen? De voedingen overdag zijn nu echt een ramp en voor ons allebei. Alvast bedankt!
Ik denk dat het heel fijn is als er iemand (een LK) met je meekijkt en een goed plan samen opstelt hoe verder te gaan.