Pijnlijke tepel

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Marieke1983, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb net zoals bij mijn eerste zoon, ook nu weer last van een erg pijnlijke rechter tepel. Dit is al zo vanaf de eerste voeding. Mijn kraamhulp vond dat ik goed aanlegde en raadde me aan na iedere voeding de tepel in te smeren met moedermelk en te laten drogen. Dit doe ik ook steeds, behalve als ik er geen druppel meer uit krijg na het voeden.

Nu wordt de pijn toch erger. Het voelt bij aanhappen alsof er met naaldjes op 1 bepaald plekje wordt geprikt, tijdens het voeden blijft het gevoelig en naderhand voelt het als een schaafwond. Het zit niet in mijn tepel maar echt op de huid. Inmiddels kolf ik af en toe een voeding af omdat ik zo tegen het aanleggen opzie.

Bij het cb hebben ze eeergister naar Sams monsje gekeken en die zag er prima uit, dus ik denk niet aan spruw ofzo.

Misschien toch een foutje met aanleggen? Moet bv echt pijnloos zijn of kan dit er wel bijhoren? Of kan het toch spruw of een andere infectie zijn?

Groetjes Marieke

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Ik ben er echt van overtuigd dat in principe iedereen pijnloos zou moeten kunnen voeden. Gevoelig kan maar kromme tenen is geen doen. Ik zou morgen bellen met een laktatiekundige om dezelfde dag (of dag erna) nog langs te komen en je verder te begeleiden voor je nog verder tegen de voedingen op gaat zien.

Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding

3. Marieke1983

Dank je voor je antwoord! Ik heb een lactatiekundige gebeld en zij komt binnenkort langs! :)

Nog 1 vraagje, nu ik kolf merk ik dat Sam na zijn flesje blijft zoeken bij me. Kan het zijn dat hij nog honger heeft (ondanks dat ik leeg kolf? Ik kolf ongeveer 100-110cc) of is het zuigbehoefte? Hij weegt nu 4500 gram en krijgt 7-8 voedingen per dag.

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Het zal waarschijnlijk zuigbehoefte zijn: normaal zal hij langer bij jou drinken dan hij doet over zijn fles.

150x4.5=675 (150x kilogram gewicht) moet hij op de dag drinken en haal je dus makkelijk.

Hoor graag het resultaat als de LK is geweest!

5. Marieke1983

Hoi Annemarie,

De LK is net geweest. Het was idd een fout met aanleggen, de techniek die ze me heeft geleerd was compleet anders dan wat ik deed.
    Ik heb net pijnloos gevoed, heerlijk! :)

6. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    super wat goed te horen en vertel het door!! Geniet!

Deel Deze Pagina