Liv, Livia, Jolijn. Jolien. Puck, Jip, Pip mijn meisje heet Suze en ben nog steeds blij met haar naam. Leuk af te korten tot Suus.
Ik ken wel jongensnaam Liam, of kyan, maar geen Lian?! Liv en Liz vind ik idd iets te Engels aan doen...
Mannen lol. Tja zoals je zegt, Isa/Lisa is wat *gewoner* maar daar hoeft op zich niets mis mee te zijn. Misschien vindt hij Isanne of Alize/Elise (of variant) ook nog wel kunnen?
Een Amber en Elise hebben we al in de omgeving... Isabel vindt mn man wel leuk, maar vind ik te lang en te hockey achtig ( beetje hockey mag wel trouwens!!) Sorry... nou lijkt t net alsof ik alles afkeur maar ik vind het ook zo lastig!
Lian: lie-(j)an is een afkorting van Lianne of een chinese meisjesnaam met de betekenis: sierlijke wilg. Ik ken twee meisjes die Lian heten. Geen jongens.
Lana (of Lara): leuk!! Die onthou ik! Sam niet.. we houden niet zo van jongens namen die als meiden naam gebruikt kunnen worden zoals Sam, Charlie, Robin, Rene, Sjors, Bo, etc....
Imee vind ik iets te buitenlands aandoen... Wat we nu beiden wel leuke namen vinden: Femke. Lotte en Lara. Wat vinden jullie?
Femke en Lotte vind ik beide super leuk. Lara iets minder, dan hoor ik liever Lana of Dana. Ipv Ise is Lise misschien leuk? Succes!
Bedankt voor je reactie. Zelf twijfelde ik al een beetje of "lara" niet ordi kan klinken... Lise vind ik persoonlijk ook leuk, maar mn man vindt Lisa dan leuker en dat vind ik weer teveel voorkomend. En we hebben al een Elise in de vriendenkring....
Femke en Lotte vind ik prima namen. Vooral Lotte vind ik erg leuk. Ze komen alleen allebei wel erg vaak voor, ik dacht dat je dat juist niet zocht .
Jep, Lotte (vind ik een hele saaie maar "veilige" naam) staat inderdaad in de top 5 en Femke in de top 20...
En Lisa en Elise staan volgens mij ook erg hoog...Lise dan weer niet, maar die is wel in opkomst sinds 'So you think you can dance'...
Lotte op nr 5?? He, gets!!! Beetje jammer weer!! Lise kende ik niet ( ik kijk geen so you think you can dance...) Sommige namen zijn ( blijkbaar)erg in opkomst, de tot 10/ 20/100 heb ik niet bestudeerd, ik herken enkel de namen bij mij in de vriendenkring/ kennissenkring / op het KDV etc, en dat zijn namen als Isa, lisa, Sofie, Emma, Sara, anne/a.... die dus. Femke en lotte kende ik nog niet. >tot 20 vind ik nog acceptabel, als ik ze niet al in mn omgeving heb gehoord dan.