Minder vaccinaties, meer mazelen.

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Tuttebella, Aug 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,954
    113
    Female
    Dat klopt, maar ook in Nederland kunnen kinderen aan de mazelen overlijden. De kans is een stuk kleiner dan in Afrika, maar dan nog...
    Hier in Nederland heb ik dreumessen en baby's met kinkhoest gezien, daar krijg je het serieus zelf ook benauwd van zo erg dat dat is.

Geven jullie alleen de levende verzwakte vaccins niet of helemaal niets? En stel je gaat op vakantie naar bijvoorbeeld een gele koorts land, vaccineer je dan ook niet? Zijn oprechte vragen omdat ik geen idee heb hoe antivaxxers hier over denken.

Oceanna likes this.
  2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
  3. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Uhm, ja. Ik vind de mazelen heel eng en slecht.

https://www.trouw.nl/samenleving/hoge-sterfte-in-europa-door-mazelen-who-slaat-alarm-~a19675ea/

Oceanna likes this.
  4. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    #224 jessy77, Aug 25, 2018
    Last edited: Aug 25, 2018
    Ik heb uitgesteld gevacinneerd. En dat het nog best gesteld is klopt, maar voor hoe lang? Het is toch bewezen dat het met het jaar daalt?

5. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

En zwangeren en ouderen;)

Ja, ik vind het egoïstisch als je niet vaccineert. Je zou maar niet alle entingen gehad hebben als kind en iets krijgen daardoor. Kind moet dit ondergaan! Ouders ook wel, maar die voelen niet wat het kind voelt.

Wat als bv een juf/docent zwanger is en ongevaccineerde kinderen/leerlingen in haar klas heeft? Ik zou nu niet weten of ik kinderen heb in mijn klas die niet gevaccineerd zijn. Daar zouden scholen wel iets mee moeten, vind ik!

Oceanna, Chelsey88 and Paardenbloem like this.
  6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja en je dus profiteert van alle mensen die wel vaccineren.

Ysabella, nizzie86, Lisa2 and 4 others like this.
  7. Paardenbloem

Ik heb dus een kindje in mijn omgeving gezien met SSPE (inmiddels overleden). Nou als je dat gezien hebt, wordt je wel een beetje kriebelig als mensen beweren dat hun kinderen een vaccinatie niet nodig hebben, dat mazelen onschuldig zijn en dat ze zelf wel kunnen zorgen dat hun kinderen geen anderen besmetten (onzin natuurlijk, denk maar niet dat jij zo’n virus te slim af bent).

Oceanna and suus1983 like this.
  8. lies276

lies276 Niet meer actief

En van een goed werkend immuunsysteem, gezonde voeding, goede gezondheidszorg, enz

9. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Zo is er natuurlijk ook weer die andere kant, die meestal ontkent wordt. Nl kinderen die zijn overleden na het krijgen van een vaccinatie. Maar ze zijn zo onschadelijk!

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij vaccineren niet voor het eerste jaar en alleen mono vaccins.
    Ik heb regelmatig in een pb aan leden laten weten wat wij wel of niet laten geven en met de motivatie maar dat ga ik niet (meer) openbaar zetten.
    Wij zijn zelf nog nooit naar landen gereisd waar een specifieke vaccinatie voor nodig was.

11. lies276

lies276 Niet meer actief

En dat heb ik helaas van dichtbij meegemaakt.

12. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Die zijn er ook, ja. Maar ben je dan ook van mening dat de percentage van de doden na vaccinatie hoger ligt dan degene die zijn overleden aan zo'n besmettelijke ziekte?

Paardenbloem likes this.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,066
    113
    Dat beweert helemaal niemand volgens mij. Maar de risico's zijn het waard als je de alternatieven bekijkt.

Manque, Fennec and jessy77 like this.
  14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wie ontkent dit?
    Je kan overal een allergie voor hebben, dus ook voor bestanddelen van een vaccin. Een ieder van ons kan iets onder de leden hebben waar we niets van af weten. Wat pas duidelijk wordt na bijvoorbeeld een vaccinatie met een ernstige reactie tot zelfs sterfte als gevolg. Net zoals dit ook kan gebeuren bij het gebruik van paracetamol of een natuurkruid.
    Dat dit gebeurt is zeker wel bekend. Vast niet alle bijwerkingen, wat ik ook een slechte zaak vind, maar het is wel bekend en wordt zover ik lees ook helemaal niet ontkend.

Oceanna likes this.
  15. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Heel verdrietig!
    Ik kan me best voorstellen dat dit voor een flinke negatieve associatie zorgt met betrekking tot vaccins.
    Ook kan ik me goed voorstellen dat jij vindt dat er veel te makkelijk over vaccins gedacht wordt. Dat ze als iets onschuldigs gezien worden. Terwijl jij heb gezien dat met de verkeerde reactie van een lichaam, dit onschuldige vaccin ineens (gevoelsmatig)een moordenaar wordt.

Marchella likes this.
  16. Paardenbloem

Ik durf niet te beweren dat ze onschadelijk zijn dus die woorden moet je me niet in de mond leggen. Er zal vast wel eens iemand in een zeldzaam geval allergisch op gereageerd hebben ofzo. Maar ik weet wel heel erg zeker dat massaal niet vaccineren meer schade aanricht.
    Ik snap echt niet dat mensen graag terug naar de Middeleeuwen willen. Vraag me af of ze zichzelf dan ook weer gaan aderlaten i.p.v. een fatsoenlijke hedendaagse behandeling van een arts.

17. Paardenbloem

Ja vandaar dat de mazelen weer oprukken.

Fennec likes this.
  18. lies276

lies276 Niet meer actief

We gaan niet terug naar de middeleeuwen.
    De omstandigheden om bepaalde ziektes door te maken zijn nl vele malen gunstiger.

19. lies276

lies276 Niet meer actief

Daar ging mijn reactie niet over.
    Het ging over het profiteren.

Share This Page