Nee klopt. Wat ik wil zeggen is dat het vaccineren van andere mensen jouw kinderen in veel grotere mate beschermd dan de hygiëne en voeding etc. Anders zouden nu de vaccinatiegraad daalt de mazelen ect. niet zo snel oprukken. Want aan de hygiëne en voeding is weinig veranderd de laatste jaren toch?
Inderdaad en Daarbij zie je ook aan de buitenkant niet altijd of een kindje lage weerstand heeft Of tot de risico groep behoord.
Maar het gaat mij niet om die bescherming. Het lijkt mij vrij logisch dat wij niet bang zijn voor die ziektes. Anders hadden we wel voor vaccineren gekozen.
In je eigen omgeving weet je dat heus wel. Daarbij; mijn eigen zus heeft zo'n kwetsbaar kind en is zelf ook heel alert en sleept haar dochter niet overal mee naartoe. Voor haar dochter kan nl een simpele verkoudheid van een ander kind al levensbedreigend ziek worden.
Wat bedoel je dan met je eerdere post waarin je zegt dat je keuze anders was geweest als je in Afrika woonde? En hoe kun je in vredesnaam niet bang zijn voor ziektes waar kinderen dood aan gaan en zwaar gehandicapt van raken.. Ben ik even blij dat mijn ouders dat wel waren! Ik vind het nogal wat om dat risico voor je kind te nemen.
Omdat de gezondheidszorg en de hygiene en de voeding vele malen slechter is in Afrika . Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn kinderen in Nederland en met de goede gezondheid die ze hebben, bijv de mazelen prima kunnen doorstaan.
Oké. Dat vind ik naïef. Waarom zou het een ander voorheen gezond kind wel treffen (de ernstige complicaties) en die van jou niet dan?
De kans dat een gezond kind ernstige complicaties krijgt is erg klein. De kans dat ze een ongeluk krijgen is vele malen groter. En toch begeven we ons ook elke dag in het verkeer.
Toch ook met goed passend autostoeltje en voor volwassene een gordel? Of vertrouw je er ook wel op dat je auto stevig genoeg is?
Ook al zou je zonder gordel/ stoeltje rijden, is het nog steeds een klein risico. Mijn generatie heeft dat nl ook grotendeels overleefd. Daarnaast is iets inspuiten niet te vergelijken met een stoeltje of een gordel, dus daar gaat de vergelijking mank. Het gaat uiteraard over percentages.
Maar je laat ze wel de eerste tijd wel zoveel mogelijk thuis. Ben ik blij dat me ouders me hebben laten inenten en dat ik buiten mocht spelen. En wat als ze straks toch complicaties krijgen? Ik snap echt oprecht niet Waarom je het risico wil lopen.
Dan gaat het opeens uiteraard over percentages. Maar als ik het over percentages wil hebben en de vraag stel welk percentage hoger ligt, de ernstige zieken (of erger) na vaccinatie of de ernstige zieken tgv, wat mij betreft zelfs de mazelen, dan komt er geen antwoord. Vind ik prima hoor maar gebruik (niet jij persoonlijk) dan ook niet meer 'de ernstige bijwerkingen' van vaccinatie als argument want de kans op een ongeluk is ook in dat geval groter dan dat kinderen iets overhouden aan een 'giftige spuit'.
Jouw hele vergelijking is mank. Want in onze generatie zijn er juist heel veel kinderen omgekomen of verwond door geen gordel of stoeltje te gebruiken. Werd toendertijd alleen niet zo uitgebreid in de media gemeld zoals tegenwoordig. Dus bij veel mensen niet bekend maar wel degelijk gebeurd.... En ik begrijp het voorbeeld van riverdale wel: Waarom doen mensen er tegenwoordig wel alles aan om kind in de auto te beschermen door het in veilige autostoelen te vervoeren, maar weigeren ze het kind te beschermen door niet te vaccineren. De kans dat een kind daardwerkelijk ziek wordt door een enting is nihiel. En dan ergens een opmerking dat gezonde kinderen zo'n kinderziekte makkelijk doorstaan wanneer ze gezond zijn, gezonde voeding krijgen enz. Wat een kul zeg. Ik werk in de zorg en heb al heel wat mensen mee gemaakt die niet goed door zo'n "onschuldige" kinderziekte heen gekomen zijn. Die daar nu een handicap aan over gehouden hebben. Of ouders waarvan de kinderen overleden zijn. Hier jaren geleden een super gezond meisje overleden die niet gevaccineerd was. Ouders vonden dat ze mazelen en zo prima aan kon. Kind kreeg ten gevolge van die mazelen wel mooi hersenvliesontsteking. Jammer, helaas voor kind door toedoen van haar ouders overleden. Was niks meer aan te doen. Had gewoon voorkomen kunnen worden. Paar maanden terug hier nog een meisje op school, ook overleden door hersenvliesontsteking. Ken iemand die onvruchtbaar is omdat hij vroeger een kinderziekte moest doorstaan van zn ouders. Sorry, van mij mogen ze die "ouders" flink beboeten en van mij part uit de ouderlijke macht halen ivm onthouden van zorg of je kind in gevaar brengen.
Ik weet niet of het al gezegd is hoor. Niet alles gelezen. Maar wat nou als je je kindje niet inent en het krijgt later die/een ziekte. Wil je dan wél dat je kindje behandeld wordt tegen de ziekte of zeg je: ‘nee, dat hoeft niet. Wij kozen ervoor dat dit kon gebeuren.’ Want wel willen dat er dan van alles aan gedaan wordt, dát vind ik dan pas krom en meten met twee maten.
Ik heb hier al vaak aangegeven dat complicaties na vaccinaties niet goed worden geregistreerd. Geen mens weet dus hoe vaak een complicatie voor komt of wat de lange termijn gevolgen zijn.
Een baby tot een jaar een jaar heeft nog niet echt behoefte om met andere kinderen buiten te spelen. Gelukkig hebben we ook een ( volks) tuin en heb ik veel gewandeld in de vrije natuur. Voor zover ik weet hebben ze er geen trauma aan over gehouden.
De gezondheidszorg is hier zo goed dat er vaccinaties zijn toegankelijk voor iedereen. Ook kerngezonde kinderen gaan echt dood aan meningokokkensepsis hoor.
Tja, ik ken de andere kant ook. Hier alleen maar ouderen in mijn omgeving die de vaccinatie tegen de mazelen totaal niet snappen en het zien als een onschuldige kinderziekte. Hier ook een kind in de omgeving die overleden is na de vaccinatie en die van de vaccinaties ernstige bijwerkingen hebben. Ik probeer mijn beweegredenen altijd netjes uit te leggen en probeer niemand te overtuigen om hetzelfde te kiezen als ik. Wel houd ik net zoveel van mijn kinderen als jij van die van jou en vind ik het kwetsend en onnodig als tegen mij wordt gezegd dat ik maar uit de ouderlijke macht moet worden gezet. Gelukkig wonen we nog steeds in een land waar vaccineren een keuze is. Ik breng andere kinderen niet in gevaar (risico is nihil) en heb tot nu toe geen enkele reden om niet achter onze keuze te staan.
Het één staat toch los van het ander? Waarom zou ik geen gebruik mogen maken van de goede gezondheidszorg?