Minder vaccinaties, meer mazelen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tuttebella, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.494
    13.964
    113
    Vrouw
    Bij deze, ook kerngezond kinderen overlijden aan SSPE door mazelen.
    Eigenlijk het zelfde verhaal maar dan veroorzaakt door een andere verwekker.

Oceanna vindt dit leuk.
  2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Maar die goede gezondheidszorg biedt je toch ook de mogelijkheid om het te voorkomen? Dat is beter dan genezen. Ik vind het echt heel lastig om te accepteren dat niet-inenters wel de lusten willen, maar de ‘lasten’ niet.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Omdat niet altijd te bewijzen valt dat de complicaties daadwerkelijk door de vaccinatie komen. Vaak is er al sprake van een onderliggend medisch probleem.

Oceanna en Iertje81 vinden dit leuk.
  4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Omdat het aantal kankergevallen qua leeftijd niet samenhangen met de ontwikkelingen op vaccinatie gebied. Daarbij is bij een ‘externe’ oorzaak zoals vaccinaties dat ook zijn er een meer specifiekere vorm aan te wijzen die veelvuldiger onder bepaalde leeftijdscategorieën voorkomt (wanneer het met vaccinatie samen hangt, vergelijkbaar met clustergebieden zoals in onderzoeken vaak genoemd). Het causaal verband is er dus niet, terwijl er andere ontwikkelingen zijn Waarvan bekend is dat deze de ontwikkelingen wel kunnen verklaren.

MyMiracle en Oceanna vinden dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Dit!

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Oh sorry! Het was 'bijv' de mazelen? En wat nog meer dan als meningokokken uitgezonderd zijn? Ook niet de pneumokokken waardoor gezonde kinderen aan de beademing belanden? Polio waardoor gezonde kinderen verlamd raken? Tetanus? Want dat komt toch niet voor? Nee 5x per jaar is niet veel maar toevallig heb ik er al 2 gevallen van gezien waaronder een ongevaccineerd kind.

Oceanna vindt dit leuk.
  7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    En hoeveel komen daardoor door het vaccin zelf en hoeveel door andere (onbekende op dat moment) onderliggende oorzaken? Hoeveel zijn er daarvan veroorzaakt door een onbekende allergie voor een bestanddeel van het vaccin?
    En hoe staat dit in percentuele verhouding tot het aantal als gevolg van die ziektes wanneer de dekkingsgraad aanzienlijk lager is zoals het gevolg is van de huidige hype. Nu wordt er nog behoorlijk meegelift op de vaccineerders en straks als de vaccinatiegraad nog lager wordt?
    Het is makkelijk gezegd dat Afrika etc niet nl is, maar er zijn genoeg landen waarin de hygiëne etc beter is als in Afrika, de vaccinatiegraad lager en de gevolgen vergelijkbaar met afrika.
    Maar hey ik zou ook niet bang zijn als ik toch wel mee kon liften met anderen, op school hadden ze daar een woord voor als je je studie op die manier doorkwam...

Kerstster, Elmyra, Paardenbloem en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Er is wantrouwen jegens vaccinaties, waarom dan niet tegen medicatie voor andere medische problemen? Die medicijnen worden tenslotte ontwikkeld door dezelfde ziekenhuizen en farmaceuten? Als ze er alleen maar geld mee willen verdienen dan zal dat toch ook wel zijn met medicijnen tegen hartfalen, diabetes of een koortsstuip?
    Ik werk niet voor een farmaceut maar voor een vergelijkbaar soort organisatie. Alles staat onder zeer, zeer strenge controle. Wat ontwikkeld wordt, zorgt ervoor dat kankerpatiënten nog specifieker behandeld kunnen worden of hart -en vaatziekten beter behandeld kunnen worden. En ja, we verdienen er geld mee. Maar dat betekent nog niet dat we moedwillig mensen zieker maken dan dat ze al zijn?
    Ik zou eerder kritisch kijken naar onze hele voedingsindustrie en of dat ons niet ziek maakt dan naar zeer doorontwikkelde vaccinaties tegen nare ziektes, maar goed dat is een andere discussie...

Maev, DastyQueen, nizzie86 en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja dat is over het algemeen nodig en in het verkeer beschermen we ons ook zo goed mogelijk door goede autostoeltjes voor kinderen etc.
    En dat die kans op een verkeersongeluk groter is, is toch geen enkele reden om je op een ander gebied niet zo goed mogelijk te beschermen?

10. Paardenbloem

Sorry hoor, ik zeg het nog 1 x en dan stop ik met de discussie want volgens mij ben jij eigenlijk helemaal niet vatbaar voor argumenten en blijf je alleen maar beweren dat jouw gezonde kinderen alles aan kunnen.
    Maar mazelen zijn NIET onschuldig. Ik heb in mijn zeer nabije omgeving een voorheen kerngezond jongetje van 4 jaar een vreselijke maandenlange lijdensweg van aftakeling zien doorstaan als complicatie van de mazelen en hij is overleden. Dus als je beweert dat het onschuldig is, heb je echt een plaat voor je hoofd. Ik vind het gewoon kwetsend voor die ouders als ik anderen hoor zeggen dat mazelen onschuldig zijn. En ja, dit zal best zeldzaam zijn, maar het gebeurt wel. En door de dalende vaccinatiegraad wordt de kans hierop steeds groter in de toekomst.

Riverdale87, nizzie86, Aszz en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Daar zou ik niet al te zeker van zijn.... er wordt ook bij de GGD behoorlijk gesjoemeld met de controle metingen. Koelkasten die te warm zijn, maar met een lagere temp doorgegeven moeten worden aan het Rivm, anders moeten alle vaccins weggegooid worden.... hoe bedoel je strenge controle?

DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Als je de posts van haar allemaal gelezen hebt, had je ook kunnen weten dat zij in haar nabije omgeving dus iemand is verloren aan de gevolgen van de vaccinatie. Net zo kwetsend voor haar dus om te zeggen dat vaccins onschuldig zijn. Probeer je ook eens in de ander in te leven in zulke situaties.

13. Paardenbloem

Als jij mijn reactie van 9:59 uur vandaag op jouw post had gelezen, wist je al dat ik niet beweer dat vaccins nooit schadelijk zijn. Toen legde je mij die woorden ook al in de mond namelijk.

Oceanna en Elmyra vinden dit leuk.
  14. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik wil me verder niet mengen in deze discussie, maar wel aangeven dat ook de kerngezonde kinderen van de een op de andere dag ineens tot een kwetsbare doelgroep kunnen veranderen.

Mijn dochter is een paar jaar geleden naar school gegaan met een 'niet zo lekker, er kan een verkoudheid aankomen', nooit langer dan een dag ziek geweest en zelden verkouden, en diezelfde avond zaten wij met spoed op de seh met een diagnose acute auto-immuun stoornis.
    Nu is ze er gelukkig helemaal overheen, maar wij hadden echt geen tijd meer om haar nog even in te enten, en ik ben blij dat wij wel het programma gevolgd hadden zodat dat een zorg minder was op dat moment.

De gezondheid van kinderen is geen gegeven, neem het niet voor lief.

nizzie86, Oceanna, Kerstster en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Wie zegt dat de weerstand van jouw kindje altijd goed blijft?

qwerty123 vindt dit leuk.
  16. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Voor de dochter van je zus is het dus heel erg van belang dat de vaccinatiegraad hoog genoeg blijft om, bijvoorbeeld, mazelen epidemieën te voorkomen.

qwerty123, Kerstster en Marchella vinden dit leuk.
  17. lies276

lies276 Niet meer actief

Als je iedereen uit het ziekenhuis zou moeten weren die daar door eigen toedoen terecht zijn gekomen, is in één klap de werkdruk in de ziekenhuizen opgelost.
    Welke "lusten" bedoel je precies? Vind je het een lust om niet te vaccineren?

Mammielove vindt dit leuk.
  18. lies276

lies276 Niet meer actief

Dan zal dat wel onderzocht moeten worden. En dat gebeurt niet eens. Door de telefoon wordt al geconcludeerd dat de bijwerking "natuurlijk"ook door iets anders kan komen.

kleinepien vindt dit leuk.
  19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier overdrijf je een tikkeltje.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoe kom je aan de informatie dat dit niet onderzocht wordt? Is dat jouw ervaring? Ik heb nl een andere ervaring. Toen het 1 jarig zoontje van een collega dood in bed werd getroffen en hij toevallig 1 week daarvoor een inenting had gehad hebben medici er alles aan gedaan om de onderste steen naar boven te krijgen. Veel onderzoeken en vele weken later bleek dat de doodsoorzaak een zeldzame hartaandoening was.
    Het wordt vast niet altijd onderzocht maar stellen dat het nooit wordt gedaan obv een nare ervaring is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk.

Maev en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina