Minder vaccinaties, meer mazelen.

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Tuttebella, Aug 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

Maar ze stelt nergens dat ze verstand heeft van chemische stoffen.
    Ze zegt dat ze goede research heeft gedaan en wetenschappelijke stukken kan interpreteren.
    en zij komt tot een andere beslissing dan jij.
    Prima toch?
    Onze huisarts en de kinderarts van mijn nichtje in het streekziekenhuis, zijn ook zeer kritisch over vaccineren. Telt die mening dan weer zwaarder of juist minder zwaar dan die van jouw man?
    Ik denk dat het hoe dan ook lastig te zeggen is wie er het meeste "verstand" van heeft. Het is maar net vanuit welke hoek je het bekijkt en hoe betrouwbaar onderzoeksresultaten zijn.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,249
    36,040
    113
    Nou dat je iets kunt lezen wil niet zeggen dat je er verstand van hebt. Anders hadden ze wel een andere keuze gemaakt.
    En kritisch is prima, als je zoals een arts er echt verstand van hebt. En natuurlijk helpt het als je zelf onderzoek kan doen ipv alleen erover lezen.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Ze beweert ook nergens dat ze "er verstand van heeft" en er zijn genoeg mensen die er volgens jouw maatstaven wel verstand van hebben en toch ook niet kiezen voor het volgen van het rvp.

Een wetenschapper die zelf onderzoek doet, ziet ook maar een heel klein stukje van het geheel. Je hebt er misschien meer verstand van dan een receptioniste ( al mag dat hier eigenlijk niet gezegd worden) , maar kunt onmogelijk alles overzien (wat doet het met een lichaam, wat zijn de lange termijn gevolgen voor de gezondheid , enz)

4. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

Oct 5, 2014
    505
    589
    93
    Ik werk ook als onderzoeker. Ik ken NIEMAND met een wetenschappelijke achtergrond die niet kiest voor enten, en er werken veel artsen bij ons.
    Ze zullen er ongetwijfeld zijn, maar zeeeeeer in de minderheid. En dat moet toch een zwaar argument zijn voor de mensen zonder die achtergrond. Lezen kunnen we allemaal. Een onderzoek beoordelen op juiste controles en methoden os een heel andere zaak.

Oceanna, amdaa, mamameer and 7 others like this.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,249
    36,040
    113
    Precies! Collega's van mijn man en oud studiegenoten enten ook allemaal (ook een paar zwaar gelovigen).

Tuttebella, DastyQueen and Chelsey88 like this.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,249
    36,040
    113
    En als een wetenschapper dat al niet kan, wat bezielt je dan als leek om zelf de beslissing te nemen om niet te vaccineren?

Oceanna, amdaa, mamameer and 7 others like this.
  7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

En met ál die kennis over het onderwerp hebben jullie het in een vaccinatietopic nog altijd over het bevestigen van een tak op een boomstam. o_O

8. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,249
    36,040
    113
    Wat maakt het uit. Iedereen snapt toch wat ik bedoel? Ga dit soort opmerkingen dan in het taalvoutjes topic droppen.

Edit: heb je ook niet zien reageren op fascinatie oud.

Chelsey88 likes this.
  10. Whysteria

Bij een gedegen opleiding/kennis van zaken hoort m.i. eveneens kennis van vaktermen, en de uitspraak 'wat maakt het uit. Iedereen snapt toch wat ik bedoel' zou persoonlijk mijn eer te na zijn.

Wat bedoel je met 'facinatie oud'?

11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wel even goed overtypen hé, als we zo scherp op spelling zijn ...
    Er staat; fascinatie oud

lidu1, nizzie86 and Ysabella like this.
  12. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

Oct 5, 2014
    505
    589
    93
    Het is mijn eer te na om af te wijken van het onderwerp.
    Het punt was: ieder zijn vak en mensen met een wetenschappelijk gerelateerd vak kiezen massaal voor vaccinaties.

suus1983 likes this.
  13. Whysteria

Ja, maar wat betekent het?

Het ging me niet om spelling trouwens, maar een onjuist gebruik van vaktermen.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,249
    36,040
    113
    Ik zeg nergens dat ik diegene ben met al die kennis. Mijn man is de chemicus.
    Jouw eer te na. Het zou mijn eer te na zijj anderen te verbeteren. Een heel vervelend trekje.

Tuttebella, Riverdale87 and Chelsey88 like this.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,249
    36,040
    113
    Was hierboven iemand die schreef fascinatie (oid ipv oud) ipv vaccinatie en daar hoor ik je ook niet over. En terecht ook te
    Ach laat maar zitten verder. Vind dit zo zinloos.

16. Whysteria

De aanval is de beste vorm van verdediging... ;)

17. DastyQueen

Ik heb geen flauw idee wat het betekent.
    Maar iedereen weet wel dat mensen met enten inenten bedoelen. En in elke discussie daarover komt er weer iemand voorbij die daarin de slimmerik wil zijn en wil verbeteren.

Lisa2, Tuttebella, Ysabella and 2 others like this.
  18. Whysteria

Ja, en dat doe ik dus ook niet bij de gemiddelde persoon. Maar wanneer mensen hun kennis van zaken in de discussie gooien zou ik op zijn minst de correcte term gebruiken. Maar dat zal dan wel aan mij liggen...

19. DastyQueen

Ik snap je punt, maar ze zegt nergens zelf de kennis te hebben. Als mijn man piloot is kan ik ook geen straaljager besturen maar vast wel navertellen hoe de besturing werkt.

Oceanna, Tuttebella, Ysabella and 3 others like this.
  20. lies276

lies276 Niet meer actief

Iedereen trekt dus conclusies aan de hand van de kennis die hij/ zij heeft of verzameld.
    Dan maakt het dus blijkbaar niet uit of je wel of geen wetenschapper bent.
    Ieders kennis is beperkt ( voor de één meer dan voor de ander maar niemand kent het totale plaatje) en wat je vanuit je werk niet persoonlijk doet, kan je te weten komen door te lezen / leren.

De ontwikkeling is juist dat steeds meer hoog opgeleide mensen kiezen voor niet vaccineren.

Share This Page