Hallo, Mijn hcg stijgt goed deze keer. 363 1436 6050 13768. Laatste stijging gaat minder hard maar een ruime verdubbeling binnen 72 uur. En alle waarden ruim boven gemiddeld. Bij mijn dochtertje had ik veeeel hogere waarden. Tot 3x zo hoog. Ook veeel meer symptomen. Nu de vraag, hangen de symptomen samen met de hoogte van t hcg? Hoe hoger hoe meer symptomen?
Volgens mij is het logisch dat het ergens wel samen hangt, je symptomen komen immers van HCG. Hoe meer HCG, hoe heftiger de symptomen, daarom worden je symptomen ook heftiger naarmate je HCG stijft. Wat natuurlijk ook meespeelt, is hoe je lichaam op de hormonen reageert, daarom heeft de ene veel kwaaltjes en de andere geen met een even hoog HCG niveau. Ongetwijfeld spelen er ook nog andere dingen mee, want kwaaltjes kunnen ook verschillen van zwangerschap tot zwangerschap. Het HCG niveau is dus zeker een van de factoren die je kwaaltjes bepaalt, maar niet alleen.
Dit! Het zegt volgens mij niet zozeer iets over de soort kwaaltjes, wel over de heftigheid. Maar de heftigheid kan van meer factoren afhangen zoals je conditie en fysieke gesteldheid.