Beste verloskundige, Heb een vraagje omtrent mijn verloskundige kaart. Deze kreeg ik de vorige keer mee van de vk. Nou zie ik dit staan : lusserogolie: negatief rubella : positief hepatitis B : negatief irreg. antistoffen : negatief hiv : negatief. Wat betekend rubella positief, heb ik nu last van rubella in m'n bloed? Kom er net via google achter dat dat rode hond betekend? Moet ik me zorgen maken om mijn baby en worden er maatregelen genomen om m'n kindje eventueel te beschermen? Kunt me aub uitleggen hoe dit zit? Bedankt alvast, liefs wolkjuh
Hoihoi, Dat je rubella positief is betekend dat je het al eens hebt doorgemaakt of dat je er voor bent ingeent. Als je een recente besmetting zou hebben dan is dat te zien in je bloed en zal de verloskunige hier zeker met jou over gesproken hebben! Imke
Dag imimie, Wat een gerust stelling, was een beetje verwarrend omdat dat het enige was waar positief achter stond, ging ik er automatisch vanuit dat het iets negatiefs was. Bedankt voor het antwoord! Liefs wolkjuh.