minder ver dan ik dacht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door , 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hallo allemaal,

ik heb daarnet mijn eerste echo gehad en daaruit blijkt dat ik 1 week en een dag minder ver ben dan ik dacht, hoe komt dit? ik ben gestopt met de pil en 2 x ongesteld geweest, toen zwanger, de vk vertelde bij de intake dat je als je gestopt ben met de pil dan geen goede cyclus hebt de eerste 3 maanden en niet precies zult weten hoever je zwanger bent omdat je lichaam nog onder invloed is vn de pil, maar ik snap het eigenlijk niet, is dan de eisprong later geweest?ik snap er eigenlijk niks van hoe dat zit
    ze zegt dat ik minder ver ben door de pil die nog in mijn lichaam zat,
    maar nu ben ik eigenlijk beetje ongerust zou het kindje niet goed groeien dan,zit ik me af te vragen?maar durfde het eigenlijk niet rechtstreeks te vragen was beetje bang dat ze me stom zou vinden, maar toch houd het me bezig hoe dat nou komt dat het 1 wk korter is, ik lees hier wel meer dat vrouwen minder ver zijn dan ze zelf denken, maar eindigt ook wel soms in een miskraam..
    overigens hebben we het hartje duidelijk zien kloppen hoor :)

2. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Als ik jou was zou ik gewoon de verloskundige opbellen en vragen hoe het nou kan dat je minder ver bent dan je denkt. En ff uitleggen dat je je druk maakt dat het beebje niet goed groeit. Je hoort het inderdaad wel vaker en het is eigenlijk altijd zo dat of je eisprong later is g eweest dan jij denkt of een late innesteling. Maar het fijne weet ik er ook niet van. Gewoon ff bellen. Als je trouwens het hartje hebt zien kloppen, is de kans al veel minder dat je een miskraam krijgt. Hoop dat je je niet te druk maakt.

xxx

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja hier nog zoiets.
    Ook n weekje minder als gedacht.
    Ik heb n tijdje terug wel n gekke bloeding gehad waarvan ik dacht dat dat dan wel n innesteling was...en toen n week geleden zondag weer n bloeding waar door ik dacht dat t mis was.
    Blijk ik dus toen die innesteling te hebben gehad en n weekje minder lang zwanger te zijn...
    Snap hem ook niet hoor!
    Maar ben door al de feestdagen enzo n beetje kwijt wanneer wat en zo...dus kan t ook niet na tellen.
    Ik wacht maar af tot volgende week dinsdag dan heb ik mn 2e echo om te kijken of ik idd 6 weken ben...heb ook n hartje zien kloppen :)
    Krijg jij geen vervolg echo Gaby?

4. Niet meer actief

ja ik heb de volgende echo de 30e, nu lees je het hier idd wel vaker hoor dat vrouwen minder ver zijn dan ze denken ze gaan voor 1ste echo zijn ongeveer week minder ver zien het hartje kloppen en 2 wkn later gaan ze weer en zien dan geen hartje meer kloppen,daar ben ik dan zo bang voor, terwijl er ook vrouwen zijn die minder ver zijn en voor de vervolgecho gaan en het hartje gewoon zien kloppen, dus ja het kan 2 kanten op gaan en ja ik weet wel ook al ben je precies volgens de berekeningen dan nog kan het fout gaan je hebt nooit geen zekerheid maar ik had het gewoon niet verwacht want ik wist precies de datum van de ongi dus met een rekensommetje ongeveer de eisprong.maar mijn kindje lag ook erg stil, ik had verwacht dat hij volop zou bewegen maar lag zo stil dat ik eigenlijk schrok en dacht dat het dood was maar toen zag ik het hartje kloppen en vroeg aan die mevr waarom hij zo stil lag, ze vertelde dat het nog klein is en af en toe maar een momentje hebben dat ze bewegen rond die aantal weken.

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja weet er alles vanaf.
    Vorige keer ook n hartje zien kloppen met 6 a 7 weken...met 9 weken alleen nog n leeg vruchtzakje :(
    Maar t kan ook goed gaan...waar komen anders al die kindertjes vandaan? ;)
    Heb er al 2...dus t moet toch lukken...n derde?(al is de papa n andere)
    Heb vorige week de hele week gedacht dat ik n miskraam had door die bloeding zondag.
    Heb nu n beetje t gevoel alsof ik in geleende tijd zit...snap je dat?
    Als of ik t al niet meer had moeten zijn maar toch stiekem nog zwanger ben.
    We moeten samen er het beste maar van hopen. Meer kan je toch niet doen, toch?

6. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Over dat niet bewegen moet je je helemaal niet druk maken joh. Das normaal. Ik heb met 11 weken een echo gehad en toen bewoog hij nog niet eens echt. Zo heel af en toe een keertje. Met de ruim 15 weken vloog beebje alle kanten op ;) Ga er nou maar van proberen te genieten, het gaat al zo snel voorbij. En voor hetzelfde geld is er niks aan de hand.

xxx

7. Niet meer actief

wilma:
    die bloeding herken ik wel, bij 10 wkn,(mijn berekening)had ik ook klein beetje rood/roze verlies maar volgens de vk kon het een vaatje zijn wat gesprongen is en dat lees en hoor je zo vaak dat vrouwen dat hebben de eerste tijd, maar ik snap je wel hoor dat je dan heel ongerust bent, dat was ik zelf ook ik heb het maar 1 keertje gehad maar toch schrik je.wat zijn we toch een stelletje onzekere mutsen hé.

8. kili

kili Niet meer actief

Hoi,

Ik wil jullie even een hart onder de riem steken.
    Zoals jullie zien ben ik nu 26 weken zwanger.
    We kwam er vrij laat achter dat we zwanger waren. ( ik was onregelmatig ongesteld)
    De verloskundige dacht toen dat ik 10 weken zwanger moest zijn. Met de echo gekeken, en toen bleek ik 8 weken te zijn. Ik herken het wel van oeh hoe kan dat etc.
    Maar mijn verloop van mijn zwangerschap is dat het goed gaat en dat de baby haar/zijn best doet. En de termijnecho gaf aan dat de datum nog steeds klopt.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
    Succes met jullie zwangerschap en geniet ervan !

Liefs,

Kili

9. Niet meer actief

nu zou ik dus 1 wkn minder ver zijn volgens echo maar rekent dat echoapparaat dan vanaf de bevruchting of vanaf de eerste dag vd menstr.want als ik vanaf bevruchting ongeveer reken dan kan ik die 1e week verklaren
    kunnen jullie het beetje volgen?

nou zit ik hier en daar wat te lezen op sites en op de meeste lees je dat baby's de eerste 12 wkn vd zwangerschap gelijk op gaan met de groei dus neem ik aan dat ze allemaal even groot zijn, maar als je dan verschillende echo's bekijkt in het fotoalbum dan zie je toch dat de ene baby 3.80 cm is en een andere 4,cm en weer een ander bijna 5 cm, en ze zijn allemaal 10 wkn en 3 en 5 dgn,
    hoe kan dat dan?

10. Niet meer actief

en als je op andere sites kijkt dan is de ene 3,5 en een andere 5,5cm en weer een ander 4. cm alle drie bij 10 wkn zwangerschap ik snap er niks van, hoe rekenen ze dat?
    terwijl verloskundigen zeggen de groei van alle babys zijn de 1ste 3 maanden hetzelfde,later in de zwanegrschap krijg je pas verschillen in lengte.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij mij kwamen ze ook op een week minder uit. vandaag gaf de echo weer 3 dagen verder uit. maar het komt best vaak voor, en wat de vk zei, het kon ook dat het eitje wat langzamer over de innesteling had gedaan.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    zit er dan misschien geen verschil in dagen?
    Zo'n kleintje groet zo ontiegelijk snel in t begin. Heb gelezen dat ze soms in 2 weken tijd in grote verdubbelen. Dus dan kan t nogal wat verschillen van dag tot dag, toch?

En ik wist zeker dat ik n miskraam had omdat ik vrjidags erge krampen had en zaterdags alle zwangerschaps symptomen weg waren...zondags die bloeding en toen was het voor mij duidelijk.
    Kan je nagaan hoe ik gekeken moet hebben vrijdag bij de echo toen de gyn zei n hartje te zien :)

13. Niet meer actief

wanneer was je eerste dag laatste menstr?

14. hermelijntje

hermelijntje Niet meer actief

bij mij het zelfde, ik ging voor een echo met 7 weken en toen zei ze je bent minder ver :( oo ik ook bloed nerveus en moets toen 4 weken later terug komen en ik maar duimen dat alles goed was en niet gestopt was met groeien /leven :( , en wat denkje ......... nu lig ik weer presies op schema ! :D dus toch weer 4 dagen verder :) ik snap er ook geen hout van :rolleyes: maar 1ding weet ik wel effe doorbijten tot de volgende echo en dan zal het waarschijnelijk best meevallen en dat alles goed is ;)
    ik zal iedergeval voor je duimen :thumup:

15. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Een gemiddelde cyclus duurt 28 dagen en rond dag 14 heb je dan je eisprong.
    Als je zwanger bent, dan tellen ze vanaf de eerste dag van je menstruatie.
    Eigenlijk ben je pas vanaf de bevruchting zwanger en duurt een zwangerschap 38 weken, maar de eerste 14 dagen krijg je cadeau en kom je op een zwangerschap van 40 weken uit. Niet iedereen weet wanneer de eisprong is, maar iedereen weet wel de eerste dag van de menstruatie, dus dat is handiger rekenen.

Met een echo berekent het apparaat vanaf de bevruchting en telt daar 14 dagen bij op.

Als je net gestopt bent met de pil, heb je vaak nog geen regelmatig cyclus en weet je dus niet precies wanneer je eisprong is geweest. Als je dan gaat rekenen vanaf de eerste dag van je menstruatie, dan denk je bijvoorbeeld dat je 6 weken zwanger bent, maar dit eigenlijk bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen.
    Als je dan een cyclus van 35 dagen zou hebben gehad, dan was je eisprong een week later, de bevruchting een week later en ben je dus een week minder ver als je dacht.

Ik hoop dat het duidelijk is?

Ik dacht 9 weken en 1 dag zwanger te zijn toen ik mijn eerste echo kreeg. Ik bleek 8 weken en 1 dag zwanger te zijn. Gewoon een langere cyclus, dus niks om me zorgen om te maken. Inmiddels heb ik een zoontje van 3,5 maand.

Groetjes Saskia

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    die van mij 28 nov....dacht ik
    Maar blijkbaar was t ietsiepietsie bloedverlies n maandje later dus geen innesteling zoals ik dacht maar ook nog n erg korte (1 druppel) ongi...ofzo
    maarja wanneer dat was....

17. Niet meer actief

sassie1980:
    bedankt voor je uitleg.

ik begrijp het wel een beetje,(denk ik)
    na het stoppen met de pil had ik de eerste maand dat ik bij 37 dgn echt ongi werd, een paar dagen daarvoor wel bruinige troep.
    de maand daarna was het iets van 31dgn voor ik ongi werd, geloof ik, dus regelmatig kun je het niet noemen,de 3de maand kon ik na ruim 7 dgn pas positief testen, de eerste 4 dgn dat ik teste was het steeds negatief,dus dan heeft mijn eisprong niet de 14e dg plaatsgevonden maar bijv de 17e of 18e dag? begrijp ik het goed?dan is het toch maarr 3/4 dgn minder ver en geen week en 1 dag? of snap ik er nog geen bal van?
    zit ook allemaal zo ingewikkeld in mekaar.

18. Niet meer actief

gaby24:
    ik heb dus zoals je kunt lezen precies hetzelfde als jou, ik ben ook teruggezet 1wk en 1 dag en zat ook al te denken ,hoe kan dat, maar ik heb hierboven gezet hoe ik denk dat het zit,was wel blij het berichtje van sassie1980 te lezen.(ik weet niet of miijn berekening) ik lees het zo vaak hier op de site dat ze teruggezet worden bij de eerste echo.

probeer te genieten van je zwangerschap,! ;)

19. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    lieve meiden,

het kan van alles betekenen, ik heb hetzelfde gehad.

Mijn eisprong wist ik zeker, ivm ovutest, 14 dagen na dag 1 ongesteldheid, toen ik voor de eerste echo ging, zou ik 7 weken en 2 dagen zwanger zijn. Het waren er maar 6 weken en 4 dagen. Wel een kloppend hartje etc.

Je maakt je toch ongerust. Toen ik 2 weken later terug moest komen, zou ik volgens de nieuwe termijn 8 weken en 2 dagen zijn. En wat blijkt, ik was 8 weken en 6 dagen. Met 13 weken liep het kindje 2 dagen voor in de groei....dus zeg het maar.

Dat van die mm heb ik ook nooi begrepen. Wel weet ik dat het per echoapparaat anders MOET zijn. Ben namelijk vorige week voor een groeiecho geweest bij de VK, bleek de kleine 2 weken voor te lopen. Dus door voor een consult naar de gyn, die meten dezelfde cm etc en daar geeft het apparaat 3 weken extra aan, dus 5 weken voorsprong?

Volgens de gyn kijken ze naar de curves en die afmetingen komen dan weer overeen...whatever

Dus van een achterstand is bij ons geen sprake meer...;)

Sterkte er mee allemaal, afwachten is erg moeilijk vind ik in zo'n geval.

XMarilene

20. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Je hebt dan ook nog dat de innesteling bij iedereen anders is. Bij de een duurt het traject van eileider naar baarmoeder 4 dagen en bij een ander weer 7 dagen. Dus dat kan ook weer een paar dagen verschil opleveren. Stel je voor dat je eisprong 4 dagen later was en je innesteling 3 dagen later als gemiddeld, dan kan het dus wel kloppen dat je een week minder lang zwanger ben als je zou denken als alles gemiddeld zou zijn geweest.

En dat je de eerste 4 dagen negatief testte, bedoel je dan met een zwangerschapstest of ovulatietest? Iedereen maakt ook weer op een andere tempo het HCG-hormoon aan, maar dat heeft niks met je eisprong te maken.
    Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina