Minder voedingen en toch niet meer ongesteld

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door CestMoi, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat dit de juiste plek voor mijn vraag is en dat er meiden zijn met dezelfde ervaring, want ik weet het nu even niet meer.

Ik ben 15 oktober, toen mijn zoontje 10 maanden was, voor het eerst na de bevalling ongesteld geworden. Het was een normale menstruatie, alleen iets korter. Menstrueerde voor de bevalling een week, nu 5 dagen. Zoonlief dronk toen nog 's ochtends, 's middags en 's avonds bij mij en hij sliep toen net een week zonder voeding door.

Nu, 5 weken later, ben ik nog steeds niet ongesteld geworden hoewel we de borstvoeding nog meer hebben afgebouwd en hij alleen nog 's avonds voor het slapen gaan drinkt.

Je zou toch zeggen dat als mijn ei kan komen met 3 voedingen, hij helemaal moet kunnen doorbreken met nog maar 1 voeding in 24 uur.

Verloor tijdens mijn verwachte eisprong wel wit slijm en had menstruatiekrampen. Heb nu last van steken in mijn lies, ben moe, opgezette buik...maar weet uit ervaring dat dit niet per se tekenen van zwangerschap hoeven zijn. De zwangerschapstest is negatief.

Zijn er nog meer meiden die ondanks het verminderen van borstvoedingen niet meer ongesteld werden? En wanneer zal ik hiermee naar de huisarts gaan? Wanneer is een cyclus te lang?

2. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik geef ook nog steeds bv, en mijn cyclus is ook een zootje.. Werd voor het eerst ongesteld na 7 maanden en de ene maand is mijn cyclus 20 dagen, maand erna opeens 40+.. Geen peil op te trekken ;) En er zijn al heel wat testjes doorheen gegaan haha

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik was het de eerste keer na 10 maanden en toen pas 8 weken later weer.

Tweede keer ook na een maand of 10 en toen na 5 weken en weer normaal.

4. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, het is dus een kwestie van afwachten...en niet meer testen want dat is zonde van mijn geld haha.

Het vervelende is dat ook ovulatietesten geen zin hebben. Geen idee wanneer mijn eisprong is en wanneer ik dus ongeveer kan beginnen met testen. En stoppen met borstvoeding wil ik ook nog niet :( Moeilijk dit.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Zolang je BV geeft kan het zijn dat je er echt geen pijl op kunt trekken. Naar de huisarts heeft geen zin zolang je BV geeft. Die zal zeggen eerst af te wachten wat er gebeurd als je geen BV meer geeft.
    Ik ben destijds gewoon zwanger geworden zonder herkenbare cyclus.......

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Er is inderdaad echt geen pijl op te trekken...
    Ik was bij alledrie na exact 6 maanden weer ongesteld, als of het zo ingeprogrammeerd was. En bij alledrie gaf ik gewoon nog 5 voedingen per dag.
    Geen paniek hoor, het zal binnenkort wel komen allemaal! :)

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zelf ken ik iemand die zwanger is geworden zonder een menstruatie na de bevalling van de eerste te hebben gehad. Zij dacht tijdens borstvoeding niet zwanger te kunnen worden.

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ik ben ook zwanger geworden van de tweede zonder een menstruatie te hebben gehad na de eerste bevalling. Kennelijk direct in de eerste cyclus.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.046
    113
    Bij mijn dochtertje werd ik met 8 maanden ongesteld en daarna pas weer met 15 maanden.

Bij mijn jongste zoontje werd ik met 5 weken alweer ongesteld en daarna regelmatig.

Beide bv, het kan dus alle kanten op.

Deel Deze Pagina