Minder voedingen per dag part ii

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dolfijn73, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Hoi Teddy,

Ik had al antwoord van je gekregen op mijn vraag hoe ik minder voedingen per dag kan gaan doen.

Vandaag merk ik dat ik behoorlijk volle borsten heb en dat mijn dochtertje denk ik hierdoor teveel melk in een keer krijgt. Hierdoor heeft e paar jkeer gespuugd en lijkt ook iets meer last van dar krampjes te hebben. Ik voel mijn borsten ook behoorlijk.

Ik word beetje heen en weer geslingerd door verschillende adviezen over BV. De ene zegt dit de andere dat...

Is blokvoeden denk jij een betere oplossing dan elke keer 2 borsten aanbieden (zie andere vraag over stimuleren minder voedingen per dag).?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Ik denk idd dat blokvoeden in deze situatie voordelen heeft boven twee borsten per keer. Wat geeft jou het beste gevoel? Als je veel verschillende adviezen krijgt kan het je helpen bij je zelf na te gaan welk advies het beste bij je past. En ga ook na wie die adviezen geven en hoe betrouwbaar die adviezen dan zijn.
    Het voordeel van blokvoeden is dat je baby minder zal gaan spugen en meer vette melk binnen zal krijgen (hoe leger de borst, hoe vetter de melk). Die vette melk legt een beschermend laagje aan in de darmen, waardoor baby minder krampen krijgt.

Deel Deze Pagina