wanneer kan de baby jou horen

Discussion in 'Zwangerschap' started by parel1988, Jul 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. parel1988

parel1988 Bekend lid

Apr 2, 2008
    524
    0
    0
    ik heb een vraagje
    wanneer kan de baby ons horen?

of hoort hij of zij ons al ben nu bijna 17 weken

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    volgens mij rond de 28 weken

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat heb ik ook ooit ergens gelezen, rond de 28 weken.

4. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vrijdag gevraagt bij de 20 w echo
    en hun vertelde vanaf de 20e week

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ja ik heb ook gehoort vanaf 20 wk, nu ga ik het even opzoeken op internet haha ben nieuwschierig :)

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Week 22 Hoe groeien je baby’s; De wenkbrauwen en oogleden van de baby’s zijn volledig ontwikkeld en er zitten nageltjes op de vingertjes.

Als je er al niet mee begonnen bent om tegen de baby’s voor te lezen en te zingen, sommige onderzoeken stellen dat baby’s beter drinken als je ze voorleest uit een boek dat ze in de baarmoeder al regelmatig hebben gehoord of liedjes zingt die ze in de baarmoeder al hebben gehoord.

De baby’s zijn ongeveer 29 cm lang en wegen ongeveer een pond.

heb dit gevonden en een stukje terug staat dat met 16 wk de zintuigen worden ontwikkeld en dus met 22 wk zo goed horen dat je kunt gaa voorlezen :)

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Toen, tegenwoordig en in de toekomst

Vroeger dacht men dat een baby helemaal blanco geboren werd. Hij snapte nog niets, herkende nog niets en maakte dus ook niets mee in de tijd dat hij in de buik zat. Gelukkig weten we inmiddels beter, veel beter. Als je baby zo’n 20 weken oud is kan hij al geluiden horen. Iedere week dat hij langer in de buik zit worden deze geluiden duidelijker voor hem. Zelfs zo duidelijk, dat hij na de geboorte de geluiden die hij vaak hoorde al kan herkennen! Denk daarbij aan het geblaf van de hond, de harde stemmen van je andere kinderen en natuurlijk jouw stem en die van je partner! Hoe meer je buikbaby jullie stemmen hoort, hoe vertrouwder hij er mee wordt. Wetenschappers denken dan ook dat het regelmatig praten tegen je baby de band tussen jou, je partner en de baby sterker maakt. Hoe we in de toekomst over het ‘contact maken’ met je baby in de buik denken, weet natuurlijk niemand. Toch is een ding wel zeker: we zullen steeds meer geheimen uit het leven in de buik ontdekken. En wie weet, kunnen onze kleinkinderen wel volledig communiceren met de baby in hun buik!

zo dit is wat informatie wat ik heb gevonden. heb no eventjes gedult maar het kan dus al vrij vroeg in de zwangerschap :)

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Of je kindje je kan horen hangt van een paar dingen af:

1. de oortjes moeten klaar zijn om geluidstrillingen en op te vangen

2. de verbinding met de hersentjes moet klaar zijn om de gegevens door te sturen voor verdere gewaarwording

3. het geheugen moet klaar zijn om het effect te hebben dat een kindje liedjes kan onthouden die hij/zij in de buik al heeft gehoord

Volgens mij ontwikkelt het gehoor zich in deze volgorde en ik weet niet precies wat in welke week af is en dus wanneer het mogelijk is om je kindje al aan liedjes te laten wennen.
    Blijft natuurlijk leuk om te zingen of te praten tegen het kindje, daar niet van!
    En in een stadium dat het geheugen nog niet werkt, kan een kindje al wél last hebben van harde geluiden enzo.

9. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    mijn verloskundige zei tegen mij dat ze tussen week 17 en week 20 geluiden van buiten op gaan vangen. en dat je vanaf dat moment ook geregeld hetzelfde muziekje op je buik kan laten afspelen.
    ik heb een draakje waar een muziekdoosje in zit en elke avond als ik ga slapen leg ik die even op me buik en ga dan slapen.

Liefs Marije

Share This Page