Gehoortest goed, toch doof?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nephthys, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hallo, even een vraag.

Ons meisje is 4 weken oud en reageert niet zichtbaar op onze stemmen. Ze draait haar hoofdje bijvoorbeeld niet als we tegen haar praten. Is dit normaal? Gehoortest was goed. Wat nu?

Alvast bedankt!

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    up!

3. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

het heeft geen zin om een vraag weer als eerste te zetten, omdat we altijd beginnen met beantwoorden op volgorde van binnen komen. Maar ik zal je vraag proberen te beantwoorden. De gehoortest was goed, dus ik zal me nu nog geen zorgen maken dat jullie kindje nog niet reageert op jullie stemmen door haar hoofd te draaien. Elk kindje ontwikkelt anders en op zijn of haar eigen tempo. Merk je bijvoorbeeld wel dat je meisje stil wordt of rustig als je tegen haar praat? Daaraan merk je vaak dat ze je wel hoort. Daarnaast kan je deze vraag ook stellen op het consultatiebureau. Mogelijk kunnen zij daar nog eens extra naar kijken. Succes!

Groetjes Monique

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nepthys,

op zich verwacht je niets raars als de gehoortest goed was. Je zou eens een fysio kunnen laten kijken naar haar. Die kan testjes voor haar gehoor doen. Je kunt het ook bij het consultatiebureau vragen.
    Zelf kun je met een rammeltje heel rustig in een stille omgeving eens proberen of ze haar hoofd draait. Dus ze mag de rammel niet zien als je naast haar oor (één per keer) geluid maakt. Dan kun je zien of ze reageert. Knipperen met de ogen of ineens heel stilliggen is ook reageren hè. Het hoeft niet perse met haar hele hoofd.
    Mocht je blijven twijfelen, gewoon even iemand laten meekijken hoor.

Groetjes Brigitte

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,

Sorry voor het naar boven werken van de vraag. Ik ben al eens vergeten, vandaar :)

Ze knippert niet, wordt niet stil door onze stemmen maar kijkt ons wel in de ogen aan als we haar vasthebben.

Consultatiebureau zegt dat het gehoor en de reactie pas met maanden ontwikkelt maar dat betwijfel ik. Ze willen geen verder onderzoek doen (want dat kan pas bij een jaar zeggen ze).

Naar de kno-arts?

6. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

als je het echt niet vertrouwd, zal ik je adviseren naar de huisarts te gaan. De huisarts kan dan voor een verwijzing zorgen voor fysiotherapie, de kinderarts of voor de kno-arts. Ik hoop dat alles goed is met je dochterje. Succes!

Groetjes Monique

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt!
    Ik hoor zulke tegenstrijdige verhalen; baby's die MOETEN schrikken van hard geluid en ouders met kindjes die goed horen die zeggen dat de erste maanden idd zo was dat het kindje nergens op reageerde..

Deel Deze Pagina