minder voelen !

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Saraah, 3 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hallo

ik had een vraagje...of eigenlijk ik zit ergens mee

Ik voel de kleine al sinds 17 weken zwangerschap..kleine plopjes waren het toen... tegen de 23 weken waren het harde schopjes, en TOT 27 weken zag je mn hele buik bewegen en voelde ik de kleine draaien in mn buik... maar sinds 4 dagen ong. voel ik de kleine heel weinig... afentoe een schopje en afentoe een beweging... niks vergeleken met de drukte die ik eerst voelde. ik maak me daar toch een beetje zorgen over, omdat er wordt gezegt dat je vanaf 28 weken de kleine toch wel elke dag moet voelen, dat doe ik ook wel, maar tis dus heel veel minder.
    Is dit normaal, of moet ik me inderdaad zorgen maken?

alvast bedankt
    gr. sarah

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sarah,

het is belangrijk dat je de baby vanaf 28 weken elke dag even voelt. Het kan best zijn dat dat minder sterk is dan anders, dat is afhankelijk van hoe de baby ligt. Er is nu nog alle ruimte in je buik. Als de baby met zijn voetjes naar jouw rug ligt dan voel je veel minder. Daar hoef je je dus niet druk om te maken.
    Blijf je je onzeker voelen, overleg dan met je eigen verloskundige.

Mirjam

3. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    dankje wel voor voor je antwoord..

tis wel zo, dat ik voel waar het hoodje zit, en dit is eigenlijk elke dag anders..
    het is ook meer dat wanneer de kleine begweegt of schopt... dit veel zachter voelt als eerst en ook minder druk...

maar ik zal het zeker overleggen met de VK !
    in iedergeval bedankt

Deel Deze Pagina