Hallo dames, Hebben jullie er ervaring mee dat je vlak voor je bevalling die kleine ook ineens een stuk minder voelt. Mijn ukkie was tot zaterdag altijd erg beweegelijk en was duidelijk aanwezig. Dit is nu sinds een paar dagen stukken minder geworden en zelfs een paar dagen dat ik het gewoon eng vond. Ik vroeg me af of dit misschien ook voortekenen kunnen zijn van een naderende bevalling. Ik ben trouwens 39 weken en 5 dagen. Liefs Sabine
Ik heb, ik geloof in week 36, ook een keer gehad dat ik ineens dacht 'goh, voel de beeb vandaag een stuk minder'. Heb toen voor de zekerheid toch maar even mijn VK gebeld. Zij vertelde mij dat je op een dag je baby iig 10 x moet voelen bewegen (dat is echt een minimum). Zij zei me toen dat als dit niet zo was, of als ik echt twijfelde of alles goed is, ze je voor de zekerheid door sturen naar het ziekenhuis om een hartfilmpje te maken zodat gekeken kan worden of de beeb het nog wel goed en naar zijn/haar zin heeft. Mijn advies. Overleg gewoon even met je VK! Gewoon even bellen, daar zijn ze voor! Beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig. Zeker als je je zorgen maakt! Daarna voel je je dan toch weer een stuk zekerder en opgelucht!
ik herken het ik dacht gister van he ik heb de baby nog niet gevoeld ik natuurlijk helemaal ongerust, had toen de vk gebeld en die had me doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg blijkt helemaal niks aan de hand baby heeft het prima naar z'n zin in me buik als je ongerust bent altijd bellen word er tegen mij gezegt
Hier wel! Op vrijdag moest ik voor controle naar de gyn. Daar gaf ik aan dat ik meneer bijna niet meer voelde bewegen. Snel een echo...geen beweging. Daarna een CTG en alles was prima. Ik stond toen ik wegging nog te grappen dat ik daar een weekje niet meer wilde komen. De volgende dag kon ik erlangs omdat de bevalling was begonnen
Nou dames, ook ik had vandaag controle van bij de vk. In samenhang met wat andere klachten waaronder een hoge bloeddruk ben ik nog vnavond naar het ziekenhuis gestuurd voor ctg. Deze was goed, maar mijn bloedduk blijft hoog. Er is nu besloten om mijn controles over te laten nemen door het ziekenhuis. Ik zal dus sowieso in het ziekenuis bevallen. ergens ben ik misschien wel opgelucht, omdat ik nu onder strenge controle sta en ze meteen in kunnen grijpen wanneer er iets niet pluis is. Kan dan niet op een betere plek zijn als daar natuurlijk. Bedankt voor jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte. Liefs Sabine