Vier voedingen voldoende??

Discussion in 'Borstvoeding' started by Amayo, Jan 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amayo

Amayo Actief lid

Jun 13, 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is nu 3,5 maand oud. Sinds dit weekend hebben wij weer een voeding laten vallen omdat we merkten dat hij 's nachts de voeding niet meer nodig had en lekker doorsliep.
    Hij krijgt nu eten (bv) om 7.00 uur, 12.00 uur, 16.00 uur en 20.00uur.

Kan dit al wel bij zo'n kleintje. Hij huilt eigenlijk bijna nooit dus hij heeft geen honger maar twijfel ofdat het goed is voor zijn groei. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, dat verschilt nogal per kind. Thirza dronk toen elke 3 uur iig, met op het eind van de dag een clustering van wat voedingen.

Aantallen zijn ook niet zo interessant. Interessanter is of je kindje goed groeit, goed plast en alert is als het wakker is.
    Zijn die dingen in orde, dan zijn 4 voedingen voor hem dus genoeg en heb jij mazzel met een kind dat zo gemakkelijk is ;)

Voor de komende tijd wel even een opmerking: 4 maanden is een beruchte groeidip bij BV-kids. Mocht je dus straks op het CB komen en zijn groei zakt wat af: dat is normaal! De eerste 4 maanden groeien BV-kids vaak wat sneller dan KV-kids. Daarna draait dat om en groeien BV-kids juist wat langzamer.
    Mocht er op het Cb gezegd worden dat hij te weinig gegroeid is, (gebeurt nogal eens bij BV!), kijk dan eerst even wat er gebeurt als je alle metingen en wegingen invult op de groeicurve op www.borstvoeding.coms
    Die groeicurve is namelijk, anders dan die in het groene boekje, gebaseerd op groeicijfers van BV-kids :)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en soms gebeurt het dat kids toch weer vaker gaan drinken. Is ook volkomen normaal :)
    Hoeft niet, kan dus wel.

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn zoontje is net 3 maanden en drinkt ook maar 4 a 5x per dag en groeit nog steeds prima, op het cb zeggen ze dat het zo prima is, ik voed op verzoek en als hij dus maar 4x om voeding komt heeft hij daar dus voldoende aan.
    Moet er wel bij zeggen dat er ook nog wel dagen tussen zitten dat hij ineens weer 7x komt.

5. fafje

fafje Niet meer actief

deed mijn zoontje ook een tijdje, zit na zn 4 mnd sprong nu weer terug op 5 of soms 6

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Let er ook wel even op dat je productie niet te ver terugloopt. Dat wil nog wel eens gebeuren, omdat dat met deze leeftijd nog heel erg afhankelijk is van hoe vaak er gedronken wordt. Maar goed, mocht je dat merken, dan vaker aanleggen of kolven als je nog niet wil overstappen naar kv!

7. Amayo

Amayo Actief lid

Jun 13, 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

8. fafje

fafje Niet meer actief

ja wel zeker belangerijk toch vaker ana te leggen als je merkt dat je melkdipje krijgt of hebt...wnat dat opkrikken kan nog een tijdje duren...zeker als ie ook nog groeispurten tegelijk krijgt en!

ik deed het zo...wanneer hij de laatste voeding kreeg...toen om 20u...en kolfde ik voordat ik ging slapen rond 23/00u nog een hele voeidng...en die vroor ik in...zo hield ik toch nog mn productie op peil! en heb je altijd voorraad

9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Mijn dochtertje begon op 6 weken de nachtvoedingen over te slaan, daar maakte ik me eerst ook zorgen over, en maakte haar toen wakker voor 1 nachtvoeding. Na een week heb ik dit losgelaten, ze doet het goed en is tevreden na elke voeding.

Ik voed haar over het algemeen op verzoek, maar sinds ik weer werk maak ik haar wel wakker voor de 1e en laatste voeding als ze niet uit haarzelf op tijd wakker wordt. Zo heeft ze haar buikje vol voordat ik wegga en voordat ik ga slapen. Verder drinkt ze dan 2x een flesje moedermelk als ik aan het werk ben.

Share This Page