verwijzing huisarts

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door butterfly89, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Een aantal weken geleden was ik bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis ivm pcos. Hij zou dit doen, maar een week later nog niks gehoord, dus ik gebeld. Hij wilde eerst nog een gesprek (ipv zelf te bellen, doet hij gewoon niks). Na het gesprek zegt hij echt een verwijzing te sturen.
    Inmiddels zo'n 2 a 3 weken later ga ik weer naar hem toe, zegt hij bij binnenkomst; oeps, ik zie ook dat ik je verwijzing ben vergeten te sturen!
    Ik vertrouw er niks meer van, het lijkt net of hij het niet wil..

Nu was ik dus gister bij hem met de uitleg dat het anders is gelopen en ik een verwijzing wilde vragen voor Geertgen ipv het ziekenhuis bij mij in de stad. Ik heb over 1,5 week een afspraak daar en moet dan een verwijsbrief meenemen.
    Hij wilde de verwijsbrief perse rechtstreeks naar geertgen faxen, ipv dat hij het eerst naar mij zou opsturen.
    Ik vertrouw er alleen niks van en ben bang dat de verwijzing of niet aankomt, of er negatieve dingen in staan.

Kan ik nu toch gewoon naar de secetaresse bellen om te zeggen dat ik de verwijsbrief thuis gestuurd wil? Of moet hij hiermee instemmen?
    Ik vind het belachelijk dat hij het 2 keer niet gedaan heeft en daarbij wil ik ook wel graag weten wat hij precies in de verwijzing zet..

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zie niet in waarom je geen verwijzing zelf zou mogen meebrengen. Maar ehh zit jij nu in ronde 5, of eigenlijk na je MK in ronde 3???
    Ik weet niet wat er nog meer scheelt dan dat in je onderschrift staat maar misschien vind je HA een verwijzing wel wat voorbarig??? Maar het lijkt me wel dat hij dat dan gewoon zou kunnen aangeven ipv ja zeggen en nee doen.

3. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik vind dat als hij het er niet mee eens is, dat hij dit moet zeggen! Nu zegt hij dat hij 't doet, maar doet 't vervolgens niet.

Klopt dat ik nog niet zo lang bezig ben, maar ik ga naar geertgen voor IUI-D (met donorzaad).

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Aha, dan heb je idd een verwijzing nodig.

Mijn HA geeft altijd verwijzingen gewoon aan de patiënt mee. Ik heb nog nooit meegemaakt dat hij faxte. Dus ik denk dat als jij aangeeft de verwijzing op schrift te willen hebben, dat gewoon moet kunnen. Er is nl geen regeltje waar in staat dat verwijzingen perse op fax moeten ;)

Veel succes en sterkte gewenst!!

Deel Deze Pagina