Tuurlijk, maar dat lijkt mij de voornaamste reden waarom dit niet mogelijk zou zijn. Kijk, de voorbeelden die wensmeisje noemt, daar kan ik me in vinden, want dan ben je echt ziek. Dat iemand zich ziekmeldt na een punctie, of gewoon als het even een dag ontzettend kl/ote gaat, hartstikke logisch! Dat moet in mijn ogen gewoon kunnen. Ik ben eigen baas, maar als ik voor een werkgever had gewerkt, had ik me absoluut ziek gemeld na mijn punctie. Maar minder gaan werken en verwachten dat je baas de uren die je niet werkt wel gewoon doorbetaald, omdat het anders zoveel geld scheelt per maand.. Nee. Ik werk zelf ook zo'n 60 uur per week (in een veel minder zware functie dan arts), en ben dus zoals ik al schreef eigen baas. Als ik me kl/ote voel of doodmoe ben, werk ik ook minder. Dat betekent dan wel dat ik minder verdien, maar daar kies ik zelf voor.
Ja oke. Maar ik ga uit van tijdelijk minder werken dat het weer beter gaat en dan is een contract wijziging wel erg definitief. Poeh jij werkt ook al zoveel. (ik gewoon maar 40 uur en zonodig wat meer geen overuren maar hoort bij de baan) Als je eigen baas bent is het inderdaad terecht te merken in je eigen portemonnee. Ik begrijp jou redenering ook wel hoor.