ouderschapsverlofkorting

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door FutureMama81, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik ga vanaf september ouderschapsverlof opnemen. Ik werk nu 3 dagen per week en wil tijdelijk graag 2 dagen gaan werken. Dit betekent dat ik recht heb op 78 dagen verlof.
    Nu las ik iets over ouderschapsverlofkorting.
    Heb ik hier ook recht op als ik maar 1 dag per week opneem ipv de helft van mijn uren of alle uren? En hoe kan ik de hoogte van de korting berekenen?
    Als laatste vraag ik me af of je dit per maand terug krijgt.
    Alvast bedankt!

2. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    oja en ik las dat je recht hebt op 26 weken ouderschapsverlofkorting. Ik wil het alleen spreiden over 1 jaar ongeveer. Heb je dan na die 26 weken hier ook nog wel recht op?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier geldt hetzelfde als met het verlof an sich. Je hebt recht op een standaardregeling en ook recht op een standaardkorting.... alles wat je anders afspreekt en akkoord wordt bevonden, dan krijg je ook die korting volgens de afwijkende regeling.

Het is momenteel een bedrag van maximaal € 4,06 per uur ouderschapsverlof. Maar houdt er wel rekening mee dat het minder c.q. nihil kan zijn als je een grote loonsverhoging krijgt dit jaar. Er wordt nl gekeken naar je bruto-jaarinkomen over 2009 en 2010.

4. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    ok, maar ik ben van 4 naar 3 dagen gegaan. Neem aan dat er dan niet naar het jaarinkomen wordt gekeken, maar naar het uurloon? Ik verdien natuurlijk sowieso al minder met 3 dagen.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee, ze kijken niet naar je uurloon. Puur naar het bruto-jaarinkomen.

6. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    ok dank je!

Deel Deze Pagina