Een of twee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laura01, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura01

    Laura01 Lid

    13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Hallo allemaal,

    ik ben ook in blijde verwachting zoals dat zo mooi heet. Bij ons is de blijde verwachting ook een beetje een enge tijd want bij mijn vorige zwangerschap is het misgegaan.

    Nu heb ik even een raar vraagje aan diegene die zwanger zijn van een tweeling: hoe snel groeide jouw buik?

    Want ik groei namelijk veel sneller dan de vorige keer: ik kan al een week of twee mijn broeken niet meer aan, en in totaal is de omvang van buik nu met 8 centimer toegenomen! Van 87 cm naar 95, net onder de navel gemeten. Ook ben ik al twee kilo aangekomen en supermisselijk terwijl ik de vorige keer nergens last van had.

    Ik vraag me dus af: zouden het er twee zijn? :baby: :baby: Iemand die hier ervaring mee heeft?

    Ik mag a.s. woensdag voor de echo: vind het wel heel erg spannend: ik hoop dit keer in elk geval één kloppend hartje te mogen zien... [-o<

    Groetjes, Laura
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    De groei van je buik zegt daar niet zo heel veel over. Ik was ook al erg gauw dik en nog vragen mensen wel eens: weet je zeker dat het er 1 is!
    Uiteindelijk ben je van een tweeling wel dikker denk ik ja...maar nu kan je dat nog niet constateren aan de buitenkant denk ik hoor.
    Toch je echo maar even afwachten!
    Succes!
    Elmo
     
  3. Niet meer actief

    In principe komt de baarmoeder bij een tweeling wel al sneller boven het schaambeen uit, dus zou je in theorie sneller een buikje hebben. Maar helaas wil de omvang van een buik niet alles zeggen. De een heeft al gelijk een buikje, de ander pas na 20 weken of zo.
    En in het geval je al eerder zwanger bent geweest gaat het ook een stuk sneller, althans dat hoor je toch vaak van moeders.
    Dus er zit volgens mij weinig anders op dan de echo af te wachten. Als er gerede kans is dat het een tweeling is (als het voorkomt in je familie) kun je misschien wel op een vervroegde echo aandringen?
    Succes in ieder geval en ik wens je een hele mooie zwangerschap!
     
  4. Mars

    Mars Actief lid

    11 feb 2007
    160
    0
    0
    Ik ben zwanger van een tweeling en groeide in het begin denk ik niet sneller dan als het een eenling had geweest. Volgens mij groei je tot de 4e maand ongeveer hetzelfde en daarna gaat het ineens hard, dat is tenminste mijn ervaring. Het was voor mij mijn tweede kindje (nu dus ook een derde erbij ;)) en ik had het echt absoluut níet in de gaten tót de echo. Ik had ook geen extra last van misselijkheid. Maar net wat de meiden hierboven al zeiden, het hoeft helemaal niets te zeggen, de echo zal het uit moeten wijzen, succes :D
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ben zwanger van 1tje maar mijn buik groeide ook hard , kon ook al vrij snel me broeken niet aan.
    weet niet of het komt omdat mijn placenta aan de voorwand ligt .
    ik heb al een behoorlijke buik.
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dat zijn in het begin juist je darmen...dat kunnen de baby's niet zijn (die zitten dan nog keurig verstopt).
    Bij de een zetten die darmen nou eenmaal meer op dan bij de ander.
     
  7. randi

    randi Niet meer actief

    ben ook zwanger van 2 en eigenlijk ben ik pas dikker geworden van over zo'n 2 weken. ze zeggen dat je de eerste 3 maanden gelijk loopt als bij een 1lingszwangerschap dus wachten op de echo zou ik zo zeggen en hopen dat ze het direct zien want bij ons zagen ze 1 hartje op 6 weken en pas op 12 weken dat het der 2 waren. baby b had zich goed verstopt :)
     
  8. Laura01

    Laura01 Lid

    13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Nou we hebben de echo gehad hoor! Het is er één :p :D :) :eek:
    en niet geheel onbelangrijk: het hartje klopt: hij/zij bewoog al...

    we blijken zelfs een weekje verder te zijn dan ik dacht (?)
    dus dat verklaart misschien de dikke buik. ;)

    We zijn zo blij!
     
  9. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Van harte hoor, mooi hè om je ukkie zo te zien~?!
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Super gefeliciteerd meid!
     

Deel Deze Pagina