Beste dames, Ik ben drie maanden geleden bevallen van een dochter. Ik gebruik geen pil en ben nog niet ongesteld geweest na de bevalling (ik geef volledige borstvoeding). Ik en mijn partner hebben 3 weken na de bevalling gemeenschap gehad maar hebben wel een voorbehoedsmiddel gebruikt. Nu heb ik toch sinds 3 weken duidelijke zwangerschapskwaaltjes die ik herken van mijn vorige zwangerschap. toch heb ik getest (tweemaal) en geeft de test 'negatief' aan.......kan ik dan toch zwanger zijn?............
Die kans lijkt me vrij klein. Weet niet of je vaker dan die ene keer gemeenschap hebt gehad. Maar met voorbehoedsmiddel lijkt me toch wel veilig. En als je al 2 negatieve testen hebt is het vrij duidelijk. Mocht het blijven dan zou ik over 2 weken nog eens testen. Denk dat het verder gewoon met de hormonen te maken heeft. Duurt wel even voor je helemaal ontzwangert bent (9 maanden).
Wat voor zwangerschapskwaaltjes heb je dan en hoe lang gelden ben je bevallen? Als je én een voorbehoedsmiddel hebt gebruikt én de testen zijn negatief, dan lijkt de kans mij ook wel heel erg klein dat je zwanger bent.
Ik heb afgelopen maanden ook wel eens 'zwangerschapskwaaltjes' gehad. Maar goed, dat is niet zo gek. Je lijf is de balans weer aan het zoeken. Het zal er wel bij horen.
Dank jullie wel voor jullie berichten.. Je zou inderdaad denken aan de hormonen en het ontzwangeren...maar de kaawltjes zijn wel erg duidelijk aanwezig (kokhalzen gedurende hele dag, sterke geuren, hele dag misselijk, meer gevoelige borsten, buikkrampen). Ik ben 3 maanden en 3 dagen geleden bevallen. Heb vanaf die eerste keer gemeenschap nog paar keer gemeenschap gehad maar altijd met voorbehoedsmiddel. Daarom lijkt het mij ook vrij klein...maar hoe verklaar ik die zeer specifieke kwaaltjes...? Menstruatie in optocht lijkt me ook stug, omdat ik volledige bv geef en bij mijn eerste kind pas na 8 maanden ongesteld werd....
Hier alledrie de keren gehad (maar vooral de keren dat ik 'langer' borstvoeding gaf). Sterk reukvermogen houd ik ook totdat ik stop met borstvoeding bijv, misselijkheid heb ik geregeld dat ik echt ga twijfelen van 'het zal toch niet' etc. Maar is bij mij echt gewoon ontzwangeren.
Thanks Abri! Je stelt me gerust...niet dat ik niet blij zou zijn met een nieuwe baby maar ben er misschien nog niet klaar voor zo snel. Ik wacht het af en als de kwaaltjes toch sterk aanblijven test ik over twee weken nog eens.