Goedemorgen.. ik heb u allen wel eens eerder gemaild, hopend de dat er in de tussentijd iets zou veranderen... maar helaas... ontslag is onvermijdelijk nu na bijna 2 jaar ziek en herstel geen optie meer... het 1e grote probleem is dat wij geen recht meer hebben op kinderopvangtoeslag als mijn man niet meer werkt en afgekeurd is.... maar hij is absoluut niet in staat om voor onze kinderen te zorgen. ik heb bij de gemeente een tegemoetkoming aangevraagd.. we wachten op bericht... maar ik verwacht een negatief bericht want beide ouders moeten iets mankeren volgens de gemeente en ik ben gezond...we vallen dus volgens hen niet onder de doelgroep ( heb toch de aanvraag ingediend) is er vanuit het uwv nog iets mogelijk aangaande dit probleem? verder is mijn man oorspronkelijk volledig afgekeurd maar hij wilde zelf toch proberen te werken. dit is gelukt voor een wsw bedrijf vanaf 2005 voor 20 uur ( wel enorme lange ziekteperiodes tussendoor ), op wat hij verdiende werd aangevuld vanuit het uwv gebaseerd op zijn vroegere manmaatloon. ( wao vanaf 1999) het loon dat hij bij het wsw kon verdienen was lager dan wat hij met zijn oude manmaat zou hebben verdiend. nu is hij opnieuw niet meer in staat om te werken en valt hij terug in zijn oude wao. de klacht waarop hij nu niet meer kan werken is een andere waarop hij eerst is afgekeurd en er is nu dus sprake van een dubbele problematiek. het 2e ziektejaar kreeg hij maar 70% van het loon dat hij bij het wsw verdiende, en zijn kleine stukje uitkering... echt geen vetpot... maar als hij nu weer helemaal in de wao terugvalt? dan houden ze toch zeker zijn wsw loon niet aan als laatst verdiende loon? want hij kreeg al 70% van zijn oorspronkelijke manmaat loon, en dan zou hij daar nu nog maar eens 70% van krijgen? dat kan toch niet? binnen 3 maanden is het zover.... wat kunnen we verwachten nu? ook qua afwikkeling van dit alles, ontslag ,keuring etc... vr groet Jose
Beste Jose, Je wilt graag duidelijkheid over de situatie die zich binnenkort rond de uitkering en ontslag van je man gaat voordoen. Om je vragen te kunnen beantwoorden zijn een aantal dingen van belang: - Is er een al een herbeoordeling aangevraagd? - Is het lagere loon van het 2e ziektejaar aan UWV gemeld? - Wat is de uitslag van de herbeoordeling als die al geweest is? - Heb je zelf inkomen inkomen? Ik wil de situatie graag met je doornemen. Met de gegevens van je man erbij kan ik je wat meer duidelijkheid over de procedure geven. Als je dat wilt stuur dan even via een privébericht je telefoonnummer. Ik neem dan contact met je op. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
bedankt voor uw reactie.... ik merk momenteel dat mijn man het helemaal niet aankan om erover na te denken laat staan te praten... ik houd de optie open om u te contacten...het gaat toch hoe dan ook allemaal gebeuren...... vr groet Jose