Bij mijn vorige werkgever werkte ik 28 uur en kon ik mijn eigen tijden in delen. Mijn man werkt fulltime, maar 2 om 2 en begint altijd in de middag. Hierdoor was er altijd iemand die hem kon halen en brengen van school. Sinds deze week heb ik een andere baan, ook fulltime, maar mijn uren verdeel ik over 7 dagen incl thuiswerken. Onze zoon gaat alleen in de ochtend naar de VSO en s middags is er altijd één van ons thuis, waardoor er genoeg tijd is om met elkaar door te brengen.
Ik ben recent van 2.5 naar 2 dagen gegaan. Wilde dit eigenlijk al sinds de geboorte van de jongste, maar in eerste instantie mocht het niet, maar uiteindelijk is mijn werkgever toch akkoord gegaan. Die halve dag was vooral veel rennen en haasten voor de jongste (en voor mij); dus ik ben heel blij dat die er nu af is.
Ik werk 4 dagen maar begin om 10 ik pas en dan 7 uur thuis. Mijn man ook 4 dagen maar begint vroeg en is vroeg thuis. Onze zoon gaat 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar opa en oma. In de ochtend kunnen we lekker rustig aan doen en hij gaat wat later dan gemiddeld naar bed maar is dit gewend, zo zie ik hem nog in de avond. Nu heb ik een kans gekregen om miaachien mijn droombaan te krijgen. Gaan we weer even puzzelen hoe we dat gaan doen. Maar misschien wordt het zelfs 38 uur ipv 32.
Ik werkte 36u over 4 dagen en heb eerst 1 dag ouderschapsverlof genomen dus toen 27u over 3 dagen. Mijn dochter was bijna om de week ziek dus ik raakte heel erg gestrest van het regelen. Heb ontslag ingediend, dat zou ons netto nou ja flink veel schelen. Nu word ik ingehuurd voor 12u pw. Edit: dochter is daardoor van het kdv af en niet echt meer ziek geweest. Ze wordt 1 dag opgevangen door mn ouders en de rest werk ik thuis.
Ik ben na de geboorte van de eerste van 36 naar 24 uur gegaan, in eerste instantie onregelmatig later op 3 vaste dagen. Sinds de geboorte van de jongste neem ik 8 uur ouderschapsverlof op en werk ik dus nog 16 uur. Verdeeld over 3 dagen, kan de kinderen zelf naar school brengen en ophalen. Bevalt prima zo!
Ik heb alles gedaan. Van 36 uur in 4 dagen tot helemaal thuis en alles er tussenin. Sinds kort werk ik 21 uur in loondienst. Drie dagen tot 16.00. Bewust voor gekozen zodat ik op tijd thuis ben en we als gezin meer tijd samen hebben. Daarnaast werk ik ik nog een aantal uren voor mezelf tijdens schooltijden of in de avond.
Ik ben sinds deze week van 24 naar 15 uur gegaan. Qua loon scheelt het weinig omdat ik eerst eigenlijk al 18 uur op contract had staan. Ben blij met de keuze, mijn kinderen zien ontwikkelen en mijn oudste de structuur kunnen bieden die hij nodig heeft is ons veel meer waard.
Toen mijn zoon geboren werd ben ik van 36 uur (5 dagen ene week, 4 dagen andere week) terug gegaan naar 3x4 uur op kantoor en 4 uurtjes thuis werken (wat vaak uitliep naar 8 tot 10 uur thuis) dit deed ik als zoon sliep. Toen hij naar de peuterspeelzaal ging heb ik besloten helemaal te stoppen.
Je hebt recht op ouderschapsverlof dus dat zou ik eerst inzetten. Dan kun je ervaren hoe het mindere werken bevalt en hoe het financieel gaat. Ik werk 3 dagen en vind dat een mooie verdeling. Tijd thuis met dochter, maar ook wat tijd om "op niveau" met collega's te praten en bezig te zijn.
Ik ben thuisblijfmoeder geweest vanaf geboorte oudste totdat de jongsten ruim één waren. Nu werk ik 16u. Op een gegeven moment werd de eerste situatie waarin ik geen inkomen binnen haalde w erg zwaar, dit bevalt me ook nog eens beter dan fulltime thuis dus ik heb een goede stap genomen. Ik kan niet in jullie financiën kijken, maar normaal gesproken zou dat wel te doen moeten zijn, lijkt me.
Ik werkte voordat ik zwanger werd 128 uur.. na de zwangerschap ben ik naar 96 uur gegaan.. Na een cao wijziging werd dit 91,12 en nu ik ouderschapverlof opneem werk ik nog 85,12 min in de 4 weken Ochtenddienst 16 uur di & za Middagdienst 29 uur ma di do vrij Ochtenddienst 8 uur di Middagdienst 32 uur ma di do vrij
Ik werk 24 uur en mijn man 32. Voorheen werkte hij wel 40 uur. Doordat we nu ook minder opvang nodig hebben scheelde het ons maar €80 per maand als hij een dag minder ging werken. Is het echt helemaal waard om voor dat geld extra tijd met je kinderen te krijgen! Ik kan mijn dagen zelf invullen en werk soms middag/avond en soms ochtend/middag. Ik denk erover om 28 uur te gaan werken. Dan maak ik 1 of 2 dagen langer en zal ik op een vrije avond ook 2 uurtjes thuis moeten werken (maar vaak doe ik al eea thuis omdat ik het best druk heb met mn werk nu) dus in de praktijk zal ik er weinig van merken maar dan krijg ik wel meer betaald
Ik ben van 32 naar 28 gegaan dat scheelde weinig omdat ik ook opslag kreeg scheelde 200 euro op jaarbasis ofzo. Ga nu vanaf mei naar 24 uur. Gaat mr denk 150 schelen per maand maar goed dan geen opvangkostrn meer dus dat scheel per maand ook ongeveer 150 euro dus per saldo blijft het gelijk
Ik werk nu 20 uur in de zorg (onregelmatig) en overweeg om 4 uur minder te gaan werken als onze zoon straks naar school gaat.