Hallo, Ik ga binnenkort met zwangerschapsverlof. Mijn contract loopt tot 1 juli en zal dan worden verlengd met nog een jaar. Het voordeel is dat ik een hoger salaris zal krijgen. Ik ben natuurlijk hartstikke blij, maar vraag me het volgende af: mijn werkgever geeft straks al mijn laatst verdiende loon door aan het UWV. Ik ga al beging juni met verlof. Maar per juli ga ik meer verdienen. Hoe gaat dat in z'n werk? Betaalt mijn werkgever dan sowieso mijn nieuwe salaris per 1 juli? Krijgen zij dan niet te weinig geld van het UWV omdat ze nu dus mijn huidige, lagere salaris doorgeven? Voor wie is deze pech? Voor mijn werkgever of ook voor mij? Of kan een werkgever ook tijdens verlof een salariswijziging doorgeven? Of is het aan te raden dat mijn werkgever m'n salaris nu alvast verhoogd? Ik hoop dat iemand hier weet hoe dit zit. Ik zal sowieso volgende week even met het UWV bellen, maar ben even nieuwsgierig!
Kan je werkgever niet zelf het antwoord geven aan je, die zal het wel weten. Lijkt mij logisch dat je gewoon nieuwe salaris krijgt, denk datcdit wel geregeld wordt. Maar waarom zelf bellen met UWV als he werkgever het kan vertellen?
http://www.uwv.nl/Werkgevers/mijn_werknemer_krijgt_een_kind/medewerker_verwacht_een_kind/zwangerschapsuitkering.aspx Maand voor het verlof is richting gevend
De werkgever heeft hiermee ook geen eerdere ervaring, bovendien ben ik graag goed geïnformeerd en hoor dus graag meerdere kanten van het verhaal. Dat is ook niet zo raar toch? Inderdaad, de maand voor het verlof is richtinggevend. Dat betekent in dit geval waarschijnlijk dat mijn werkgever het verschil tussen mijn huidige en toekomstige salaris zelf zal moeten bijleggen. Ik hoop alleen niet dat zij daardoor besluiten de promotie tot na het verlof uit te stellen.