hallo, de titel zegt het al een beetje, maar ik zal het nog even verder vertellen. ik werk nu 40 uur en wil na mijn zwangerschapsverlof 22.5 uur werken. nu ga ik daar binnenkort gesprekken over hebben met mijn leidinggevende en vroeg me af wat de normale gang van zake is. ik heb natuurlijk het liefste dat mijn nieuwe contract pas in gaat na mijn zwangerschapsverlof, want financieel is dat voor mij voordeliger. maar voor mijn werkgever is het natuurlijk voordeliger als mijn nieuwe contract ingaat op het moment dat mijn zwangerschapsverlof begint. heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat hierin je rechten en plichten zijn. groetjes
de normale gang van zaken is dat je nieuwe contract ingaat na je zwangerschapsverlof .. het excuus van geld hoeven ze niet aan te voeren aangezien het uwv je zwangerschapsverlof betaald
Je geeft aan dat je dan een nieuw aantal uren wilt gaan bespreken. Houd je ook rekening met de mogelijkheid van ouderschapsverlof? Je oude contract blijft dan bestaan, je pensioenopbouw loopt door over die 40 uur (oké dat moet je dan evt wel zelf betalen voor een deel), je hebt zekerheid dat je gewoon terug kunt komen na afloop van je ouderschapsverlof etc. Je krijgt dus alleen minder uren uitbetaald omdat je evt ouderschapsverlof opneemt. En dat ouderschapsverlof kan, onder voorwaarden, ook nog deels door de belastingdienst worden "vergoed"
de contractwijziging gaat pas in na je verlof! je hebt recht op 16 weken zwangerschapsverlof en die wordt idd door UWV betaald. Dus dat het goedkoper is, slaat nergens op! Voor je werkgever zou het misschien beter uitkomen ivm inwerken van nieuwe collega om jouw uren op te vullen. Maar dat is dan zijn probleem. Laat je niet van de wijs brengen. bespreek het anders met personeelszaken die moeten ook weten hoe het precies zit!
dank jullie wel voor de duidelijke antwoorden. nu weet ik iniedergeval waar ik over praat als ik dat gesprek in ga.
hallo ff een update. ik had gisteren mijn eerste werkdag na de vakantie en in de loop van de dag werd ik naar het kantoor geroepen voor een gesprek met mijn baas en directe leidingevende. ik krijg een nieuw contract voor de dagen die ik wil werken en hij gaat pas in als ik terug ben van zwangerschapsverlof. jippie. wat heerlijk zeg het is niet eens tot een discussie gekomen
ik heb nog een hele reeks vakantiedagen staan.. kan ik die aan verlof plakken en dan pas daarna nieuw contract met gewijzigd aantal uren (van 35 naar 24) laten ingaan? dat is slimmer toch want dan maandje langer geheel uitbetaald?
Ik heb mijn vakantiedagen (goed voor 4 weken vakantie) achter mijn verlof geplakt. Mijn nieuwe overeenkomst gaat in na mijn vakantie en verlof zodat ik gedurende mijn vakantie nog mijn "oude" salaris ontvang. Je werkgever moet hiermee natuurlijk wel akkoord gaan.
PS: ik heb aangevoerd dat ze nu toch al een vervanger voor mij geregeld hadden en deze dan net zo goed nog 4 weken langer kunnen laten werken ipv later als ik op vakantie ga alweer een andere vervanger te moeten regelen.
ik zit net te denken. als je nieuwe contract ingaat kost een maandje vrij je wel minder uren. je krijgt dan wel minder betaald maar je houd wel nog wat vrije dagen over en ooit moet je toch aan je nieuwe salaris gaan wennen.
Ik heb mijn vakantiedagen achter mijn verlof geplakt. Ben 25,5 uur gaan werken ipv 40. Nieuwe contract ging bij mij in na einde verlof. Hierdoor kon ik nog iets langer thuis blijven. Ben in totaal 22 weken thuis geweest, heerlijk!