Verzoek om zwangerschapsverlof indienen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamalieske, 25 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hallo dames misschien kan iemand me wat duidelijk maken, momenteel ben ik 100% ziek thuis ivm met mijn zwangerschap, onlangs heb ik te horen gekregen dat mijn baas me niet part time wil laten werken na mijn verlof.
    (dit allemaal pas na de ziekmelding, dus geen ziekmelding vanwege de afwijzing oid)

Maar hoe zit het nu met mijn verlof moet ik dat zelf aanvragen bij mijn baas, of is dit standaard dat mijn werkgever dit doet iom het uwv?

De vraag is dus in het kort moet ik zelf enige actie ondernemen om straks mijn verlof te krijgen, of kan ik ervan uitgaan dat mijn baas dit regelt aan de hand van mijn zwangerschapsverklaring?

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou zelf tot actie overgaan, zeker als je bij een kleiner bedrijf werkt. Vaak hebben kleinere bedrijven er niet eerder mee te maken gehad of ze weten niet eens dat het UWV je salaris doorbetaalt. Ik werk ook bij een klein bedrijf. Ik heb mijn werkgever/baas een mapje gegeven met informatie van de website van het UWV en een formulier om het aan te vragen. Hoefde hij het niet zelf op te zoeken. Hij was er blij mee. Bij een groter bedrijf kun je ook naar P&O stappen.

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

idd gewoon zelf ff t uwv bellen en checken of ze het aangevraagd hebben voor je. Anders vraag je een formulier aan en laat je dat invullen door je verlos en dan is t ok.

Als je nog geen zwangerschapsverklarng hebt hoeven laten invullen zullen ze nog niks hebben aangevraagd voor je

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou ik heb dus aan mijn werkgever een verklaring afgegeven, en eerder dit jaar is een collega van me ook zwanger geweest, ze kennen denk ik dus wel de procedure. Maar zelf checken bij het uwv is dus wel een optie.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ja absoluut, je mag altijd bellen.

mijn contract is verlopen twee weken geleden en mijn baas had het dus niet aangevraagd. terwijl ik notabene in een kindercentrum werkte waar vrouwen om de haverklap zwanger zijn. UWV heeft het voor me geregeld, nadat ik de verklaring had opgestuurd. Houd er rekening mee dat het minimaal 4 weken voor ingang van je verlof aangevraagd moet zijn anders krijg je te laat betaald..... ik krijg dus twee weken te laat betaald want maandag gaat mijn verlof in!

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Dank jullie wel dames tegen die tijd ga ik dus maar bellen met het UWV, ik verwacht namelijk dat mijn baas het me moeilijk wil gaan maken.
    Hij heeft namelijk geen gegronde redenen om me te ontslaan, dus hij zal het proberen met treiteren en pesten (dat zal zijn advocaat hem iig aanraden te doen)
    zodat ik dan maar instem met ontslag.

7. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Waarom schakel je niet een vakbond in? Hij kan je niet zomaar ontslaan. Ga nooit vanwege treiterijen en pesterijen toegeven aan zijn wensen.

8. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi Mamalieske

Ik zou niet wachten met het UWV bellen tot die tijd.
    Ik zou nu al bellen want als je ziekgemeld ben dan betalen hun nu al je salaris.En het UWV kennende zijn ze niet zo snel je kan ze beter voor zijn.
    Ik heb het 2 jaar met mijn man gehad je moet elke keer bellen om wat info te krijgen.

Dus ik zou nu al bellen.

Groetjes Sonja

9. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hoi,

wat een verhaal zeg! Ik zou idd ook eerder contact opnemen met het UWV en tevens met je rechtsbijstandverzekering. Ik hoop dat je die hebt in ieder geval. Bij mijn weten moet je baas met zeer gegronde redenen komen om jou na je verlof niet part-time terug te laten komen. In een vroeg stadium dan je rechtsbijstand informeren en hun om raad vragen geeft je een stap voorsprong. Mocht je geen rechtsbijstandverzekering hebben, dan kun je naar een rechtswinkel of zo gaan.

Heel veel succes, enne, ga met nog niets akkoord!

pooh

Deel Deze Pagina