Ik ben gewoon heel benieuwd hoeveel de ladies die hier fulltime werkte minder zijn gaan werken na hun bevalling? Ik werk nu 40 uur en wil toch echt niet minder dan 3 dagen in de week gaan werken. Hoe zit dat bij jullie? Ik heb namelijk geen vriendinnen/kennissen/collega's in de buurt met kinderen die eerst fulltime werkte en erna minder.. (De meeste werkte al part time of waren werkloos...)
Ik werk nu 4 dagen en na mijn verlof ga ik 3 dagen werken. Heerlijk lijkt me dat! Ml gaat ook van 5 dagen naar 4 zodat we veel tijd aan onze kleine meid kunnen besteden!
Ik ga van 32 uur (+ doorgaans nog wel thuis het nodige overwerk) naar 24 en vriend gaat van 40 naar 4x9 op kantoor en 4 uur thuis. Twee dagen opvang worden door de opa's en oma's opgevangen waarschijnlijk, in elk geval het eerste jaar.
Ik ben van 40 naar 32 gegaan na de komst van onze zoon. Mijn man werkte ook 40 en is naar 36 gegaan (4x 9 uur)
Ik werkte 4,5 dag en nu sinds kort 3 dagen. Ik vind het werken heerlijk, maar vind het ook weer heerlijk om met de kleine te zijn. De combinatie vind ik nog erg wennen en zwaar (ben net een maand weer aan de slag).
Ik ben bij mijn eerste fulltime blijven werken, 40 uur. Als de tweede er is neem ik 8 uur ouderschapsverlof op en ga ik naar 32 uur (4 dagen).
Ik werk 36 uur over 4 dagen, net als voor mijn verlof. Ik vind het goed te doen, maar onze zoon is erg makkelijk. Wel ervaar ik de dagen dat ik hem van de opvang moet halen en mijn vriend niet thuis is als stressvol. Met name omdat ik altijd bang ben dat er iets gebeurt waardoor ik niet op tijd bij de opvang ben. Die dagen heb ik niet echt achtervang. Gelukkig is dit maar 2 dagen per week.
Mijn man is van 38 uur naar 30 uur over 4 dagen gegaan. Ik van 40 uur naar 35 uur over 4 dagen. Wij hebben 2 dagen opvang nodig. 1 dag doet oma en 1 dag kinderdagverblijf. Dit bevalt ons zeer goed en zullen wij ook zo aanhouden, waarschijnlijk ook als beide Kids naar school gaan. Eerlijk verdeeld
Ik ben van 36 uur naar 32 gegaan (4 uur ouderschapsverlof). Mijn functie kan ook niet in minder dan 4 dagen. Inmiddels kunnen wij ook goed vanuit huis werken, goed gefaciliteerd vanuit werkgever. Maar ik maak daar geen "misbruik" van. Mijn partner werkte ten tijde van mijn eerste zwangerschap gemiddeld 28 uur (oproep en in wisselende diensten). We hadden het zo bedacht dat we beiden een vaste vrije dag in de week zouden hebben, en dan 3 dagen KDV. Partner zou dan evt ook nog regelmatig in het weekend moeten werken ivm de wisselende diensten. Uiteindelijk raakte hij dusdanig zwaar geblesseerd dat er een operatie nodig was en hij zeer langdurig uit de roulatie raakte... na twee jaar ziektewet was hij nog altijd onvoldoende hersteld en hebben we besloten dat ik mijn 32 uur zou blijven werken, en hij zou fulltime thuisblijven. De wens voor een tweede was toen ook al aanwezig. Dus KDV opgezegd. Op dit moment zijn we prima tevreden over deze regeling, mede aangezien we in Duitsland wonen en daar de schooltijden sowieso anders liggen en BSO alsnog maar tot half4 is
Ik werk nu 32 uur en straks 24 uur. En mijn vriend 40 uur. Ik ben straks de maandag en dinsdag vrij werk woensdag t/m vrijdag van 08.30-17.00 Zou ook zeker niet minder willen werken,vind 3 dagen precies goed Opa's en oma's passen op
Wij zijn van beide ruim fulltime naar beide 32u gegaan en dat bevalt ons prima. We werken beide in een sector waar deeltijd werken niet echt gangbaar is, minder dan 4 dagen is echt niet haalbaar. Wat ik wel merk is dat de leukste projecten aan mijn neus voorbijgaan, omdat ik dus wat minder flexibel ben geworden. Vooral verre reizen loop ik vaak mis, mijn collega's en baas gaan er vanuit dat ik dat niet leuk vind omdat ik dan de kleine moet achterlaten. Ik geef dus ook heel duidelijk aan dat ik het juist wel graag wil. Tot nu toe helaas zonder resultaat en het komende anderhalf jaar zal het er ook niet inzitten vrees ik.
Ik ga van 4 dagen naar 3 dagen. Lijkt me heerlijk. Vooral omdat ik dan nog maar 2 dagen naar mn werk moet (1 dag thuis werken). Mijn werk is namelijk een uur rijden vanaf mijn huis. Ik sta nu dus 4 dagen per week om 5 uur op. Dat ga ik zeker niet missen die 2 dagen per week Mijn man gaat misschien van 5 dagen naar 4 dagen, mocht zijn werkgever mee werken
Ik werk nu 40 uur, en ga straks 32 uur werken. Mijn man werkt 30 uur, maar in de praktijk vaak 35 uur. Wel vaak in het weekend en s nachts. Op maandag en dinsdag is hij straks vrij en gaat hij voor de baby zorgen. Dan gaat mijn moeder nog 1 dag oppassen, 1 dag KDV en ik neem 1 dag ouderschapsverlof op. In het weekend is hij vaak overdag wel thuis maar als hij pas om 7 s ochtends thuiskomt moet hij natuurlijk eerst slapen, gelukkig ben ik dan thuis dus. s Middags als hij wakker is hebben we dan samen. Op papier klinkt het goed, hoop dat het in de praktijk ook zo gaat werken.
Wat leuk (en fijn, gewoon om het te vergelijken) om al jullie input te lezen. Dankjewel dames. Mijn man en ik zijn er gisteren eventjes voor gaan zitten. Het beste (en handigst) is als ik van 5 naar 3 dagen ga en mijn man gewoon blijft werken zoals nu (af en toe heeft ie een thuiswerk dag omdat ze dit promoten vanuit zijn werkgever ). We moeten "helaas" wel gebruik maken van 2 dagen kinderopvang omdat mijn schoonvader licht dement is en zich geen hemelse raad weet met baby's. Mijn ouders zijn allebei nog jong (mijn moeder is 49) en werken fulltime. Wel heeft mijn moeder er al maanden over om 1 dag minder te willen werken. Zojuist belde ze dat ze dit echt wil doorzetten en die dag graag op onze zoon wil passen. Echt lief! Nu nog bespreken met mijn baas
Kinderopvang is geen "helaas" hoor! Ons zoontje heeft het daar prima naar z'n zin. Thuis heeft hij geen andere kindjes om mee te spelen en daar wordt hij volgens mij ook vele meer uitgedaagt om nieuwe dingen te leren die hij ziet van andere kindjes.
Ik ben van 40 naar 32 gegaan, vriend ook. Op die manier hebben de kinderen maar 3 dagen opvang nodig (waar we niets negatiefs in zien) en hebben we zelf het idee dat we er echt nog toe doen in onze banen. Ik twijfel of ik nog naar 28 zal gaan, wil graag een halve dag ouderschapsverlof opnemen als de baby er is. We willen wel weer fulltime gaan werken als de kinderen ouder zijn.
Kinderopvang vinden we zelf heel fijn. Dochters vinden het leuk, oudste heeft er vriendinnen aan over gehouden. Jongste vindt het ook erg leuk. Ik heb het idee dat ze veel leren, maar tegelijkertijd kunnen ze ook gewoon lekker spelen en slapen. Heb het zelf nooit als vervelend ervaren.
Ik ben van 40 naar 32 gegaan, man werkt 40 uur, gaat hier prima, 3 dagen kdv, 1 dag oma als oppas, en ik een dag zelf. Kdv is echt leuk, ze leren er veel en bieden dingen waar ik soms niet eens aan denk, dus echt wel een mooie aanvulling. Verder is het wel wennen omdat je een nieuw ritme moet vinden en het hoe dan ook een onwijze verandering in je leven is zo'n kindje! Oja ik werk wel in een mannenwereld en bijna niemand werkt parttime. Dus wat eerder iemand ook al aangaf, je mist soms net bepaalde dingen die ff besproken worden of bepaalde projecten gaan aan je neus voorbij. Daar moet je dan wel even aan wennen!
Mijn man is van 40 naar 36 (in 4 dagen) gegaan en neemt 4 uur per week ouderschapsverlof op. Ik ben van fulltime naar 32 uur gegaan. Echt prima te doen: 1 dag oma 2 dagen opvang. Ik heb ook flexibele werktijden en mogelijkheden tot thuis werken maar van dat laatste maak ik geen ''misbruik'' als ik dat doe is mijn zoontje gewoon op te opvang. Mijn functie is niet in minder dan 32 uur in te vullen.
Ik werk nu 24 uur...contract is 32. Toevallig net met mijn partner over gehad dat ik absoluut niet meer wil werken. Ik geniet er enorm van om met mijn dochter thuis te zijn die dagen. Mijn partner werkt meer dan full time (eigen bedrijf) mijn dochter gaat 2 dagen naar kdv (suuuuper tevreden) en 1 dag naar mijn moeder. Ik vind dit de perfecte verdeling. Helemaal tevreden.