Wij hebben al een zoontje van 1.5 jaar en willen eigenlijk niet te lang wachten met een 2e wondertje Nu is het zo dat ik nu 4 avonden/nachten werk maar nog geen vast contract heb, mijn contract is nu voor de 3e keer verlengt met een half jaar en daarna krijg ik als het goed is een vast contract... zouden jullie wachten op het vaste contract of er gewoon voor gaan met de hoop dat ze je contract gewoon verlengen.... liefs, muisje 25 (ben inmmiddels 28 )
ik had ook geen vast contract met de hoop dat ie gewoon verlengt zou worden nou niet dus achteraf denk ik had ik maar gewacht maar het zei zo en het komt wel goed
Nou das minder fijn zeg als ik dit zo lees kan ik misschien ook beter wachten maar ja is zo moeilijk tis eigenlijk maar een paar maanden.... voordat ik deze baan kreeg heb ik ook al bijna een jaar thuis gezeten omdat ik geen werk kon vinden.. maar hebben ze jouw contract niet verlengt omdat je zwanger bent of hebben ze een andere reden?
ze hebben mijn contract idd niet verlengt om me zwangerschap (wat dus niet mag) hij heeft het zo geformuleerd dat hij me niet kon beoordelen omdat ik er nooit was(ik zit in de ziektewet vanwege complicaties van me zwangerschap dusja dat zegt al genoeg ik weet hoe moeilijk wachten is daarom hebben wij het ook niet gedaan
ja dat is altijd lastig idd, ik heb ook geen vast contact maar had wel een kinderwens die ik al lang uitstelde voor me baan. Op een gegeven mont heb ik de knoop gewoon doorgehakt en hopen dat het verlengt word(aanstaande wo haha) Maar ik heb dus recht op weer een jaarcontract en jij dadelijk op een vast dus misschien zou ik in jouw geval nog wel effe wachten.
daar ben ik dus ook beetje bang voor heb nu best lichamelijk zwaar werk en weet niet hoe lang ik dat dus vol kan houden bij de 1e zat ik nog op kantoor en ben ik met ongeveer 30 weken al gestopt met werken dus hoe het bij een evt.2e zou gaan weet ik natuurlijk niet.... moeilijk moeilijk moeilijk... bedankt voor je reactie iig.
hoi ninja2 ja is wel het verstandigste denk ik idd. helaas maar ja vaste baan is ook belangrijk maar ja misschien verlengen ze hem niet en dan ben je nog verder van huis kun je weer helemaal opnieuw beginnen bij een nieuwe baas.... nu heb ik nog recht op een uitkering...
Ik ben wel zwanger geworden terwijl ik een jaarcontract had. Bij mij is mijn contract zelfs omgezet in onbepaalde tijd in mijn verlof. Ik heb het ook vrij snel verteld en ook aangegeven dat als ze mijn contract niet verlengde, of ze dat op tijd wilde zeggen zodat ik nog een andere baan kon zoeken voor mijn verlof. Gelukkig is dat niet nodig geweest. Het is wel lastig hoor, voor hetzelfde geld duurt het nog even voor je zwanger bent. Er even vanuit gaande dat je nu net je contract voor 6 maanden hebt, als het nu nog 3 maanden duurt voor je zwanger bent en je vertelt het pas na de 12 weken, zit je al aan 6 maanden en weet je al of je contract verlengd gaat worden. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo, dat je contract sowieso niet verlengt hoeft te worden. Red je het financieel gezien als je er een kindje bij krijgt en je geen werk hebt? Misschien moet je dat ook in je overweging meenemen. Succes!
Lastig dilemma! Ik ben zelf 3x van baan gewisseld in periode dat we voor een kleintje bezig waren en ik kreeg steeds een contract voor bepaalde tijd. Op zich dus best een risico, maar ik ben verpleegkundige dus ik had geen angst om nergens anders aan de slag te kunnen. Ik weet niet hoe dit in jouw vakgebied zit???? Verder zou het voor mij ook van belang zijn hoe tevreden ze zijn over je op je werk. Als jij al dik een jaar daar werkt en je weet dat ze tevreden zijn, dan laten ze je echt niet zo gauw omdat je toevallig zwanger bent. Maar goed, dat ligt dus ook een beetje aan de branche waar je werkt!
Lastig hoor, ik weet hoe moeilijk wachten is als het gevoel zo sterk aanwezig is! Hoe lang moet je nog wachten op je vaste contract? Want anders zouden jullie het natuurlijk al kunnen proberen. Wanneer het dan raak is en je vertelt het op je werk zo rond de 10 a 12 weken, zit je misschien al aan die paar maandjes dat je er nu op moet wachten??
Erg lastig. Ik werk zelf via een uitzendbureau en weet dat ze niet zo snel mensen vast aannemen. Bij een uitzendbureau is zwanger meestal einde verhaal, maar daardoor laat ik me niet tegenhouden. Ik weet dat ze mij graag zien op het werk dus maak me niet te veel zorgen. Misschien zal ik er een paar maandjes onbetaald uit zijn, maar daarna zit ik misschien zo weer op mn vaste (uitzend) plekje. Ik zie het wel wanneer het zo ver is. Heb ook nog freelance werk ernaast dus helemaal geen inkomen zal ik niet hebben.
(niet alle reacties gelezen, dus misschien zeg ik nu hetzelfde als wat een ander al heeft gezegd; in dat geval sorry ) Ik zou wachten. Zeker als je weet dat je na dit contract bijna zeker bent van een vast contract! Als je gewoon een (eerste) tijdelijk contract zou hebben zou ik niet wachten, maar omdat je al weet dat hierna zéér waarschijnlijk een contract voor onbepaalde tijd volgt.... Wat zijn nou een paar maandjes..? (ik weet wel dat het moeilijk is, hoor, als je zo graag wilt, maar koop een kalender waarop je de dagen kunt afstrepen; dan valt het wachten misschien een beetje mee ) Succes met je beslissing!
Poeh moeilijk zeg. Aan de ene kant heb ik zoiets van 'wacht dat halve jaar nog even af' maar aan de andere kant.... Wie zegt dat je snel zwanger raakt deze keer? Of nog erger, straks wacht je een half jaar en krijg je te horen dat je geen vast contract krijgt...voor niets een half jaar gewacht. Plus als jullie er nu voor gaan en het is gelijk raak ben je dus ongeveer 4 -5 maand zwanger tegen de tijd dat ze moeten bepalen of je contract omgezet wordt of niet. Als je in die tijd gewoon keihard je best doet en laat zien dat je ook tijdens je zwangerschap jezelf waar kunt maken... Wat zijn dan 16 weken afwezigheid? Als je hart je ingeeft dat nu de tijd klaar is voor beeb nr 2.... dan zeg ik toch... DOEN! x
2 jaar lang heb ik gewerkt in een bedrijf... Op het moment dat ze wisten dat ik zwanger was, hebben ze mn contract niet verlengt.. En dan niet met de reden zwangerschap maar met een lulsmoes.. Ik kon niet tegenspreken want het waren hun woord tegen de mijne.. Dus nu zit ik in de ziektewetuitkering... Ik heb er geen spijt van.. Werken kan ik altijd nog!
Mijn beslissing zou afhangen van een aantal zaken; - Doe ik het werk graag? - Kunnen we het redden indien ik m'n job kwijt ben? ... En verder... ik zou ook een maand of 6 op m'n tanden bijten en wachten, tegen dan kan je kleintje bijna naar de kleuterklas, dat is misschien toch wel fijn als jij opnieuw zwanger bent? Ik zit nu zelf in de volgende situatie; werk sinds een maand onder een proefcontract, ze zijn heel tevreden en ik ben zo goed als zeker dat ik een vast contract zal krijgen. Enkel kan de proefperiode 3 a 4(max!) maanden duren; dus ik heb besloten het zolang geheim te proberen houden. Zodat ik tenminste niet afgewezen wordt omwille van een zwangerschap.
Hier helaas ook geen positief verhaal, mijn contract is ook niet verlengd, wegens 'gevaar voor de continuiteit van de afdeling'. In oktober gaan ze kijken of de uren opnieuw verdeeld kunnen worden en dan ben ik de eerste die ze bellen, want aan mn functioneren hebben ze niets op aan te merken...ja in oktober is mn kind er en hebben ze er geen last meer van Ook niet verwacht van te voren. Maar had dit wondertje in mijn buik daarvoor niet willen missen en ik ben in de luxe positie dat ik niet hoef te werken om in ons huisje te blijven wonen en boodschappen te doen. Maar als we ooit weer op vakantie willen, moet ik straks toch weer aan de bak (maar dat is voor na mn verlof). Dus als jij ook in een luxe positie zit en je wens voor een kindje onnoemlijk groot, ervoor gaan! Als het niet kan, zou ik even wachten tot je iets meer zekerheid hebt. Succes met je beslissing!