Heeft tóch ander werk gevonden toen ze (zichtbaar) zwanger was? Mijn contract loopt over anderhalve maand af, dan ben ik zo'n 5 maanden zwanger. En hadden jullie dit van tevoren gezegd dat je wel zwanger was of niet? Of hebben jullie (zwangerschaps) ww aangevraagd?
Dat heb ik niet. Wel was ik namens ons bedrijf bij een sollicitatieprocedure waar iemand op gesprek kwam die 6-7 maanden zwanger was. Had ze ook in de brief al geschreven. Omdat ze zo enthousiast was en wij zo'n goede indruk van haar hadden is ze gewoon aangenomen. Tuurlijk wil een bedrijf iemand het liefst meteen en is het jammer als dat niet gaat. Maar uiteindelijk moet je toch op de langere termijn kijken. Dus: gewoon solliciteren. En mocht je trouwens in de WW terechtkomen dan moet je ook laten zien dat je solliciteert, dat moet je ook doen voor je de uitkering aanvraagt! Dat moet je dan tot aan je verlof.
Heb ook gesolliciteerd en meteen in de brief vermeld dat ik zwanger ben. Mag nu op voor een tweede gesprek, ze waren heel enthousiast en het ziet er goed uit! Ben erg benieuwd, heb natuurlijk nog geen zekerheid, maar zij zeggen dat ze door een zwangerschap geen goede kracht willen afwijzen. Heb goede hoop! Het hoeft dus geen bezwaar te wezen om te solliciteren als je zwanger bent. Succes ermee. ennuh...niet geschoten is altijd mis!