Jaarcontract loopt af tijdens verlof

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Sjors2015, Apr 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjors2015

Sjors2015 Lid

Apr 1, 2015
    8
    0
    1
    Hallo,

20 augustus verwacht ik mijn eerste kindje.
    8 september loopt mijn jaarcontract af. Ik werk nu fulltime in 3 ploegendiensten, maar na de bevalling wil ik niet meer fulltime werken (ook omdat mijn vriend steeds 4 maanden weg is voor zijn werk en ik dan dus alleen thuis ben)
    Mijn werkgever weet hier van (hij gaf ook aan dat hij mij niet meer fulltime dit werk zag doen voor ik zelf uberhaupt had aangegeven minder te willen werken) en hij zegt te kijken naar mogelijkheden om mij te houden als parttimer, want op mijn afdeling werkt bijna iedereen fulltime. Vrouwen met kinderen vindt je hier eigenlijk niet, dus ik vraag me af wat het bedrijf zal doen. Nu zijn er voor mij straks dus waarschijnlijk 2 mogelijkheden:

- mijn contract wordt niet verlengd en ik ben dan werkloos
    - mijn contract wordt wel verlengd tijdens mijn verlof maar ik krijg minder uren op mijn contract.

Nu vraag ik me af hoe het in de tweede situatie in zijn werk gaat; krijg ik dan tijdens mijn gehele verlof mijn normale salaris uitbetaald of hoe gaat dit in zijn werk? Is er iemand die hier ervaring mee heeft of weet hoe dit in elkaar zit?

Dank jullie wel.

2. Iris balk

Iris balk Actief lid

Apr 12, 2014
    159
    1
    0
    Ze kijken bij je verlof naar je gewerkte uren een jaar of half jaar terug.dus als je na je verlof minder gaat werken heeft dat geloof ik geen invloed op je uitkering.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De contractwijziging (of beëindiging) gaat in tijdens/na je verlof. Dit maakt voor je WAZO-uitkering niet uit. Die wordt berekend over de laatste volle maand voorafgaand aan je verlof (tenzij je altijd veel wisselende uren hebt, dan berekend over, ik meen, een jaar voorafgaand aan je verlof)

4. Sjors2015

Sjors2015 Lid

Apr 1, 2015
    8
    0
    1
    Oke, dank jullie wel! Dat zorgt voor meer duidelijkheid.

Share This Page