minder willen werken maar werkgever wil dit niet - hoe vragen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door dibbes75, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dibbes75

dibbes75 Lid

23 dec 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Binnenkort moet ik helaas weer aan het werk. Ik werk nu 4 dagen en wil graag minderen, echter mijn werkgever ziet dit niet zitten (is mij al voor mijn verlof meegedeeld).
    Toch wil ik er graag over beginnen, ook omdat ik het echt niet zie zitten om die 4 dagen te blijven werken. Hoe kan ik dit het beste brengen: even een maandje wachten met overleggen of gelijk de dag dat ik weer aan het werk ga?
    Ik wil ook geen verkeerde gedachten bij ze opwekken ofzo, vind mijn werk namelijk wel heel leuk. Maar ik wil toch graag minder werken. Weet alleen niet wanneer en hoe erover te beginnen...
    Alvast hartstikke bedankt voor je reactie want ik zie het even niet meer!
    Ik weet wel dat ik in principe het recht heb om minder te mogen werken wettelijk, maar wil natuurlijk wel mijn werkgever aan mijn kant houden...

2. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Waarom ziet je werkgever het niet zitten?
    Kan je ook geen ouderschapsverlof opnemen bijv. 1 dag in de week dan kan hij eraan wennen.

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Als je vindt dat je te veel uren/dagen werkt, is dit voor veel mensen een goede reden om op te stappen. Dat klinkt nogal hard, maar het is toch jouw leven, jij kiest er toch voor om deeltijd te werken? Ik denk dat jouw werkgever er ook best begrip voor kan opbrengen dat jij als moeder van 2 kids minder wil werken. Deze periode in het leven van je kinderen, daar wil je toch gewoon zo weinig mogelijk van missen?

Ik zou wel meteen eerlijk zijn en zeggen dat je het gewoon niet ziet zitten om die 4 dagen te blijven werken. Dan heb je de meeste kans dat ze begrip voor je hebben en dat er geen lastige situaties ontstaan.
    Veel succes in ieder geval!

4. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland

Deel Deze Pagina