Ik schaam me een beetje om deze vraag te stellen, maar ik hoop dat ik niet de enige ben met dit probleem... Ik merkte namelijk dat ik tot 2 dagen na de gemeenschap met mijj man een transparante afscheiding heb waarvan ik lange draden kan trekken en die dus heel erg op vruchtbare slijm lijkt... maar volgens mij toch wel zaad is! En aangezien we altijd rond mijn eisprong druk bezig proberen te zijn, kan ik de twee niet van elkaar onderscheiden! Na de curretage 3 maanden geleden is mijn cyclus zodanig van slag dat ovulatietesten bij mij falspositief uitpakken (heb ineens te hoge LH concentratie in mijn bloed). Dus andere tekenen van vruchtbaarheid zouden heel handig zijn geweest... Maar ja, als ik zaad voor de vruchtbare slijm zie, kan ik volkomen naast mijn ei zitten... Iemand tips of suggesties?
Ik had dat dus ook. Zag echt geen verschil . Alleen als je je vingers dan over elkaar wrijft voelt zaad een beetje vreemd . Een soort glibber achter . En vruchtbaarslijm ook maar iets anders en minder vreemd . Ook kan je het misschien ruiken klinkt misschien raar hoor maar kan toch echt .
Ik vond dat ook altijd moeilijk, maar na een tijdje leer je het verschil wel te zien, hoewel ik soms wel bleef twijfelen hoor. Het duidelijkst was hier dat als de eisprong geweest was er ook altijd wat crème achtige afscheiding bij zat.
nee geen tips, maar heb hetzelfde, ook al paar keer getwijfeld wat die lange draad nu was.. kwam even lezen of iemand anders het wel kon verhelderen
Echt draden trekken zoals van je eigen slijm (dan kunnen ze heel dun zijn en lang worden) dat lukt je emt sperma echt niet hoor. Dat lijkt meer een beetje drilpuddingachtig en als je draden wil trekken floept het draadje al vrij snel naar 1 vinger toe, omdat je er eigenlijk geen draden van kunt maken. Lukt dat wel, dan is het een mix van beide. Perfecte combi dus lijkt me
En misschien kun je je baarmoedermond voelen. Als je vruchtbaar bent gaat deze wat omhoog en staat hij open. Anders zit hij laag en is hij dicht.
Dank je wel meiden! Gelukkig ben ik dus niet de enige... Maar tegelijkertijd zijn ze dus niet makkelijk van elkaar te onderscheiden! Typisch... Erm over die baarmoedermond... Ik ken de theorie, maar ik snap hem dus niet... Kan iemand heel vriendelijk uit te leggen wat en waar ik dan moet voelen?
Nou dan ga je met een of twee vingers naar binnen. Het makkelijkste is zittend op wc alsof je een tampon inbrengt. Of gehurkt. Tenminste bij mij werkt dat het beste dan. Het liefst ook op hetzelfde tijdstip steeds omdat je bmm per dag ook nog verschilt. Gewoon 1 tijdstip en 1 houding aanhouden anders wordt het helemaal verwarrend. Dan ga je dus naar binnen en voel je je bmm zitten. In je onvruchtbare dagen zal deze dicht en laag zitten en voelt als het puntje van je neus. Je komt er dan ook goed bij. Op je vruchtbare dagen gaat je bmm hoger in je schede zitten en gaat open staan. Dit verschil voel je echt goed als je het eenmaal gevoeld hebt. Net voor je menstruatie zal hij ook weer open gaan staan omdat je dan gaat vloeien......Tis eigenlijk heel logisch: Ben je vruchtbaar en moet er dus zaad naar binnen kunnen staat hij open en wordt je ongesteld en er moet dus bloed uit kunnen staat hij ook open. Voor de rest is hij dicht. Sommige zullen zeggen dat je iets kunt aflezen aan je bmm of je zwanger bent, maar dit wordt ook weer heel hard tegen gesproken. Dit zou ik ook niet uitproberen verder want daar kun je toch geen pijl op trekken. Verder goed je handen van te voren wassen, maar dat lijkt me ook wel logisch. (alhoewel kerels ook niet altijd alles wassen van te voren hahahaha). Nou, hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor je. Ik wens je heel veel succes met zwanger worden!!!!