Toen ik mijn dochter vanochtend ophaalde bij de psz zag ik dat ze schrammen op haar neus had zitten, de neusbrug dikker was en een ei op haar hoofd. De leidster kwam naar me toe en vertelde dat ze gevallen was op het trappetje van de glijbaan, dat het net was gebeurd en dat ze gekoeld hadden. Toen ik binnen kwam zat mn dochter op de grond en was blij om me te zien (logisch na zo'n klap) ze zei ook gelijk dat ze pijn had. Heb thuis de ha gebeld en mocht even langs komen, en ze heeft een flinke kneuzing aan de neus. Thuis met vriendlief een discussie gehad en ik vroeg me af hoe jullie er tegen aan kijken: -Hadden ze moeten bellen nadat ze gevallen was? Ookal was het bijna ophaal tijd? (Volgens vriendlief als het echt net gebeurd was zou ze nog huilen als ik binnen kwam en dat was niet het geval) -De verklaring dat ze even aan hun aandacht ontsnapt was en daardoor alleen bij de glijbaan kon, zouden jullie daar genoegen mee nemen? Ben benieuwd hoe jullie hier in staan
Tja, dat kan nou eenmaal gebeuren en hier zou ik me niet druk om maken. zeker als ze niet huilen. De leidster heeft het toch eerlijk verteld? en het was ook nog eens ophaaltijd. hier gaan ze echt niet bellen als ze niet huilen, geen grote verwondingen hebben en nog gewoon vrolijk zijn hoor. vind ik ook totaal niet nodig. persoonlijk had ik ook niet de HA gebeld... zal nog veel vaker voorkomen en als ze verder vrolijk zijn, niet suf en zo dan vind ik dat niet nodig. en een leidster kan niet overal te gelijk zijn. kids zijn snel en er kan er best 1 ontglippen. die van mij is ook wel eens op de glijbaan geklapt. niks aan te doen. en logisch dat ze blij is om je te zien toch? lijkt me weinig met die val te maken hebben...
De enige reden dat ik naar de ha gebeld heb is omdat ik zag dat het steeds dikker werd. Meer om mezelf even gerust te stellen dus. Ik snap ook dat ze niet overal tegelijk kunnen zijn en ik neem ze verder ook niks kwalijk hoor. Het is meer vriendlief en zn zusje die er anders over denken. En over het blij zijn, normaal negeert ze me als ik haar kom ophalen en wil ze absoluut niet naar huis haha
Eens met Damay77, mijn jongste heeft altijd wel schrammen en bulten. Je doet er weinig aan ben ik bang. Ik baal er ook weleens van als dat mooie gezichtje weereens een lelijke blauwe plek heeft, maar bij ons thuis gebeurt het net zo hard dus wie ben ik om de leidsters wat te verwijten. Kindjes leren met vallen en opstaan.
Ik zou hier echt geen punt van maken hoor. Je kan toch niet van ze verwachten dat ze de hele dag met een kussentje achter je dochter aan lopen. Het wordt een ander verhaal als het speelmateriaal ondeugdelijk is of dat ze 's ochtends een arm breekt en hier niet voor bellen. Maar daar lijkt me nu geen sprake van...
Tja het zal niet de laatste keer zijn dat ze valt en natuurlijk kunnen ze haar niet iedere seconde in de gaten houden. Dus met de verklaring zou ik wel genoegen nemen. Wat wil je anders? Een ongeluk zit in een klein hoekje... En bij lichte verwondingen en geen groot verdriet begrijp ik dat er niet gebeld wordt. Zeker niet als het bijna ophaaltijd is.
Ik vind zelf dat de mensen waar ik mijn kinderen achter laat, school/kdv/bso, zelf moeten kunnen beoordelen of bellen nodig is. Als mijn kind flink valt en erna goed te troosten is en op het oog verder niets aan de hand is ze mij niet hoeven te bellen. Als mijn kind ontroostbaar is of er mogelijk meer aan de hand is, dan hoor ik het graag. Als mijn kind direct medische hulp nodig heeft, eerst handelen daarna pas bellen. Ik ben bij de oudste 3x opgebeld in 5 jaar (3dgn opvang, nu ook naar school) tijd. En hij is onze stuntelkampioen die altijd blauw is en ergens een schaafwond heeft. En er kan altijd iets gebeuren, ook als je er zelf bij bent en er naar staat te kijken. Het feit dat je dochter niet meer huilde geeft aan dat ze te troosten was.
Ik vind het nogal raar dat je je afvraagt of je genoegen moet nemen met hun verklaring? Heel sneu voor je kind, maar ze gaat nog wel vaker hard vallen. Dat hoort nou eenmaal bij het leven. En natuurlijk kan ze even aan de aandacht ontsnapt zijn, dat gebeurt jou vast ook wel eens.
Vanwege deze zin denk ik dat zij niet wisten hoe ernstig het was. Zij hebben vanwege de nabije ophaaltijd de tijd niet gehad om te constateren dat het ernstiger was. Ze kunnen onmogelijk alle kinderen schaduwen. Misschien hadden ze haar wel in de gaten, maar stonden ze net 10 cm te ver vandaan om haar op te vangen. Maar ik snap absoluut het gevoel wat je nu hebt. Hoe gaat het nu met haar?
Tja, kinderen vallen nu eenmaal. Bij jou toch ook wel? Dan kan het in de opvang natuurlijk ook gebeuren. En dat ze niet gebeld hebben... Ze was troostbaar want ze huilde niet meer. Ik zou daar net blij mee zijn: het betekent dat je kind zich veilig genoeg voelt op de opvang om zich te laten troosten door de leidsters daar.
Laat ik vooropstellen dat ik het zelf ook niet zo raar vinden hoe ze gehandeld hebben. Vriendlief en schoonfamilie reageren er alleen anders op. Dus ik vroeg me af of ik nou zo raar ben of dat Vriendlief over bezorgd is. Natuurlijk baalde ik even toen ik haar gezicht zag, maar het hoort er bij. Je wordt helaas niet groot zonder vallen en opstaan. Het gaat goed met haar, ze is de nacht goed doorgekomen en nu lekker aan het spelen
je vriend en familie zijn overbezorgd. Mijn dochter komt ook wel eens met bulten en schrammen thuis. Zolang er geen arts aan te pas hoeft te komen, hoeven ze mij echt niet te bellen. wat wil je vriend dan dat de leidsters hadden gedaan dan?
Lijkt mij ook niet raar gehandeld. Natuurlijk zou je gebeld moeten worden als dit halverwege de middag gebeurd. Als ze nu nog zat te huilen was het echt net gebeurd en is er misschien nog niet eens tijd geweest om te bellen? Heb liever dat ze eerst de kleine verzorgen, dan eerst mijn nummer te zoeken.. Mijn is ook weleens met schrammen of een ei van de psz terug gekomen. Dan wordt er in ieder geval goed gespeeld.. Daarover ben ik ook niet gebeld omdat hij snel weer ging spelen daar. Prima inschatting naar mijn idee. Met de oudste ben ik weleens gebeld, hij had zijn vinger ergens tussen gehad en de leidster durfde zelf niet te zeggen hoe erg het was (gekneusd/gebroken). Toen daar geweest en zelf gezien dat het wel meeviel, wel meegenomen naar huis, maar alleen een nieuwe nagel als beloning, meer niet.. Als ze er nog eens tussenuit glipt kun je er iets van zeggen. Maar eerlijk; de mijne ben ik ook weleens "kwijt" in de supermarkt..
Ik wil echt niet voor elke scheet gebeld worden hoor. Ik laat mijn kind achter bij mensen/organisatie die ik vertrouw. Ik hoop dat zij zelf de inschatting maken hoe erg iets is. En een bult op een hoofd, een schram, blauwe plek of gekneusde neus/vinger/teen is géén reden voor paniek. Kinderen vallen en stoten nou eenmaal. Ik leer mijn zoontje vooral dat het niet erg is om te vallen.
Ocharme. Daar was ik ook even mee langs de huisarts gegaan hoor. Wat voor glijbaan was het? (onze psz heeft geen glijbaan, en de andere die ik heb bezocht hadden er soms een, maar met een brede. dichte trap). Ik begrijp wel dat ze niet bellen als het vlak voor ophaaltijd is, en ze gewoon troostbaar was.
2 weken geleden is mijn zoontje samen met nog een jongen ook gevallen achterover en een dikke bult en bloedneus juf vertelde toen ik hem ophaalde dat ze twijfelde om me te bellen maar hij was eigenlijk het alweer snel vergeten en zat lekker te spelen ja ik ben daarin heel makkelijk zoiets kan gebeuren je kan niet alles voorkomen mocht ie nou ontroostbaar zijn of pijn hebben ja dan is het een ander verhaal
Kan gebeuren, ik vind het niet vreemd dat ze niet gebeld hebben als je toch zo kwam om haar op te halen. Ze hebben het meteen verteld (mijn dochter haalde ik eens op met een gescheurde lip en bloed en moest toen zelf naar de leidster toe om te vragen wat er gebeurd was, terwijl ze niet eens druk was op dat moment, dat vond ik niet zo netjes). Je zult haar nog wel vaker van het kdv/school halen met schaafplekken, tand door de lip etc.
Hier geregeld dat ik hem ophaal met kapotte knietjes en ellebogen. Heb nogal een actief mannetje En hij valt best wel vaak, ook thuis. Kan me al niet meer heugen dat beide benen helemaal gaaf zijn zonder schrammen en plekjes. Hij huilt ook bijna nooit dat ie pijn heeft. Hij was wel 3 maanden geleden gevallen met het buitenspeeluurtje en had zijn tand door zijn lip, was ook een half uurtje voor ophaaltijd. Ze heeft toen ook niet gebeld, en ik vond het ook niet nodig. Wel had ze zijn jas schoongemaakt, want die zat onder het bloed, net als heel zijn gezicht en mondje. Achteraf bleek dat z'n voortand ook los zat, dus smiddags nog bij de tandarts geweest. Dat hadden ze niet gezien, en duurde bij mij ook even voor ik het doorhad. Ik heb wel later, de volgende dag bij het brengen, nog even doorgesproken wat er precies gebeurt is. Verwacht ook niet dat ze me bellen tenzij er sprake is van (een vermoeden) van een breuk of dat hij niet te troosten is.
Mijn zoon komt ook vaak thuis met geschaafde ellebogen of kapotte knieen. Hij is thuis ook een wildebras en lekker onhandig net als zn moeder. Ik heb ook altijd ergens wel een blauwe plek. Op de psz bij ons vind ik het wel jammer dat ze het niet melden bij ophalen. De maken zijn knie wel schoon, dat kan ik zien, maar als je kindje bloed of heeft gebloed vind ik het wel fijn om te weten dat hij wat heeft. Vaak heeft hij zijn jas al aan en zie ik het pas bij thuis omkleden. Loopt hij misschien in de winkel met een pijnlijke knie of bloedende elleboog