Hallo lieve dames Ik ben 7weken zwanger van mijn 2de wondertje! Ik ben superblij natuurlijk maar ik heb sinds een paar weken die walgelijke ijzersmaak in mijn mond, wat ik eet of drink het verdwijnt niet en heb dit dag in dag uit. Ik heb hier ook last van gehad 9 maanden lang bij mijn vorige zwangerschap. Is echt vies en rot je eet van alles dat niet mag waardoor ik 25kg ben aangekomen . Ik heb een grote schrik dat ik weeral zo fel ga bijkomen. Mijn gyn had destijds gezegd dat het iets hormonaal is, mijn ijzerwaarde was goed dus daar lag het niet aan. Dus bij deze kent iemand een wondermiddel???
Huh? Je gaat door die ijzersmaak veeeeel meer eten? Misschien dat voldoende water drinken helpt tegen de smaak?
Misschien vergeten er bij te vermelden dat die ijzersmaak gepaard gaat met misselijkheid. De gedachte alleen al dat ik water moet drinken daarvan moet ik kokhalzen. Ik drink wel maar veel te weinig echt met moeite. Ik wil van alles in mijn mond steken om even van die smaak af te gaan is zo hopeloos.
Houd je van thee? Misschien als je graag thee drinkt dat thee met een smaakje de vieze smaak kan wegnemen?
Helaas ben geen theedrinker (normaal koffiefreak) maar nu kan ik geen koffie uitstaan dus hou het bij een glaasje melk
Zuivel neutraliseert over het algemeen smaak, dus dat is wel een goede! Ik ken overigens de ijzersmaak ook alleen van bloedarmoede. Maar als je ijzer verder goed is is dat wel gek natuurlijk en heel erg vervelend!!
Wat bij mij helpt zijn van die waterijsjes met een smaakje. Weinig kcal, helpen om die smaak weg te krijgen en kan ze eten als ik misselijk ben. Kosten ook nog eens niks https://www.ah.nl/producten/product/wi793/ah-basic-vrieslollies?gclid=EAIaIQobChMI0cj53rv92AIV5pXtCh2aqQBDEAQYASABEgISL_D_BwE
Ik had op een gegeven moment ook een vriezer vol van dit soort ijsjes. Mijn VK was er daarentegen niet echt blij mee, omdat ze wel redelijk veel suiker bevatten.
Ik kon het er toen niet bij één laten . Nu vermijd ik het vriesvak in de winkels, want ijs is echt mijn zwakte nu ik zwanger ben .
Haha dat heb ik juist met chips! En snoep.. @Ninake bij mijn supermarkt liggen die waterijsjes niet in het vriesvak, maar bij de ranja. Mocht je ze willen proberen.
Ik had dit mijn 3e zwangerschap ook. Heel gek klinkt het misschien: maar je mond spoelen met een theelepetje baking soda en een slok water hielp bij mij, daarna wel weer uitspugen! Verder waren anta flu’s (de groene) mijn beste vriend. Het ging na een paar weken weer over.
Inderdaad het is echt erg de dagen lijken zo lang en heb nog 7 maanden en half te gaan omg die gedachte alleen al pfff.
Hay Elfje Oké dat met baking soda ga ik zeker uitproberen voor hoe lang had het effect? Jah muntjes heb ik ook in een overvloed maar is allemaal zo tijdelijk wordt er echt gek van. Bofkont wish me luck ik hoop dat het ook zo kort zal zijn bij mij maar aangezien mijn vorige zwangerschap had ik het heel de zwangerschap en dat maakt me bang. Vorige zwangerschap had ik alle symptomen toen ik zo vroeg was. Nu totaal niks maar wel deze vieze ijzersmaak en misselijkheid :s
Bij mij helpt om alles met een rietje te drinken dat vermindert ook de misselijkheid en de vriesijsjes eet ik nog steeds en helpen enorm!!