Mijn zoontje krijgt vanaf het begin volledig bv en hij heeft vanaf het begin heel weinig gepoept. Nu zitten we denk ik op 1 keer per week, maar op een hoogtepunt heeft er een keer 12 dagen tussen gezeten. Wel goede plas luiers en hij groeit goed, heel goed, bijna te goed. Hij is nu ruim 4,5 maand, over de 8 kilo en plus minus 70 cm. Lekker spekkie dus. Nou had ik net alleen weer een poep luier en vind toch dat die erg stinken in vergelijking met die van mijn eerste zoon, die wel vaker poepte. Bv poep hoort ook niet echt te stinken, maar dit heeft toch wel echt een heel doordringende geur zacht uitgedrukt. Ook zijn windjes zijn niet te harden!! Heeft dit te maken met het feit dat hij zo weinig poept en het dus lang in zijn darmen zit en daardoor gaat stinken? Zijn er meer bv baby's hier die zo weinig poepen? Hij heeft er verder geen last van zoals in een ander topic hier, die verstopping heeft. Hij heeft geen krampen. Valt dit nog onder de norm normale ontlasting van een bv baby? Of moet ik toch eens kijken hoe ik hem vaker zou kunnen laten poepen...
Volgens mij is tot 2 weken wel normaal voor BV baby's. Dus 12 dagen is niet zo gek. Zolang ze er verder geen last van hebben en goed groeien kan dat niet zoveel kwaad. Geur kan ik je niet mee helpen.
Mijn zoontje heeft ook ongeveer 1x per 8 dagen een poepluier.. en dan wel meteen tot zijn oren Stinken doen ze wel wat, en zeker als ik deze gewoon in de luieremmer gooi en dan pas volgende dag leeg.. dan stinkt het echt giga Windjes kunnen je echt lam leggen.. haha dus je verhaal klinkt erg herkenbaar! Als ik merk dat hij er wat last van krijgt, dan eet ik twee dagen olijven en dan kan ik de klok er op gelijk zetten: een goede poepbroek Misschien nog een idee? Het kan geen kwaad, voel af en toe zijn buikje maar zolang dat soepel aanvoelt is er niets aan de hand. Lekker van genieten
Ok! Dankjewel! Dus nog een baby met lekkere stink scheetjes! Dankje voor de tip met de olijven. Bedoel je echt olijven of olijf olie? Als ik vind dat het te lang duurt eet ik veel zure vit. c vruchten. Heb ook het idee dat dat helpt.
Echt? Tot 2 weken? Ik dacht minder, maar goed, is een geruststellende gedachte. Wel makkelijk ergens. Lekker weinig poep luiers schoonmaken.
Kook altijd al in de olijfolie dus dat heeft geen extra effect voor hem ben ik bang Dus heb het idd over verse olijven (lekker met een blokje kaas echt geen straf ) Ik krijg jammer genoeg uitslag van citrusvruchten dus dat wordt het niet hierzo, maar als het werkt.. prima toch? Succes met je stinkbeertje