Minderen met roken, wie doet er mee?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MammaJo84, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hier gaat het prima! Sinds zondag al geen eigen sigaret meer opgestoken:) Dus het blijft bij een stuk of 10 hijsjes per dag.. Heb uitgerekend dat dat nog geen hele sigaret is.. Dus gaat goed :D

En hoe voel jij je nu? Hoop dat je wat rustiger bent.. KNUF

2. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Zo hé! Wat netjes! Echt goed van je!

Het gaat hier wel hoor. Ik zit te wachten op m'n ongi haha. Gisteren was m'n NOD...
    Zul je beleven joh, hebben we net besloten nog even te wachten... zal het wel raak zijn zeker.
    Lijkt me sterk hoor, heb een dag voor NOD negatief getest namelijk.

3. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hahah zou inderdaad wel wat wezen.. Heb je voor je NOD 27 dagen aangehouden? het zou namelijk kunnen dat je later ei had en dus ook wat later posi test.. hihihi wil je geen hoop aanpraten..;) Maar ik duim wel voor je!!:) KNUF

4. MammaJo84

Ik heb het idee dat ik helemaal geen eisprong heb gehad deze maand.
    Voel hem namelijk altijd heel heftig en deze keer niet... Ook geen pijnlijke borsten vanaf 2 dagen na ei... heb ik anders altijd.
    Heb nu sinds 3 dagen pas een beetje gevoelige borsten. Vast voor de ongi denk ik. Maar dan mag ie nu ook wel komen!

5. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het me voorstellen. Ben je weleens vaker niet ongi geworden na NOD? Anders toch nog even een testje er tegenaan gooien.

6. MammaJo84

Jihoe! Heb een inimini drupje roze/rood ontdekt, ik ben dus ongi geworden! (Wie had gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen haha!)
    Gelukkig dus niets mis met m'n cyclus :)

Maarre dames, hoe is het met het minderen/stoppen vandaag?

7. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Op zich jammer van je ongi.. had toch wel beetje hoop voor je:(
    Maar voor je cyclus is het gelukkig wel een mooi plaatje..
    Heel veel succes met je keuzes maken en ik hoop dat je snel weer voor een kleintje kan gaan.. KNUF

Hier gaat het minderen/stoppen nogsteeds goed.. nog geen eigen sigaret opgestoken :D

8. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het meiden?
    Ik blijf maar hangen op die 10.. had zo het voornemen om helemaal te stoppen in augustus. Met de vakantie voor de boeg, is het wel een lastig vooruitzicht om die laatste 10 ook op te geven.
    Ik denk toch echt dat een zwangerschap het laatste zetje gaat geven voor de afbouw van de laatste 10.

Houden jullie het een beetje vol?
    En Dolfijn nog steeds geen eigen sigaret opgestoken?

9. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Nope, nogsteeds geen eigen sigaret aangeraakt :D
    Probeer alleen nu van anderen nog maar 1 hijsje per sigaret te nemen ipv de twee/drie die ik tot nu toe nam..
    En dan vanaf volgende wk helemaal niet meer.. hahah goed streven hé?!

En ik kan je inderdaad vertellen dat een zwangerschap een hele goeie motivatie is om je laatste sigaretten opzij te leggen, alleen is het wel lastig om helemaal te stoppen binnen korte tijd.. Dus misschien toch beter om nog wat verder af te bouwen als je bijv terug bent van vakantie.. (of natuurlijk eerder ivm zwangerschap :D) Heel veel succes! xx

10. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel goed streven. Ik denk ook dat ik ga afbouwen naar 5 sigaretten en die laatste 5 ga afbouwen wanneer ik zwanger ben. Het laatste zetje als het waar. Lijkt me een goede motivatie.

Hoe gaat het verder met je Dolfijn? Kun je het allemaal een beetje bevatten? Heb je zwangerschapskwaaltjes?

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ben vandaag alleen maar moe :( Bleh, heb nergens zin in en kan niet slapen.. Dus niet echt mijn beste dag..
    Verder weinig kwaaltjes (wel wat misselijk en pijnlijke boobs) maar daar mijn buik behoorlijk aan het opzetten was en ik mijn broeken met geen mogelijkheid meer dichtkreeg heb ik nu mijn eerste positiebroek aan :) haha en dan kan je er echt niet meer om heen hoor; Ik ben zwanger!!
    Verder wat ongeduldig, moet nog 3wk wachten op echo en wil aan de slag met van alles.. maar aan de andere kant toch wachten tot na echo.. hihihi gewone leven op pakken wil niet echt lukken.. Alles is in 'baby' geschreven :D

12. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hoe is het met de dames die minderen met roken?
    Wil het allemaal nog een beetje lukken??

Ik heb nu 2 dagen niet gerookt (ok, ok 2 hijsjes van manlief nog genomen) dus gaat echt heel erg goed :D Best beetje trots op mezelf..
    Hopelijk zijn jullie ook trots op jezelf en gaat het de goede kant op! Succes allemaal! xx

13. MammaJo84

Ik ben nog niet weer bezig met minderen. Al denk ik er wel om dat het niet teveel zijn.
    Misschien binnenkort weer.

Respect Dolfijn! Heel erg goed van je!

14. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het hier?
    Zijn we nog aan het minderen?

Dolfijn, nog steeds zo goed op weg?

Ik blijf maar hangen op die 9 a 10... Niet echt goed, maar soms zijn het er ook maar 6.
    Ik heb denk ik toch wel echt die pos test nodig om een zetje te krijgen. Nog even afwachten dus maar.

15. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hoop dat die positieve test niet lang op zich laat wachten Sunnie :) Ik duim voor je!

En ja, ik ben heel goed bezig, al weken geen eigen sigaret meer aangeraakt en sinds 2wk nog maar 4 hijsjes van manlief per dag ;) Dus gaat prima! Steeds minder behoefte aan die hijsjes moet ik zeggen...

Succes maar weer en hou in elk geval die 10 vol :)

16. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat gaat hartstikke goed Dolfijn.
    Heb je het nieuws van je zwangerschap al met meer mensen uit je omgeving gedeeld?
    Het lijkt me zo moeilijk om te wachten tot die 12 weken terwijl je het zelf al weet.
    Kun je het al een beetje zien? Of is dat nog veel te vroeg.

17. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dolfijn... ik moet toch echt van die 10 sigaretten af denk ik zo.

Die test naast mij liegt er niet om! Duidelijk een tweede streepje.
    Ik ben zo blij. Durf het nog niet te geloven. Wil graag bevestiging met meer testen en die ga ik straks dan ook halen.

Maar de laatste afbouw van sigaretten zal nu dus echt moeten gebeuren.

18. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Wat ontzettend geweldig Sunnie :D:D
    Helemaal blij voor je! en die bevestiging wil je nog wel een paar keer hoor.. hihihi geloof me ;)
    En dat afbouwen gaat je lukken.. we maken dit topic gewoon weer even flink actief en je kan het!!
    Echt super meis!

Hele dikke KNUF!!

19. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief van je. We gaan er voor.. Ik kan geen smoesjes meer bedenken.
    Heb het er helemaal voor over, maar ik ga die sigaretjes wel missen... (erg eigenlijk he).

20. MammaJo84

Wauw, wat een fantastisch nieuws Sunnie! Gefeliciteerd!!!

Het gaat je vast lukken te stoppen nu! Succes meid!

Ik zit weer in de spannende laatste 10 dagen van de maand, en ik merk wel dat de behoefte om te minderen weer wat toe neemt.
    Want stel je voor....

Deel Deze Pagina