Hey meiden, Ik kom even inbreken.. Dolfijn & Sunny gefeliciteerd met jullie zwangerschap !! Ik ben nu ook een paar weekjes/maandjes gestopt met roken, Ik begon met niet meer roken op het werk. Dat ging eigenlijk heel erg goed, en ik ben nu al een paar weekjes rook vrij ! Tuurlijk er zijn momenten dat het heel erg moeilijk is, maar goed we doen het uit eindelijk allemaal voor een goed doel!! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het niet roken! Jullie kunnen het! Liefs
Hai Sunnie en Soesje jullie ook hier Ik ben ook een roker, roep elke keer heel hard dat ik ga stoppen tot het zover is heb het pas een week volgehouden maar helaas vriendlief rookt ook en als ze in huis liggen schreeuwen ze mijn naam. Toen dacht ik laten we gaan minderen maar dat helpt bij mij al helemaal niet. Vorige week toen ik al de kwaaltjes had die je kan hebben dacht ik ok nu moet het weer minder tot afgelopen zondag toen ik weer ongesteld werd helaas. Dus als deze maand positief eindigt in 2 roze streepjes ga ik weer helemaal voor! Dan ga ik echt stoppen! (als is het echt moeilijk en ik er nu al beetje tegenop zie maar weet waar ik het dan voor doe) Succes iedereen met minderen/stoppen Liefs
@Mammajo Dat zijn zeker de spannende dagen. Ik merkte ook wel dat ik dan weer op een andere manier naar die peuk ging kijken. Maar helemaal afscheid nemen heb ik uitgesteld naar de twee rode streepjes. Nu dus. Succes deze dagen. Stukje afbouwen zou ik nog wel aanraden. Ik merk dat de overgang van 10 naar niets me nu niet al te best afgaat. Dus zou toch op net iets minder proberen uit te komen! @Meid1987 Hallo, welkom hier. Wat ontzettend goed en sterk van je dat je al helemaal gestopt bent. Heb je daar ook hulpmiddelen voor gebruikt? Of helemaal op eigen kracht. @WannabeMom Wat leuk jou hier ook te zien. Heel herkenbaar wat je zegt. Maar ik merk wel dat het in een keer stoppen niet helemaal opgaat bij het zien van de 2 streepjes, tenminste voor mij. Ik merk wel dat de afbouw dan groter is. Heb vandaag 3 sigaretjes op (1 na de shock van het zien van het tweede streepje, slecht eigenlijk he), en zat rond de 10. Morgen maar op 0 proberen te komen met een paar hijsjes van vriend op een dag? Mijn vriend wil me gelukkig compleet steunen en komt nu ineens met een heel stopplan (terwijl hij er eerst niets van wilde weten). Ik denk dat zijn steun door ook te stoppen zeker goed gaat doen.
Hey Sunnie, Wat goed van je dat je meteen naar de 3 bent gegaan vandaag Toppie!! Mijn eerste dagen na testen verliepen ook niet meteen zonder roken hoor.. en zelfs nu wil ik nog wel es een hijsje nemen van manlief.. Ben bang dat het toch wel een verslaving blijft.. Voel je niet te schuldig, blijf gewoon je best doen.. Dan doe je wat je kunt! Heel veel succes meis! (en is het nieuws al beetje geland??) xx
Ik zit nog steeds een beetje op die wolk. Ik ben nog wel bang dat het zomaar ineens over is. Dat vandaag een grote waas is geweest als het waar. Dat morgen alle testen ineens negatief zijn ofzo. Al voel ik het al wel duidelijk. Geen ongi, maar wel een drukkend, krampend gevoel rond de baarmoeder. Heb jij al leuke dingen gekocht? Hoe snel heb jij het verteld aan je ouders. Mijn moeder is volgende week jarig. Ze wordt dan 50 en ze heeft altijd gezegd dat ze voor haar 50e oma zou worden. Ze denkt nu nog van niet... maar hopenlijk kunnen we haar wel verrassen. Is wel erg vroeg om te vertellen, maar zo'n kans kan ik niet voorbij laten gaan. En het is mijn moeder.. ps... toch 4 siga's helaas. Nu even doorzetten en dan is deze dag voorbij
Gewoon doen wat je kan meis.. ik ben ook eerste dag op 5 geeindigd geloof ik.. Komt goed! En ik heb het 5 dagen nadat ik het wist aan mijn moeder verteld.. vond dit ook te bijzonder om via de telefoon te doen en was die dag bij haar.. Heb het via knuffeltje verteld (kaartje om de nek met: Lieve oma, wil jij op mijn knuffeltje pas tot ik er ben? ps. ik ben nog wel heeeeel erg klein dus hou het ajb nog even geheim!) Was echt een geweldig moment! Week later aan mijn vader en stiefmoeder verteld en aan onze beste vrienden. De kinderen wisten het op dat moment ook en verder bijt ik ondertussen me tong eraf omdat ik het pas verder wil vertellen als ik echo heb gehad Dus nog even volhouden.. hihihi
Oh ja, en nog niets echt gekocht.. ben wel heel veel aan het MP-en om ideeen op te doen.. en heb kinderwagen al uitgezocht maar nog niets in huis.. wil echt wachten tot echo, gewoon een stukje zekerheid!
Sunnie, ik heb het op eigen krachten gedaan.. Maar ik rookte ook niet zo heel erg veel op een dag hoor. Ik deed met een pakje, 2 a 3 dagen.
@ Sunnie Misschien zou ik dat ook wel hebben bij het zien van 2 streepjes, het ongeloof natuurlijk en hoe ongelooflijk moeilijk het is. Wel super dat je vriend mee wil doen die van mij wil dat gelukkig ook dan zijn de sigaretten iig het huis uit en kun je er niet eens pakken. Wat zal ik chagarijnig zijn zeg haha. Maar zet m op meid je kunt het en misschien als je straks bij de eerste echo ziet dat er echt een mensje in wording in je groeit dat je helemaal wilt stoppen met die rommel! Want dat is het! Liefs
Ja het is zeker rommel. Waarom zijn we er ooit aan begonnen en waarom vind ik die rommel toch juist zo lekker. Ik ga het echt missen. Maar inderdaad, zo'n echo zal denk ik ook wel meewerken aan het besef dat er een klein kindje groeit. Dolfijn, jij mag al bijna. Vind je het spannend? Teller staat nog op 1, maar voor hoe lang..
hahha ik ben heeel benieuwd naar de echo zo langzamerhand.. Ben blij als het over 8 daagjes zover is en dat ik gewoon kan zien dat alles goed is (gaan we wel van uit) en hoeveel het er zijn Ga nogsteeds uit van eentje hoor Zodat ik het daarna van de daken kan gaan schreeuwen, want ik wil mijn mond niet meer houden!!
Ik kan me zo voorstellen dat je het wil delen met de hele wereld! Jij mag al bijna. Ga je ook zo'n pretecho laten maken? 3d ofzo? Gisteren konden wij ons mond niet houden. Wij hebben het al verteld aan zijn zusje en ouders. Achteraf veel te vroeg natuurlijk, maar zijn schoonouders gaan op vakantie en wij ook. Zodra we ze weer eens zien dan zitten we al aan 9-10 weken zwanger zijn. Dat is me dan weer erg laat. Maar voel me wel soort van schuldig dat we het al hebben gedeeld. Ben nog zo bang dat ineens toch gewoon de ongi doorbreekt. Met roken gaat het nog niet al te best. Blijf nu steken op 3-4 en dat zijn er natuurlijk nog veel te veel. Morgen ga ik op voor de 2.
Ik denk niet dat ik een pretecho laat maken.. dan liever een mooie foto shoot van buik Maar dat gaan we allemaal wel eens bekijken.. en kan me best voorstellen dat het in bepaalde gevallen te moeilijk is om je mond te houden en aan de andere kant is het heel goed (mocht het toch fout gaan.. hoop het niet voor je hoor meis!!) dan heb je ook steun van deze mensen.. Het stoppen met roken moet je gewoon per stapje doen, anders hou je het toch geen 8 maanden vol.. dus neem je tijd! Succes meis en geniet van je zwangerschap! xx
Oh ik vind het zo fijn om jullie verhalen te lezen. Ik heb in 1 keer dit hele onderwerp doorgelezen. Super dames dat jullie geminderd en gestopt zijn. Zelf ben ik van een pakje per dag ook geminderd. Ik rook nog maar 1 sigaret en iedere dag denk ik, nu kan ik die ene ook wel laten en iedere dag denk ik er te komen maar net voor ik naar bed ga neem ik hem toch Eigenlijk is het gewoon stom zoveel gedoe om 1 sigaret? Toen ik positief testte ben ik direct van 19 naar 3 gegaan waarom dan niet die ene? Herkent iemand dit hihihihi wordt gek van schuld gevoel.. maar ik denk dat dit onderwerp gaat helpen en morgenavond wanneer ik weer dat moment heb ga ik dit lezen ipv roken
Welkom Elzje.. en natuurlijk als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap Geniet ervan en hopelijk ga je een mooie zwangerschap tegemoet! Super dat je al zo drastisch bent geminderd met roken sinds je positieve test Knap van je! En het blijft lastig die laatste.. ik rook eigenlijk niet meer maar kan het niet laten om af en toe toch nog hijsje van manlief te nemen.. Misschien dat jij een hijsje van iemand kan jatten om die hele sigaret 's avonds te laten? (of gewoon een hijs nemen en uitmaken, maar dat lijkt me stuk moeilijker ) Heel veel succes in elk geval en je weet waarvoor je het doet, dat maakt het voor mij in elk geval een stuk makkelijker om vol te houden.. Vandaag weer erg misselijk dus dat helpt me ook altijd goed om niet te roken Succes allemaal maar weer en we kunnen het allemaal!!! xx
Hoi Elzje welkom hier. Wat ontzettend goed dat je al zo ver bent geminderd! Dat is vond ik zelf de grootste stap. Die laatste komt dan vanzelf wel, wanneer jij er klaar voor bent. Ik ben er ook nog niet, zit nu al wel op 2 en 3 zal de eindstand worden. Morgen weer 1 overslaan. Stapje voor stapje en zo komen we er wel . @Dolfijn Dat is wel erg mooi, zo'n mooie foto met een buik. Kun je het al een beetje zien? Sterkte vandaag met de misselijkheid. Doe maar rustig aan.
Buikje is al wel wat zichtbaar, maar wordt er telkens op gewezen dat het darmen zijn en nog geen buik van kindje hahah wil er dus graag mee showen maar het is eigenlijk nog niets Met een week of 6 begint het echt te worden dus dan ga ik heerlijk showen! Enne.. toch eentje minder dan gister hoor bij jou.. dus gaat goed! Volhouden meis! xx
Super lief van je Dolfijn! Die opbeurende teksten van je zijn echt een fijne opsteker. Het is een rare periode vind je niet? Wij blijven maar fladderen op die roze wolk. Gelukkig gaan we volgende week lekker op vakantie. Kunnen we het heerlijk laten landen. Bedoel jij dat je buik over 6 weken zichtbaar is? Leuk om te showen!! Maar ook weer tijd om te shoppen denk ik zo
hhaha gelukkig dan wel reden om idd lekker te gaan shoppen.. en jouw tijd gaat snel genoeg komen hoor Met een week of 6 (dus vanaf wk 14) is je buikje echt van je kindje.. en wat minder van je darmen.. dus dan is het echt zwanger wat je toont ipv opgezette darmen
Vandaag is de eerste dag geweest dat ik geen enkele sigaret heb opgestoken of aangeraakt!! Met vlagen denk je dat het makkelijk gaat, maar andere momenten kun je wel achter het behang (wat ik niet eens heb, moet je nagaan)... Lastig deze eerste dag helemaal zonder. Ik mis het best wel.. Maar even doorzetten... Ik weet waar we het voor doen en dat is zoveel belangrijker dan zo'n staafje.