minderen suikeriname nu knallende koppijn

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik ben sinds 1 januari gestopt met suiker en ik had de eerste 4-6 dagen ook last van knallende koppijn en allerlei andere " ontwenningsverschijnselen " . Ik leek soms net een junk die aan het afkicken was van de harddrugs:p. Gewoon even door de zure appel heenbijten , dan komt het wel goed.
    Ik ben ook grotendeels gestopt met gluten en eet geen pasta, aardappels, rijst en brood meer. Ben nu bijna een maand bezig en ik heb me nog nooit zo goed en vol energie gevoeld. Ik wandel nu , naast mijn partime baan ,ook weer om de dag 6 km en sowieso minimaal 1 uur per dag. Terwijl ik daar een maand geleden niet de puf voor had gehad. Verder heb ik vrijwel geen last meer van slapeloosheid en lig ik tegenwoordir al tussen 21:30-22:00 onder de wol:p Daarvoor kon ik gemakkelijk tot 00:00-1:00 opblijven en vaak had ik dan nog moeite om in slaap te komen en was ik de volgende ochtend een wrak van al het slaaptekort.

Succes, je kunt het!!!!!

2. Wat eet je dan nog wel, LindaS?? :)

3. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    `s morgens maak ik meestal een omelet van bijvoorbeeld zongedroogde tomaten, geraspte geitenkaas, ui en tijm ,een lekkere pannenkoek van ei,banaan huttekaas ,een zelfgemaakt soepje met een zelfgemaakte lijnzaadcracker of een glutenvrij boekweit broodje, chili of Quinoa met appel/peer en kaneel. Als tussendoortje eet ik een stuk fruit, een gekookt eitje of 2 eetlepels zonnenbloem of pompoenpitten of een haring met uitjes , lunch een zelfgemaakte smoothie van groente , fruit en 3 theelepels gemalen lijnzaad en gojibessen en als avondeten maak ik bijvoorbeeld een soort van nasi van Quinoa met groenten en kip of vis met een scheutje gluten/suikervrije soyasaus . En ik probeer ook heel veel uit. Heb laatst een suikervrije arretjescake gemaakt . Heb de suiker vervangen door stevia poeder en bij de natuurwinkel krijg je suikervrije chocola , zonder toegevoegde suikervervangers en suiker. Die repen zijn helaas wel iets duurder maar je proeft duidelijk het verschil.

4. Klinkt allemaal wel erg lekker :) is het een speciaal dieet dat je volgt??

(sorry, off-topic)

On topic: ik heb zelf ook een keer afkick-hoofdpijn gehad, heeft ongeveer een week geduurd…. Was toen ik vegetariër was geworden en ik vond het echt bizar dat dit zoveel effect had :$

5. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Nee, ik geloof niet in dieeten ;)

Het is voornamelijk een kwestie van logisch nadenken en veel , heel veel recepten doorspitten, etiketten lezenen uitproberen. Je zult versteld staan waar suiker overal in wordt gepropt. in de potjes/blikjes groenten , maaltijdshakes , Ik hoorde gisteren op de radio dat het zelfs in de groene thee van PickW zit . Het zit echt bijna overal in. Om die reden koop ik dus ook geen potjes groente meer maar maak ik alles vers.
    Suiker vervangen door stevia ( wel de pure vorm die je in de natuurwinkel kunt kopen , want in de goedkope potjes van de supermarkten zit vaak maar heel weinig stevia in en heeeeel veel maltodextrine of malitol. Aardappels vervangen door een puree van schorseneren ( verse ) , bloemkool of knolselderij , pasta vervangen door gebakken courgette reepjes , rijst door quinoa . Bonen zijn ook erg lekker maar meestel maak ik voor mijzelf alleen vlees en groente.
    Daarnaast heb ik een superlieve vriend die veel met mij meedenkt en mij steunt , en hebben we vrienden die ook heel bewust met voeding bezig zijn. Ik krijg van hun ook veel tips.

6. Islah

Islah Niet meer actief

In aardappel en rijst zitten geen gluten hoor. Of bedoelde je in plaats van gluten misschien koolhydraten?

7. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Hihihi , dat weet ik . Heb het er blijkbaar iets anders neergezet dan hoe ik het bedoel.
    Ik eet suiker/glutenvrij en koolhydraatarm.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Eigen schuld, dikke bult :)

Maar inderdaad.... Nog paar dagen en dan ben je INEENS een stuk fitter :)

9. ik vind het altijd wel interessant hoe andere mensen eten :)

Zelf eten wij enigszins volgens het 'carb lovers dieet'; heel anders dan de meeste mensen lijnen, maar voor ons werkt het wel. Inderdaad weinig suiker, maar wel andere koolhydraten :)

Deel Deze Pagina