Borstvoeding en antibiotica

Discussion in 'Borstvoeding' started by MIss X, Jul 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hallo

Gisteren heb ik de hele dag koorts gehad en een pijnlijke borst.
    In de avond is er een dokter langs geweest en bleek dat ik 40,5 graden koorts had en heeft me antibiotica voorgeschreven flucloxacilline.

Nu ben ik begonnen en heb nu 2x het capsule geslikt maar de twijfel slaat erg toe.
    Normaal gesproken ben ik al een beetje tegen medicijnen en het voelt gewoon zo dubbel om antibiotica te slikken en vervolgens de kleine aan te leggen.
    Mijn borst is al een heel stuk minder gevoelig.

Kan het kloppen dat mijn kleine vaker aan de borst wil en wat onrustiger is?

Las dat het ook helemaal niet goed is voor de darmen van je kleine?

Iemand die me een beetje moed in kan praten en of ervaringen?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb even op de bijsluiter voor je gezocht, maar het kan geen enkele kwaad, kijk maar:

Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Flucloxacilline

Als je het echt akelig vind, zou je eventueel de tablet na je voeding in kunnen nemen. Dat je kindje extra vaak wilt drinken zou kunnen omdat je door de ontsteking iets minder productie hebt. Dat is ook heel goed, om je borst leeg te laten drinken. Lukt het voeden wel, met je ontstoken borst?

Mocht je kindje last krijgen van de darmen, een pro biotica is bij anti biotica altijd goed voor de darmpjes. Ortiflor start, of ABC dolphius heeft deze bijvoorbeeld. Bij borstvoeding kon je dit geloof ik een klein beetje met een lepeltje geven en dan voeden, maar dat weet ik niet zeker, wij hebben die pro biotica wel gebruikt, maar icm fles.

Ik raporteer je post ook even, om hem naar BV te verplaatsen ipv hier bij FV.

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dank je! Ben zo slecht in pillen slikken ook!
    Drama vind het echt vervelend. Had liever
    Twee dagen gewacht na veel voeden en compressen..
    Zucht....

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een echte borstontsteking zit je ook niet op te wachten, toch?

Ik had blaasontsteking in de kraamweek. Ik wist dat als ik de ha zou bellen ab zou krijgen en dat wou ik ook niet. Maar ik kon opeens niet meer plassen en mijn blaas stond op knappen, letterlijk... Ik ben toen gecatheteriseerd en volgens de ha had ik niet veel later moeten bellen!

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Volgens mij heb ik dat toen ook gekregen. Hier op dag 11 een borstontsteking.
    Na 24u sloeg de kuur aan en ging de koorts weg. Duurde wel 4 dagen voor de harde plek ook weg was.
    Volgens mij had ze hier ook wat last van haar darmpjes de eerste 2 dagen maar verder viel het wel mee.
    Ik was zelf zo ziek als een hond dus kan het me ook niet zo goed meer herinneren.

Share This Page