Even een vraagje of er moeders zijn die hier ervaring mee hebben. M'n dochter van 4 maand krijgt nu 5 x 180/6 en voor de laatste fles moeten we haar nu altijd wakker maken. Ze drinkt de laatste fles meestal ook niet helemaal leeg. Nu was ze vanmorgen wat later wakker dus alle voedingen schoven wat op zodat ze vanavond haar 4e fles om half 8 had. Deze hebben we opgehoogd naar 210 die dronk ze helemaal leeg, maar spuugde wel behoorlijk na de tijd, dus denk ik wel wat teveel. Maar nu willen we een proberen om haar door te laten slapen tot de volgende morgen. Normaal kreeg ze rond 22.30uur nog een fles en sliep door tot 7.00 uur. Maar ze heeft erg gevoelige darmen, zouden jullie dan wel rijstebloem gaan doen in de fles van 19.30 uur? Ben bang dat ze zon darmkrampen ervan gaat krijgen.
Ik zou het niet doen, maar ik ben sowieso niet van het aftoppen voor het slapen gaan. Ons zoontje liet met 5 maanden de late avondfles vallen. Ik zou dus helemaal mee gaan in de behoefte van je kindje. Dus dat betekent misschien dat die late fles nu komt te vervallen. Het ergste wat kan gebeuren is dat ze vannacht komt voor een fles. Dan geef je die gewoon en begin je de dag morgen weer op de normale tijd.
Idd meegaan in de behoefte van je kindje.Als ze zelf aangeeft dat zo'n fles teveel is..wellicht komt ze dan wat eerder s'nachts. Dat is toch niet erg? Het regelt zich vanzelf wel weer. Aftoppen..nee dank idd...
Je kan altijd beginnen met 1 theelepeltje en dan elke 2 dagen een schepje erbij en kijken hoe het gaat. Ze is oud genoeg voor rijstebloem en misschien reageert ze heel goed op een volledige nacht slaap. Doe wat jou het beste lijkt.
wat versta jij onder gevoelige darmen? Onze zoontje heeft een tijd laxeermiddel gebruikt en iom kinderarts mocht hij, zelfs jonger al juist wel rijstebloem. Je zult toch altijd iets last hebben bij overgang naar ander voedsel. Wat dit dan ook is. Het is maar even en hier moeten ze vaak gewoon doorheen met veel liefde van papa en mama natuurlijk.....
Rijstebloem stopt gewoon (net als gewone witte rijst!), dus dat heeft niks met wennen te maken! Hebben jullie het al ooit geprobeerd om haar niet wakker te maken voor die late fles? Kijken wat er dan gebeurd? Wat is er nou erg aan 1 fles in de nacht en vervolgens weer gewoon doorslapen? Maar goed, zo denk ik er over.... Een baby kun je niet aftoppen en dan door laten slapen, veel kinderen worden er juist onrustiger van! En anders hebben jullie toch een prima schema? Ze lijkt het er goed op te doen en goed te slapen toch?? Denk dat er veel zouden willen ruilen!
Wij zitten met hetzelfde, zijn ook aan het twijfelen over die laatste fles. Hier om 19 uur 4e flds en rond half 11 droomvoeding. Dan slaapt ze door. We weten ook niet wat ze doet als we haar vanaf 19 uur geen fles meer geven. Waarschijnlijk komt ze dan in de nacht. Persoonlijk lijkt het me beter om haar dan een droomvoeding te geven ipv een voeding rond bijvoorbeeld 3 uur. Maar we weten ook niet of we haar storen in haar slaap door de droomvoeding te geven. Is denk ik toch een kwestie van uitproberen.
Nou ging hartstikke goed. Ze heeft van gisterenavond half 9 tot vanmorgen half 8 geslapen. Mijn vraag over de rijstebloem was meer omdat ik dacht dat dit normaal is als je begint met bijvoeding en dacht dat dit zon beetje iedereen deed. Het is helemaal niet zo dat ik haar wil volstoppen omdat ze snachts niet meer mag komen. Ik dacht dat dit normaal was om haar om half 8 een papfles te geven. Ze slaapt al een poos de hele nacht door en wij wouden gewoon eens kijken of ze ook zonder de fles van 22.30 uur kan. Als ze dit blijft volhouden is 4x 180 dan niet te weinig?
Mijn dochter heeft ook gevoelige darmen, in de zin van snel obstipatie. Altijd laxeermiddelen gebruikt. Rijstebloem verstopte de boel nog meer, dus hooguit 3x gegeven. Wij gaven rijstemeel van Biobim, dat vond ze heel erg lekker en nooit extra obstipatie. Toen ze 7 maanden was zijn we overgestapt op speltpap, van Biobim, bevalt ook prima.
Fijn dat ze zo lekker heeft geslapen! 4x180ml heeft mijn zoontje lang gedronken, is er goed op gegroeid. Volgens mij is 800ml per dag prima. Wij hebben nooit 210ml gegeven. Jawel, 1x geprobeerd, maar toen kwam er me toch een lading terug. Veel te veel dus. 210ml is een hele sloot drinken in een keer. Mijn zoontje heeft nooit rijstebloem gehad in de avond. Met een maand of 5 zijn we dat gaan geven als ontbijt.
Rijstebloem hebben we bij onze dochter geprobeerd toen ze 4 maanden was, in de hoop dat ze een uurtje langer zou slapen 's nachts. Nou mooi niet dus, opeens weer 's nachts wakker met krampjes. Met 6 maanden nog eens geprobeerd als pap 's ochtends, hetzelfde effect. Onze zoon is nu bijna 4 maanden en heeft veel krampjes gehad de eerste drie maanden, dus ik kijk wel uit met die rijstebloem. Hij heeft een week of twee doorgeslapen tot 7 uur, maar toen prikjes, verkouden, groeispurt etc en 's nachts weer wakker. Ik voed vrijwel altijd op verzoek, maken hem dus ook niet wakker voor een voeding. Gaat goed, nu is de eerste voeding rond een uur of 6 en daarna gaat hij weer slapen. Voor ons een prettige manier, we gaan zo mee in zijn slaapritme en hij slaapt ook heel makkelijk weer in. Voor mij prima vol te houden zo. De tijd dat ie het klokje rond slaapt komt vanzelf wel.
Ik zou sowieso geen rijstpap geven met 4m en in jouw situatie al helemaal niet. Zou je kindje nu ieder uur wakker worden van de honger dan zou ik het wel snappen. Maar slapen van 22.30 tot 7u... met 4m... ik ben uitzinnig van geluk als meisje dat gaat doen
Als je kleintje gevoelige darmen heeft zou ik lekker wachten met bijvoeden tot 6 maanden. De kans dat ze later problemen houden met ontlasting is veel groter als je vroeg bijvoeding geeft terwijl ze er nog niet klaar voor zijn. Ga mee met de behoefte van je kindje en als die nog een flesje nodig heeft om half 11, so be it...
Gisteren werd het ons sterk afgeraden bij de apotheek, wij kwamen bij toeval op dit gesprek omdat ons mannetje ook hele gevoelige darmpjes heeft. Dus mijn advies, niet doen! Ook wij kregen in het begin ons mannetje om 23:00 uur niet wakker (nu 3 maanden oud) en laten hem nu gewoon lekker slapen en inderdaad soms komt hij 's nachts. Dan geven wij hem de fles en slaapt hij weer heerlijk verder meestal tot 7:00 uur.