Hoi! Ik was laatst in de binnenstad van groningen en zag o.a. een schaatsbaan staan. Nu leek het me leuk dit weekend daarheen te gaan met de kinderen. Maar moet je zelf schaatsen meenemen? Kost het entree? Handig om even op voorhand te weten gezien de reistijd (45min) Bedankt alvast!
Entree wel ben even kwijt hoeveel, 6 euro dacht ik. Weet eigenlijk niet of je eigen schaatsen mee mag nemen. Huur is 4 euro.
Oh als ik ze kan huren daar is het perfect! Kids passen ze namelijk niet meer en scheelt me nieuwe kopen en sjouwen Dankje!
Mocht het je puur om het schaatsen gaan: Je kunt ook overwegen naar Kardinge te gaan, dat is een kunstijsbaan. Met een officiele wedsrtrijdbaan, maar ook een ijshockeyhal die dan juist beschikbaar is voor kinderen en beginnend schaatsers. Evt ook met schaatshulp (á la de ouderwetse stoel). Ook daar kunnen schaatsen worden gehuurd. Je zit dan buiten het centrum van Groningen, maar ruime parkeergelegenheid etc. Gaat het om de hele winterige, kerstachtige sfeer dan zou ik inderdaad kiezen voor de baan in het centrum van Groningen.
De hele kerstmarkt op de Grote Markt is hartstikke leuk! Vooral in het donker, enkel jammer dat de d’Olle Grieze niet verlicht is. Nog niet geschaatst trouwens. Van mij mag dit ieder jaar wel.
Ja dacht ook 6 euro entree en 4 euro voor schaatshuur. Is maar een kleine baan, dus zou een rustig moment uitkiezen. Ziet er wel erg gezellig uit. De grote glijbaan ziet er ook erg leuk uit.
Ja vind ik ook, bij voorkeur nog wat uitgebreider. Al is er dit weekend natuurlijk nog meer richting Westerhaven.
Winterwelvaart is er dit weekend. Is in het centrum van Groningen. Erg mooi altijd. https://www.visitgroningen.nl/nl/doen/uitgaan/515108785/winterwelvaart-groningen